Gå til innhold

Hjelp til kjøp - multif.printer, wi-fi, foto!


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en wi-fi printer som er rask og god påfotoutskrifter, både a4 og "vanlig" bildestørrelse (som du får når du fremkaller). Vil også at det skal være en multifunksjonsprinter med mulighet for kopiering, scanning, faxing ol. Printeren burde også ha støtte for en del forskjellige papirtyper. Jeg vil også ha CD-print. Printeren må også ha 100% støtte for os X.

 

Jeg vet ikke hvilke merker som er "best" der ute, men har hørt Canon er gode. Jeg har ikke stort behov for lcd-skjerm, men gjør ikke noe om det medfølger. Prisen skal ikke overstige 1500.- da jeg er student.

 

Håper noen har erfaring ol. med slike printere =)

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i realiteten så blir det nok canon du bør velge.

 

canon og hp konkurer om å være det raskeste skriverne og best på foto .

på foto kvalitet hatr også epson vært innom de beste me skriverne fra dette merket er mye tregere .

 

når det gjelder utskrift direkte på cd-plater ( beregnet for dette ) så var epson først ute med denne funksjonen og canon er komet med den for noen generasjoner skrivere siden.jeg har ikke prøvd denne funksjonen

 

canon har satset mer på separate blekk tanker an de andre merkene.

hp og cano har skrivere med separate tanker med også modeller som bruker tre farges patroner. skriver man ut relativt mye så lønner det seg å butte ut enkelt farger når tanken er tom ( man trenger ikke å kast den gule og røde fargen fordi man har brukt opp den blå,- som er i samme beholder )

 

enkelt brukere har gått over til billigere blekk en original blekket med varierende kvalitet .

 

skal man skrive ut på cd eller fotopapir så er det kun blekk som fungerer.

 

det finnes riktignok noen cd/dv brennere som svir inn et mono bilde på platen.

dette er prosess som går veldig trekt ( etter beskrivelsene- jeg har ikke prøv det )

 

canon skal kunne støtte os x

hvor godt de støtter WI-fi vet jeg ikke

 

jeg har en gammel printer fra canon som har separate blekk tanker.

den har fungert bra , med lite problemer.

Lenke til kommentar
Jeg har Canon Pixma MP600R og er ekstremt fornøyd. Den har alt du spør om utenom fax. Prisen er cirka 1800-2000.

9356534[/snapback]

 

 

Stiller meg bak denne anbefalingen siden jeg selv har den.

Du bør få den for ca 1300 kroner i disse tider, det selges den for hos Lefdal.

Selv kjøpte jeg den på Elkjøp her i Bergen for 1300 kroner.

Rask, stille, og god kvalitet på utskrifter var gode nok argumenter til at jeg kjøpte den.

Den har ikke wi-fi, men du får mye kvalitet for pengene.

 

Edit: Fax er gammeldags og har dårlig kvalitet, selv bruker jeg innskannede bilder som vedlegg i epost.

Skriveren har støtte for skriving på cd-plater også.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Stiller meg bak denne anbefalingen siden jeg selv har den.

Du bør få den for ca 1300 kroner i disse tider, det selges den for hos Lefdal.

Selv kjøpte jeg den på Elkjøp her i Bergen for 1300 kroner.

Rask, stille,  og god kvalitet på utskrifter var gode nok argumenter til at jeg kjøpte den.

Den har ikke wi-fi, men du får mye kvalitet for pengene.

 

Tror du snakker om MP600? MP600R (merk "R"), har trådløs tilkobling.

Lenke til kommentar

Det stemmer at det er den(MP600) jeg mente _crs_, visste ikke at det var to utgaver av den.

Da er den jo virkelig egnet til det bruket han har, og virkelig en god grunn til å velge den skriveren. :)

 

Hvis den har wi-fi er den vel litt dyrere som du nevner.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

MP600R er uten tvil skriveren som dekker behovet best her.

Om en skriver ut så mye som mulig i "draft" kvalitet så sparer en i tillegg masse blekk.

 

Har vært borti endel multifunksjonsprintere og kan anbefale MP600R på det varmeste. Kjemeprinter.

 

Den eneste innsigelsen er at du må overstige budsjettet med ca kr. 500.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Ellers så har man nye HP PSC 7280. Fåes til samme pris som canon mp600. Raskere utskrifter på tekst og farge, foto er jeg usikker på.

 

5 patroner til farge istedenfor 3, noe som fører til bedre dypde i fotoene i teorien.

 

Viktigste fordelene er nettverk med kabel, ikke bare trådløst, samt arkmater for scan og kopi av flere sider samtidig. Samt et blekksystem fra hp som ikke fører til bruk av blekk for å rense patronene, ergo mer økonomisk.

 

Mp600 er gammelt nytt, PSC 7280 klin ny :).

Lenke til kommentar
Ellers så har man nye HP PSC 7280. Fåes til samme pris som canon mp600. Raskere utskrifter på tekst og farge, foto er jeg usikker på.

 

5 patroner til farge istedenfor 3, noe som fører til bedre dypde i fotoene i teorien.

 

Viktigste fordelene er nettverk med kabel, ikke bare trådløst, samt arkmater for scan og kopi av flere sider samtidig. Samt et blekksystem fra hp som ikke fører til bruk av blekk for å rense patronene, ergo mer økonomisk.

 

Mp600 er gammelt nytt, PSC 7280 klin ny :).

 

MP600/MP600R bruker også 5 blekkpatroner. MP600R har også ethernet (kablet nettverkstilkobling).

Lenke til kommentar

de fleste hp skrivere bruker kombipatroner der flere av fargene er i en patron. canon går motsatt vei - de fleste med separate patroner.

 

det hjelper heller ikke om en skriver bruker mye eller lite blekk nå patronene er fri får blå farge og man må kaste den selv om det er mer igjen av den røde og gule fargen.

 

da tenger man ikke å betale 300 kr for en ny patron når man er fri for en farge. patroner med enkelt farger ligger på ca 90-100 kr per patron i pris. det går an å kjøpe dobbeltpakninger til mange skriverer

 

hvis en patron er billig så betyr det mer en hvis en patron som sparer blekk er dyr

Lenke til kommentar
Ellers så har man nye HP PSC 7280. Fåes til samme pris som canon mp600. Raskere utskrifter på tekst og farge, foto er jeg usikker på.

 

5 patroner til farge istedenfor 3, noe som fører til bedre dypde i fotoene i teorien.

 

Viktigste fordelene er nettverk med kabel, ikke bare trådløst, samt arkmater for scan og kopi av flere sider samtidig. Samt et blekksystem fra hp som ikke fører til bruk av blekk for å rense patronene, ergo mer økonomisk.

 

Mp600 er gammelt nytt, PSC 7280 klin ny :).

 

MP600/MP600R bruker også 5 blekkpatroner. MP600R har også ethernet (kablet nettverkstilkobling).

9360938[/snapback]

Du misforstår. Jeg sier at HP bruker 5 fargepatroner. Canon har 3 farge og 2 sort.

 

de fleste hp skrivere  bruker  kombipatroner  der  flere av fargene er i en patron. canon går  motsatt vei - de fleste  med  separate patroner.

 

det hjelper heller ikke om en skriver  bruker mye eller lite blekk nå patronene er fri får  blå farge og  man må kaste  den  selv om det  er  mer igjen av den røde og  gule fargen.

 

da tenger man ikke å betale  300 kr for en ny  patron når  man er fri for  en  farge. patroner med enkelt farger ligger på ca 90-100 kr  per patron i pris. det går an å  kjøpe  dobbeltpakninger  til  mange skriverer

 

hvis  en patron er billig så betyr  det  mer  en hvis en patron som sparer  blekk er dyr

9362508[/snapback]

Definitivt IKKE riktig! Dette var reelt for 3 år siden IKKE NÅ! Kun de rimeligste modellene fra HP bruker nå 2 patroner, 1 sort og 1 trippelfarge. Alle middeklasse og dyrere modeller bruker 5 separate fargepatroner og 1 sort. Disse printerne koster fra 800,- som vanlig og 1400,- ca som multifunksjon.

