Gå til innhold

logge på som administrator i xp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at det er mulig å få opp den gamle påloggingsboksen (der man skriver inn brukernavn) mens man står i windows xp "velkommen" menyen, der det er en knapp for hver brukerkonto...

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jo, men jeg har ikke passord til noen av kontoene som er admin...

(derimot har jeg passordet til Administrator, men jeg trenger å få opp en påloggingsbox... Var det ikke en tastekombinasjon som fikk frem denne? (Var hvertfall det på NT...)

Endret av Paddington
Skrevet

Start i sikkermodus så får du valget for å logge på som administrator, da kan du enkelt endre instillingene (F8 under oppstart)

Skrevet (endret)

Du kan prøve å trykke febrilsk på CTRL + ALT + DEL når du står i velkommen-skjemen...

EDIT: Vet det har funket før hos meg, men nå funket det ikke... Dette funker bare i winXP pro, i home MÅ du gjennom safemode.

Men, du kan få admin-kontoen på den listen der man trykker på brukernavnet også, da gjør man slik (winXP pro):

Start - Kjør - regedit

Naviger til følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList

Her lager du en ny DWORD verdi (høyrekliokk - ny...) og kaller den Administrator

Dobbel klikk på denne igjen, set data til 1.

Gå ut av regedit.

REBOOT!

Endret av jalejale
Skrevet

F8 under oppstart er helt avhengig av BIOSen din. På mitt nye hovedkort popper det opp en RAID configure utility på F8. Har enda ikke funnet tasten for å velge Safemode etc.

Står ikke i manualen.

Skrevet
F8 under oppstart er helt avhengig av BIOSen din. På mitt nye hovedkort popper det opp en RAID configure utility på F8. Har enda ikke funnet tasten for å velge Safemode etc.

Står ikke i manualen.

9342159[/snapback]

Du kan jo prøve å resette maskinen når den holder på å gå inn i win (når de blå prikkene scoller over skjermen).

Da skal vel maskinen spør deg om du vil inn i safemode neste gang...

Skrevet
Du kan prøve å trykke febrilsk på CTRL + ALT + DEL når du står i velkommen-skjemen...

Yess, det var det Ctrl+Alt + Del, Del (altså to ganger på Del )

:-)

Skrevet (endret)

Hm... bra det funker for noen, funker nemlig ikke her. :p

Samma det, nå er min bruker den eneste admin-kontoen på maskinen så jeg trenger det vel egentlig ikke selv.

edit: og det er jo selvfølgelig derfor det ikke funker å endre i regedit her, min admin-konto vises jo på velkommen-skjermen uansett..

edit2:

TweakUI kan også sette Admin-kontoen på velkommen-skjermen.

bwy1187861686g.jpg

Edit2:

Microsoft hadde visst også samme bruksanvisning som jeg: HER

Legg merke til at man må LOGGE AV alle brukere før man trykker ctrl+alt+del. Det nytter ikke å bruke "fast user switching" (win-tast + L).

Endret av jalejale
Skrevet

EDIT: Vet det har funket før hos meg, men nå funket det ikke... Dette funker bare i winXP pro, i home MÅ du gjennom safemode.

9342153[/snapback]

Du trykker Ctrl-Alt-Del 2 ganger etter hverandre når du er på velkomstskjermen. Dette må ikke gjøres når brukerer allerede er logget på maskinen. Dette virker for både Home og Pro.

Skrevet

Ja, ok... kildene mine er litt usikre på det området, og de sier litt forskjellig. Selv har jeg ingen kjennskap til home heller, og jeg har en ihjel-modda pro, så kan være derfor det ikke funker også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...