Gå til innhold

Half Life 1.0- Problem med spilling i Hamachi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og en kompis spilte alltid dette spillet for noen år siden. Nå har det seg slik at vi tenkte vi skulle ha en reunion. Men siden han bor i Oslo og jeg i Bergen, blir det litt annerledes.

Før innstalerte vi det samme nettverket og satt i samme rom og spilte over LAN, trådløs router. Noen ganger kom flere og var med også.

Vi valgte da: HL-Multiplayer-LAN games og der kunne man skape en level og den andre kunne joine.

Men hva gjør vi når han er i Oslo? Noen som kan forklare hvordan han kan joine et spill jeg lager?

NB: Half Life 1.0 fant jeg på internett og cd-keyen har vi begge hver sin!

Endret av Reklame
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg fått instalert Hamachi på to maskiner, men alikevel får jeg ikke til å finne spillet i LAN! Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Jeg kan ikke Hamachi, men LAN står for "Local Area Network" Altså Lokalt nettverk på norsk. Det du snakker om er ikke et lokalt nettverk, for dere kjører vel ikke en kabel fra oslo til bergen? :p

Du må sette opp en form for server, hvor han antakelig må koble seg opp mot deg, ved hjelp av IP-adresser ;)

Skrevet
Jeg kan ikke Hamachi, men LAN står for "Local Area Network" Altså Lokalt nettverk på norsk. Det du snakker om er ikke et lokalt nettverk, for dere kjører vel ikke en kabel fra oslo til bergen? :p

Du må sette opp en form for server, hvor han antakelig må koble seg opp mot deg, ved hjelp av IP-adresser ;)

9351158[/snapback]

Hamatch setter opp ett "virituelt" lokalt nettverk.

I praksis vil det fungere på samme måte ..

Skrevet

Er ikke helt inn i dette med half-life, men gjør hvertfall ofte dette med cs 1.6. Setter opp deticated server og sender ip til serveren til venner og de går inn på cs og skriver connect <ip> i console. Det er ikke sikkert dette var my til hjelp men... prøver i hvertfall :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Fikk du det til? Jeg og en kamerat sleit og med å få det til med Half Life 1, men Half Life 2 funket. Vi har ikke prøvd igjen tho, så hadde gjort seg visst du hadde funnet fram til en løsning, siden HL1 er mye bedre i Deathmatch en HL2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...