Gå til innhold

Problematisk å oppgradere til Vista?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en gammel maskin med Win XP.

Lurer på om jeg kan lagre det samme Win XP på en ny maskin, overføre alle dokumenter og program, og deretter oppgradere den til Vista uten at alt slettes?

 

Og hvor mye vil det koste å oppgradere til Vista Premium? Har lett lenge på internett, men ikke funnet noe.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det enkleste er nok å lagre dokumentene dine i en bestemt mappe.

og så bare koble den gamle den harddisken som en ekstra disk til den nye maskinen , og så kopiere dokumentene dit du ønsker fra den gamle disken

 

denne mappen blir ikke berørt av oppgraderingen så lenge det ikke ligger i selve Windows mappen eller under mapper av dette

 

har du flere harddisker så velger du en av dem som du lagrer alle dokumentene på. er det viktige dokumenter så kan man like godt lagre dem på en cd/ dvd platte først

 

du kan egentlig bare koble her er en prisliste fra komplett .no over priser på vista

 

 

programmene ( inkludert xp) må nok installeres på nytt på den nye maskinen før de virker slik de skal

 

det mulig det går på et vis å starte opp fra den gamle harddisken på de nye maskinen , men en ny harddisk er raskere til selve operativsystemet .

 

om man må ha xp installer for å få oppgradert til vista vet jeg ikke.

jeg regner med at man ikke trenger å installere xp men at vist skal lese informasjon fra original platen slik det ble gjort før når man oppgraderte windwos

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...