Gå til innhold

Reset bios / clear cmos. HP Compaq 6715b

BigJackW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått en bærbar fra skolen. De har lagt inn passord på bios slik at jeg ikke kommer inn :S

Dette er en HP Compaq 6715b.

Noen som har noen tips til å få fjerna eller finne ut dette passordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri :), ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).

Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først ;)

Skrevet

Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata :) burde funke like bra som å ta ut batteriet.

Skrevet
Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri :), ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).

9358533[/snapback]

Hmm.. får se på det.

Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata :) burde funke like bra som å ta ut batteriet.

9358695[/snapback]

Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device.

Skrevet

9358533[/snapback]

Hmm.. får se på det.

9358695[/snapback]

Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device.

9358869[/snapback]

Er vel bare å nappe ut HDD, så burde den boote fra cd i stedet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva ble resultatet, jeg har selv prøvd og ta ut klokke batteri uten å lykkes.

Men jeg fikk et tips hvor jeg burde prøve å ha batteri ute i ca 24 timer for at det skulle fungere.

Skrevet
However the above steps will NOT work if the STRINGENT SECURITY option has been previously enabled in the BIOS (Menu Security - Password options - STRINGENT SECURITY : Enable/Disable).

Enabling STRINGENT SECURITY provides enhanced protection for the power-on and administrator password and other forms of power-on authentification. If STRINGENT SECURITY is enabled the system board must be replaced to clear out an unknown Power-on Password.

Det virker som det er aktivert ekstra sikkerhetsfunksjon, sett at du har gjort det riktig!

Skrevet

Huff, får vel ta harddisken inn i en annen pc reinstallere windows, sette den tilbake for å så cracke BIOS passord. Litt kjedelig siden mye tid vil bli brukt på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...