Gå til innhold

Reset bios / clear cmos. HP Compaq 6715b


BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri :), ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).

Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først ;)

9358533[/snapback]

 

Hmm.. får se på det.

 

Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata :) burde funke like bra som å ta ut batteriet.

9358695[/snapback]

 

Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device.

Lenke til kommentar
Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri :), ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).

Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først ;)

9358533[/snapback]

 

Hmm.. får se på det.

 

Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata :) burde funke like bra som å ta ut batteriet.

9358695[/snapback]

 

Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device.

9358869[/snapback]

Er vel bare å nappe ut HDD, så burde den boote fra cd i stedet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant denne: http://static.tigerdirect.ca/pdf/HP_6715b_...erviceGuide.pdf

 

Det står på side 39 at all skal kobles fra vente 5 min så skal CMOS være clearet.

 

Jeg får finne frem værktøyet mitt senere å titte litt nermere på dette.

 

 

EDIT: man skal faktisk ikke ha noen batterier i pcn så skal man slå den på, da skal visst all være clearet.

Endret av Xcer
Lenke til kommentar
However the above steps will NOT work if the STRINGENT SECURITY option has been previously enabled in the BIOS (Menu Security - Password options - STRINGENT SECURITY : Enable/Disable).

 

Enabling STRINGENT SECURITY provides enhanced protection for the power-on and administrator password and other forms of power-on authentification. If STRINGENT SECURITY is enabled the system board must be replaced to clear out an unknown Power-on Password.

 

Det virker som det er aktivert ekstra sikkerhetsfunksjon, sett at du har gjort det riktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...