Gå til innhold

Fotokonkurranse nr.4, runde 1: Tid


lohelle

Anbefalte innlegg

Temaet denne gangen er:

 

Tid

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 24. august - søndag 02. september 23:59.

 

Innleveringsfrist: søndag 02. september @ 23:59

 

Etter innleveringsfristen blir bildene lagt ut i egen post for avstemming fram til torsdag 06. sept kl. 21:00.

 

Reglene for konkurransen:

 

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode. (24.08.2007 - 02.09.2007)

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Maks filstørrelse: 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert.

8. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.

 

Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Lykke til!

 

edit: endret til konkurranse nr. 4 runde 1.. jeg visste ikke at det var 13 runder pr konkurranse.. :)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dere alle er så flinke til å holde denne konkurransen gående, og jeg nå får beskjed hver gang det skjer noe, så tenkte jeg redaksjonen kunne stille med en premie for omgang 4.

 

Vinneren av omgang 4 får en Sony Walkman 2GB. Jeg husker ikke nøyaktig modellbetegnelse nå, men den kan jeg finne hvis noen lurer.

 

Vennlig hilsen

Erik

red.

Lenke til kommentar

Ser at "Tid" var temaet i runde 8, i den første konkurransen, men det spiller overhodet ingenting at det blir brukt på nytt igjen nå. Mange andre temaer har også vært gjengangere, uten at det har betydd noe fra eller til.

 

Nå skal jeg straks på helgetur, og jeg reiser da med temaet "Tid" i hodet, så jeg håper inderlig ikke temaet blir forandret noe mer nå. Om jeg får tid til å delta, er imidlertid en annen sak...

 

Ellers flott tiltak fra redaksjonen! Dette burde inspirere flere til å være med å delta! :thumbup:

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Syns tid er et fullstendig HÅPLØST tema, hvorfor ikke velge noe mer konkret som har med FOTOGRAFI å gjøre og ikke filosofi. Følelser havner i samme kategori som tid. Noen som kan forklare hva tid er for noe? Jeg tipper at ingen kan gjøre dette. Trond Berg Eriksen, en kjent norsk idehistoriker og filosof har skrevet en tjukk bok om TID, vet ikke om han kom nærmere en forklaring. Og nå skal amatører her forsøke å ta bilder av TID.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke enig i at det er et direkte håpløst tema - jeg har alt flere idéer - men jeg er enig med Autoxave at man godt kunne tenke mer fotografi når man velger tema. Som jeg har foreslått før, så tror jeg det er bra med bruk av oppgaver om komposisjon, former og farger i bilder, uten å si noe bestemt om hva bildene skal uttrykke.

 

"Tid" var, så vidt jeg kan huske, ikke spesielt vellykket som tema forrige gang, men jeg tror fortsatt at det viktigste for å drive opp deltagelsen er at vi som engasjerer oss i konkurransen er flinke til å omtale den i andre tråder, f.eks på bildekritikken ("dette bildet hadde passet godt i ukens fotokonkurranse...")

 

Edit: Utrolig bra tiltak fra redaksjonen! Pass på å gjøre dette skikkelig kjent.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Siden dere alle er så flinke til å holde denne konkurransen gående, og jeg nå får beskjed hver gang det skjer noe, så tenkte jeg redaksjonen kunne stille med en premie for omgang 4.

 

Vinneren av omgang 4 får en Sony Walkman 2GB. Jeg husker ikke nøyaktig modellbetegnelse nå, men den kan jeg finne hvis noen lurer.

 

Vennlig hilsen

Erik

red.

9347722[/snapback]

 

Et fantastisk bra tiltak. Flott at det blir premier, dette gjør nok at deltagelsen øker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...