Gå til innhold

Maks minnekort D50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som vet dette...

Hva er maks minnekortstørrelse som Nikon D50 takler?

2GB SD-kort. Du får heller kjøpe flere kort, hvis du må ha mer plass, men 2GB holder også ganske lenge (drøyt 300 bilder i RAW+jpg)...
Skrevet

D50 takler større kort enn det og, men den klarer ikke å formatere kortene. Så hvis du kan leve med å formatere de fra pcen så tror jeg det meste skal gå. Uansett så synes jeg det er dumt å ha for mange bilder på ett kort, så 2GB holder lenge for min del.

Skrevet
D50 takler større kort enn det og, men den klarer ikke å formatere kortene. Så hvis du kan leve med å formatere de fra pcen så tror jeg det meste skal gå. Uansett så synes jeg det er dumt å ha for mange bilder på ett kort, så 2GB holder lenge for min del.

D50 støtter vel ikke SDHC, så vidt jeg vet, så da må det være ikke-standardiserte 4GB SD-kort som kanskje fungerer. 2GB er det største oppgitte som fungerer på D50.
Skrevet
D50 støtter vel ikke SDHC, så vidt jeg vet, så da må det være ikke-standardiserte 4GB SD-kort som kanskje fungerer. 2GB er det største oppgitte som fungerer på D50.

9372184[/snapback]

Det kan det hende du har helt rett i. Jeg vet bare at enkelte har fått 4GB kort til å fungere. Om de er SDHC vet jeg ikke.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!

Kjøpte meg 2 stk Sandisk Extreme III 2Gb i dag.

Så i tillegg til det gamle på 1Gb + 512Mb, håper jeg at jeg har nok lagring til 3 uker i statene.

Skrevet
Tusen takk for hjelpen!

Kjøpte meg 2 stk Sandisk Extreme III 2Gb i dag.

Så i tillegg til det gamle på 1Gb + 512Mb, håper jeg at jeg har nok lagring til 3 uker i statene.

9372456[/snapback]

Hvis du ikke skal langt til skogs, tror jeg ikke det skal være et problem å kjøpe et kort eller to i USA også. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...