Gå til innhold

Treg maskin med 1024 ram...


Joffa

Anbefalte innlegg

Hmmm,

Jeg har 1024 DDR ram i min maskin, men enda jobber den temlig sakte.

Feks, når jeg går inn i min datamaskin tar det flere sekunder før ikonene kommer opp.

Samme gjelder nå jeg trykker tilbake i Explorer, da tar det flere sekunder før den går tilbake.

Hardisken er akurat formatert.

Kjører Windows XP proff

Noen som har noe tips til meg hvorfor ??

 

Min maskin er:

P4 1600MHZ

Hovedkort Epok 4G4A+

Ram 1024 DDR

Geforce 4 4200 TI

Hardisk WD 120G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du har installert de nyeste chipset og skjermkort- drivere... Dette kan ha endel å si. Ellers er det et lite program som heter Intel application accelerator eller.no. det skulle være litt greit å ha inne... det er det jeg kan komme på at kan gjøre noe... Hvis alt dette er riktig, er det nok sannsynlig windows...

 

Hmmm... Du kan også si om du har lagt inn Norton Antivirus eller noe annet fra symantec... Mye av disse programmene har rykte på seg til å gjøre maskinen tregere... Også hvis du har nettverksstasjoner, kan det ta litt tid i min datamaskin...

 

Håper det var til litt hjelp...

Lenke til kommentar

kanskje minne er litt crappy? jeg fikk engang minne på 512mb og satte den inn på en pc. Hadde fra før 128mb, så jeg hadde håpet på mye bedre ytelse. Men det gjorde jeg ikke. Klaget til der jeg hadde kjøpt den og fikk et annet merke. Og da funka det mye bedre. Forskjellige hk liker forskjellige type minnebrikker. SÅ du burde bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett det er en bug, eller noe.

 

At explorer venter på en "timeout".

 

Det samme har jeg merket en gang på en server her (.NET RC2, 2x2.6GHz P4/hyperthreading, 2GB ddr RAM, 2x15k disker i RAID 1) Og nei, det kan umulig være maskinvaren da. :p

 

Det var no krøll som var skjedd feil under installasjonen... :shrug:

Nå er den "fast as .. :evil: "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...