Gå til innhold

Hvilket hus er best? KM 7D eller EOS 400D

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Konica-Minolta 7D eller Canon EOS400D?

Jeg mener at KM 7D er best: Innebygget IS, høyere byggekvalitet, mye bedre betjeningsmuligheter.

Kjør debatt!

Endret av JanA
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel alt ettersom kva du er ute etter. 400D er jo relativt mykje nyare og har vel sånn sett bedre teknologi. At det manglar innebygd IS er en ting og byggekvalitet/ergonomi taler for mange i retning av KM, men eg synest kanskje det er litt rart å sammenligne desse to kameraa.

400D vil ein vel heller sammenligne med D40(+-x) K100D ++

Eg veit ikkje kor aktuelt 7D er i dag?

Skrevet

KM 7D er et herlig hus som overgår alle rimelige hus på markedet. Jo da, det er bare 6mp, men for noen mp det er snakk om. Grunnet et ganske svakt lowpassfilter så har det en pixelskarphet langt over noe 6/8 mp-hus, men det er på kostnad av en annen egenskap. Alt er flott. Detaljmengden i skyggeområder er enorm, og dynamikken er langt bedre enn på andre 6mp hus. Den eneste konstnaden (som jeg såvidt nevnte tidligere) er at det gjør huset mer følsomt for moirè. For meg er det en liten pris å betale for et så flott kamerahus. Hadde det ikke vært for sensoren så hadde det klart tilhørt samme klasse som D200. Får du et til riktig pris så ville jeg ha satset på det i steden for 350/400D, D40/50/70.

Eneste problem er at ved reparasjon så må man sende det til den svenske tidligere importøren av KM, siden det ikke fantes en norsk importør av Minolta på slutten.

Skrevet

Hva er egentlig formålet med denne tråden? Det virker ikke akkurat som om det er kjøp som skal vurderes...

Hva synes dere er best av epler og pærer? Kjør debatt.

Skrevet (endret)
Hva er egentlig formålet med denne tråden? Det virker ikke akkurat som om det er kjøp som skal vurderes...

Hva synes dere er best av epler og pærer? Kjør debatt.

9354448[/snapback]

Jeg kan i etterkant se at du har rett, egeulf. Trådstarters intensjoner virker litt suspekte. Kanskje han ønsker at vi skal avgjøre en krangel mellom han og en kompis?

Edit: Omformulerte mitt innlegg bittelitt.

Ps: Epler er selvfølgelig best. Hvorfor skulle de ellers være mer populære?

Endret av PMnormal
Skrevet (endret)

Jeg kan i etterkant se at du har rett, egeulf. Trådstarters intensjoner virker litt suspekte. Kanskje han ønsker at vi skal avgjøre en krangel mellom han og en kompis?

Det er ikke så langt unna sannheten..

Mente ikke å provosere noen. Vil bare ha noen objektive meninger, Takk for de innspillene som har kommet.

Endret av JanA
Skrevet
Det er ikke så langt unna sannheten..

Mente ikke å provosere noen. Vil bare ha noen objektive meninger, Takk for de innspillene som har kommet.

9354680[/snapback]

Men hvilken verdi har objektive meninger i et såpass subjektivt spørsmål? Og hvilke nyere teknologier nyter 400D-eiere godt av?

Mvh

Kjetil

Skrevet (endret)
Men hvilken verdi har objektive meninger i et såpass subjektivt spørsmål? Og hvilke nyere teknologier nyter 400D-eiere godt av?

Mvh

Kjetil

9355307[/snapback]

Jeg kan se nytten når du har valget mellom en brukt KM7D og en ny 400D.

Nå kjenner jeg ikke KM7D, men jeg vil tro at 400D har noe mindre støy på høyere ISO og kan ta flere bilder i serie med raskere minnekort. 10MP i forhold til 6MP betyr ingenting for mange; for noen er det alfa og omega :hmm:

Tom

Endret av tomsi42
Skrevet

Sant nok, Tom, men støyen er slettes ikke ille på 7D i forhold til andre av sin generasjon. Det er forøvrig en nyere modell enn Canon 20D.

Hvis man ikke har opplevd å bruke 7D, så bør man benytte anledningen hvis man får den. Det er intet mindre enn et direkte imponerende kamerahus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...