Gå til innhold

Bærbar pc med innebygd printer

Odovacer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og snakket med en av onklene mine, og han fotalte meg om den bærbare pcen han hadde hatt for 15-20 år siden (sa han), som hadde innebygd printer. Dette er jo et ganske genialt konsept som tydelig vis har forsvunnet med årene. Rent størrelsemessig anntydet han ca 8 cm tykk, og ellers vanlig laptop størrelse (han sankket riktignok med noen øl innabords, og kan derfor ha "pyntet" litt på beskrivelsen). Ellers var det vistnok plass til papiret også i denne pcen, slik at man slapp å mate den underveis.

Jeg ble litt fasinert av tanken på en slik bærbar, og lurer på om det er noen andre her på forumet som har vært borti en sånne en? Evt om noen har bilder av denne maskinen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her synes jeg virker veldig klønete.

Det er ikke så mye man trenger å skrive ut lenger, det går jo for det meste i e-mail eller servere.

Men ja det er jo alltids noen ganger man trenger å skrive ut, men da får heller det vente til man har en skriver til stede. Hvor mange ganger trenger man egentlig å skrive ut noe når man sitter på toget hjem fra jobb el.l.?

Nei dette forstår jeg egentlig hvorfor døde ut,hehe.

Skrevet

Vår forretningsfører hadde en slik for rundt 12 år siden, uhyre praktisk ved styremøter, generalforsamlinger osv, kunne bare ha malen liggende på maskinen, fylle ut og skrive referat, skrive nødvendige kopier og få nødvendige underskrifter, og så sende kopi til Brønnøysund.

Ikke var den all verdens stor og klumpete heller.

Skrevet (endret)

Idag kan man vel bruke en tablet PC med håndskrift gjenkjenning.

Fins også sw som kan "fange" underskrift til digital signatur.

Jeg hadde også en "slepbar" PC fra Ericsson med innebygd skriver med thermopapir . Praktisk på den tiden (1980 tallet) . Ikke særlig praktisk idag som nevnt grunnet utviklingen som har skjedd både bruksmønster/applikasjoner/hardware.

post-35394-1188112372_thumb.jpg

Endret av syar2003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...