 

Ang "300,-" per patron så er det ikke slik lengre. HP's printere med 1 sort og 1 farge koster patronene MAKS 200,- stk. Dette gjelder patroner for printere solgt de siste 2 årene - eldre printere har dyrere patroner med langt mer blekk i - det er de som tørker ut osv.

 

Så du er rett og slett på tur, evt ikke oppdatert på skriverfronten lengre :).

Lenke til kommentar

jeg har ihvertfall sett flere skrivere fra canon som bruker separate patroner i forhold til hp.

 

dessuten så blir folk lurt til å tro at en trerfarges patron er billigere i bruk bare fordi skriveren samler opp bleket etter en rens .

hvis man må kaste patronen bare fordi den er tom for en farge så blir det likevel ikke økonomisk.

jeg så for en noen år siden i pcwold at hp satset på skrivere som samlet opp bleket tilbake til tanken

da var det snakk om flerfarges patroner

Lenke til kommentar
Ta en titt på HP C4380 som kommer i september

9361039[/snapback]

 

er vel kun canon og epson som skriver på cd/dvd, og ettersom tråd starter ville ha dette så er vel canon 600R det som passer han

9361943[/snapback]

Fins mange HP'er som gjør dette..

9362130[/snapback]

 

hvilke HP skrivere har funksjon som kan skrvie på cd/dvd?

har ikke sett noen som har dette.

HP har generelt mye dyrere blekkpatroner en Canon da HP har skriverhode i hver patron mens Canon sitter som regel skriverhode i printer.

Epson har oxo dette på de fleste modellene

Lenke til kommentar

Er det virkelig så få som har fått med seg hps nye blekkteknologi? Alle hp's printere med separate fargepatroner inneholder kun blekk, skriverhodet sitter i printeren.

 

Ang skrivere fra canon vs hp, så ja, før var det langt større antall printere fra canon med separate patroner enn det var fra hp.

 

Nå er det ca likt, og prispunkt vs prispunkt er det også likt. Fjorårets generasjon printere fra begge:

 

Canon MP510, MP600, mp810. ip4300, ip5300, ip6700,

Hp PS D 6160, 7160, 7360. PS C 5180, 6180, 7180

 

jeg har ihvertfall sett flere  skrivere fra canon som bruker  separate patroner  i forhold  til hp.

 

dessuten så blir  folk lurt til å tro  at  en trerfarges patron  er billigere  i bruk bare fordi skriveren samler  opp bleket  etter en rens .

hvis man må kaste patronen bare fordi den  er  tom for  en  farge  så blir  det likevel ikke økonomisk.

jeg  så for  en noen år  siden  i pcwold  at  hp  satset på skrivere  som samlet opp bleket tilbake  til tanken

da var det snakk om flerfarges patroner

9364116[/snapback]

japp, dette er den nye teknologien :). når de renser skriverhodet, så blir det ikke overskuddsblekk, blekket brukes til å rense hodet, for så å bli tilbakeført i blekktanken igjen :).

 

Det er DETTE som er hps flerpatronsteknologis store fordel, i tillegg til det andre jeg har nevnt :).

Lenke til kommentar

den eneste fordelen hp har med det nye rensesystemet er at flerfarge patronene varer litt lenger men ganner iik det faktum at trefarges patronner

likevel blir dyrere i bruk.

 

når kommer denne renseteknologien på enkeltfargene ?

 

hp er ingen fordeler fremfor canon , der er det ganske likt.

 

de mangler bl.a. cd print

 

 

ett pluss til canon de har gjennomsiktige blekktanker på flere modeller . dette har jeg ikke sett hos hp .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...