Odovacer Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Satt og snakket med en av onklene mine, og han fotalte meg om den bærbare pcen han hadde hatt for 15-20 år siden (sa han), som hadde innebygd printer. Dette er jo et ganske genialt konsept som tydelig vis har forsvunnet med årene. Rent størrelsemessig anntydet han ca 8 cm tykk, og ellers vanlig laptop størrelse (han sankket riktignok med noen øl innabords, og kan derfor ha "pyntet" litt på beskrivelsen). Ellers var det vistnok plass til papiret også i denne pcen, slik at man slapp å mate den underveis. Jeg ble litt fasinert av tanken på en slik bærbar, og lurer på om det er noen andre her på forumet som har vært borti en sånne en? Evt om noen har bilder av denne maskinen.
Zeorsd Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 har aldri vært borti noe sånt, men må si at det høres veldig klønete ut å ha på en moderne bærbar.
superegge Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Tviler på den var 8 cm tykk og hadde printer vist den var 15-20 år gammel.
Nichlas Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Her er en modell som Wang (WLTC 615-2275) produserte for over 20 år siden: Ikke bare har den printer, men også internt modem. Ganske tøft, egentlig
Odovacer Skrevet 25. august 2007 Forfatter Skrevet 25. august 2007 Skal sjekke senere om det var en sånn han brukte. Den er jo ikke så alt for stor heller, sammenlignet med en thinkpad
melli123 Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Det her synes jeg virker veldig klønete. Det er ikke så mye man trenger å skrive ut lenger, det går jo for det meste i e-mail eller servere. Men ja det er jo alltids noen ganger man trenger å skrive ut, men da får heller det vente til man har en skriver til stede. Hvor mange ganger trenger man egentlig å skrive ut noe når man sitter på toget hjem fra jobb el.l.? Nei dette forstår jeg egentlig hvorfor døde ut,hehe.
Kveldsro Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Jeg hadde en bærbar med innebygget blekkprinter en kort periode. Var en 486-basert sak fra Canon som het NoteJet. Fant et bilde:
melli123 Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 haha, såpass. Jeg tror ikke jeg hadde giddi å kjøpt den, eller hvilken som helst for den grunn om det ville kommet en i 2007 med innebygd skriver...
Njål Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Vår forretningsfører hadde en slik for rundt 12 år siden, uhyre praktisk ved styremøter, generalforsamlinger osv, kunne bare ha malen liggende på maskinen, fylle ut og skrive referat, skrive nødvendige kopier og få nødvendige underskrifter, og så sende kopi til Brønnøysund. Ikke var den all verdens stor og klumpete heller.
melli123 Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 nei, men likkavel da. Hva er problemet med å ha en ekstern skriver med siden av, eller i rommet ved siden av?
Syar-2003 Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 (endret) Idag kan man vel bruke en tablet PC med håndskrift gjenkjenning. Fins også sw som kan "fange" underskrift til digital signatur. Jeg hadde også en "slepbar" PC fra Ericsson med innebygd skriver med thermopapir . Praktisk på den tiden (1980 tallet) . Ikke særlig praktisk idag som nevnt grunnet utviklingen som har skjedd både bruksmønster/applikasjoner/hardware. Endret 26. august 2007 av syar2003
melli123 Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 hehe, ja lite praktisk idag tror jeg. Jeg tror ikke det ville solgt i det hele tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå