Hayer Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Hei! Hvordan returnerer jeg en verdi fra en PHP funksjon? Takk!
Ernie Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 (endret) PHP <?phpfunction funksjon() { //Kode return $var; } ?> Endret 22. august 2007 av Ernie
Crowly Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 (endret) Ved bruk av return som vist over: Return values Du kan også bruke referanser(?) Passing parameters by reference og Returning parameters by reference Eller ved bruk av global variabel: Overriding variable scope with the GLOBALS array PHP <?php$aa=1; function inc_a() { global $aa; ++$aa; } inc_a(); echo $aa; //$aa==2 ?> Edit: Feil rettet i koden over, som påpekt i posten under. Endret 23. august 2007 av crowly
jorgis Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 crowly: I eksempelet ditt gir ikke inc_a() noen returverdi, og echo av inc_a() gir derfor ingen output. Tror du kanskje mente dette i eksempelet ditt: <?php $aa = 1; function inc_a() { global $aa; ++$aa; } inc_a(); echo $aa; // output: 2 ?> Et muligens bedre eksempel (hvor vi styrer unna globale variabler og alle de negative konsekvensene de fører med seg): <?php $a = 1; function inc_a(&$a) { ++$a; } inc_a($a); echo $a; // output: 2 ?>
Crowly Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Et muligens bedre eksempel (hvor vi styrer unna globale variabler og alle de negative konsekvensene de fører med seg): Dette linket jeg til i posten over, med " ... parameters by reference", men la ikke med noen eksempler da det er noen gode på sidene det ble linket til. Er det med bruk av globale variabler også, så jeg kunne ha spart meg det eksemplet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå