Gå til innhold

Ny tlf, Nokia 6300 eller 6233?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en ny telefon, og lurer på om jeg skal kjøpe 6300 eller 6233? Noen som har noen erfaringer med de to telefonene? Kommer disse med en "i" utgave om en stund?

 

Jeg har 6230i nå, og er ganske fornøyd med den. Men som alle andre ting, så er det gøy og oppgradere bare for å oppgradere. :cool:

 

 

EDIT:

Jeg er ute etter en tlf med noen lunde de samme funksjonene som den jeg har, bare bedre. Det gjelder kalender, bedre ordliste funksjon i sms, bør ha god batteri tid, 3G, bra kamera, mp3 spiller gjerne med redigerings funksjoner, bra skjerm, spill men det er ikke veldig viktig, er det hotswap minne på disse?

 

Kanskje noen vet hvordan disse mobilene er i bruk i forhold til hverandre?

 

Eller bør jeg satse på en "N" eller "E" serie?

Endret av Mister t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville jo seriøst ha gått for Nokia 6300. Det er jo den som har erstattet 6233. Den er mindre, raskere og bedre cam. Har også fått gode kritikker de stedene jeg har sett.

 

Angående 3G funksjonen på 6233.. Den har jo ikke noe VGA cam i front for videokonferanse.. Så det eneste fornuftige man kan bruke 3G`n til på den er dataoverføringer.. Skal du bruke videokonferanse så må du kjøpe en kamera-stand ;-D

 

 

 

mvh

 

Torbjørn

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar

6233 har bedre batteritid, høyere oppløsning på video og 3G (hvis det er viktig), men er tykkere enn 6300. Ellers er de vel ganske like?

 

Det kommer en avløser til 6233/6300 om et halvt års tid vil jeg tro, basert på 6500 slide som kommer om noen uker. Skulle gjerne hatt 6500 slide i klassisk utførelse (som 6233), men klarer nok ikke vente på det. :)

 

Og ja, jeg vet det er noe som heter 6500 classic, men den er ikke i nærheten av spek'en til slide.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Nokia 6233, men jeg innrømmer at jeg ikke har brukt 3G så mye som jeg trodde. Det er hovedsakelig to grunner til: 3G suger en del batteri og da blir det til at man slår den av, og det er litt stress å sjekke om den man eventuelt skal kommunisere med faktisk HAR 3G. Typisk, ringe og sjekke om den andre har 3G, be ham om å slå den på, og SÅ opprette videosamtale. Altfor tungvint!

 

Ser det er mange som omtaler videotelefoni på Nokia 6233 negativt ettersom den bruker hovedkamera til videosamtaler. Men for håndverkere (snekkere, rørleggere, etc.) som skal vise noe til andre så er dette en genial løsning. Hvis man skal vise frem trynet sitt så kjøper man en Nokia 6288, men hvis man skal vise frem en rørkobling (eller utsikten på badestranden på Kreta) så er Nokia 6233 den beste mobilen.

Lenke til kommentar

har hatt min 6233 en fire-fem dager nå, og er strålende fornøyd med telefonen med unntak av kameraet kanskje. tar helt greie bilder som ser bra ut på telefonen, men landskapsbilder har jeg erfart at blir for dårlige på pc'n. andre bilder av fjes og folk blir greit på pc'n, så egentlig er det ikke mye å klage på..

videotelefoni funker flott, og har ikke brukt det mer enn for gøy to ganger, for å teste. at det ikke er frontkamera er så som så, litt dumt kanskje, men for min del er videotelefoni for dyrt til at jeg kommer til å bruke det..

 

videoene jeg tar blir bare knallbra, på pc'n og på telefonen, denne telefonen er gull for deg som vil ta video og bilder av venner og andre hendelser mens du er på farten og ikke har med ordentlig kamera..

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Nokia 6233, men jeg innrømmer at jeg ikke har brukt 3G så mye som jeg trodde. Det er hovedsakelig to grunner til: 3G suger en del batteri og da blir det til at man slår den av, og det er litt stress å sjekke om den man eventuelt skal kommunisere med faktisk HAR 3G. Typisk, ringe og sjekke om den andre har 3G, be ham om å slå den på, og SÅ opprette videosamtale. Altfor tungvint!

 

Ser det er mange som omtaler videotelefoni på Nokia 6233 negativt ettersom den bruker hovedkamera til videosamtaler. Men for håndverkere (snekkere, rørleggere, etc.) som skal vise noe til andre så er dette en genial løsning. Hvis man skal vise frem trynet sitt så kjøper man en Nokia 6288, men hvis man skal vise frem en rørkobling (eller utsikten på badestranden på Kreta) så er Nokia 6233 den beste mobilen.

9375126[/snapback]

¨

jeg aner litt dobbeltmoral her

:whistle:

Lenke til kommentar

He he, ja moralen har tendenser til å bli både dobbel og trippel. Det viktigste poenget er at man finner en mobil med de funksjonene man er ute etter. De tre funksjonene jeg ikke kunne vært uten er meldinger, radio og bluetooth. Disse tre bruker jeg hver eneste dag. På fjerde og femteplass kommer ringing og minnekort.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en 6233 i noen dager og er godt fornøyd. Den har faktisk litt flere muligheter enn jeg trenger. Jeg skulle bare ha en enkel telefon med radio og et enkelt kamera som kan ta nogenlunde brukbare bilder når jeg ikke har med digitalkameraet. Jeg ville heller ikke at telefonen skulle være veldig liten, og pølsefingrene mine takler tastene bra.

 

Har fått konfigurert gmail på den og forsøkt å surfe litt med OperaMini, og det var jo kjekt å ha når man er hjemmefra. Med 3G og EDGE går det også rimelig kjapt i forhold til min gamle telefon. Kalenderen er bra, og annet snacks skal jeg sikker også få bruk for etterhvert.

 

Alt i alt synes jeg det er en kjekk liten sak med mange finesser som ikke kostet all verden.

 

Minnekortet som fulgte med var forresten 128MB, og ikke 64 som det står på nokia.no. De som skal bruke den til MP3 spiller må vel uansett ha mer, men det holder for meg.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...