Gå til innhold

Oh valgets kvaler (Elit Vs Premium)


Bear^

Anbefalte innlegg

Hva er sjangsen for at en xbox 360 premium blir for varm og får RroD? Er det noe man kan gjøre for at sjangsene er VELDIG småe for dette?

9332768[/snapback]

 

Virker som om folk anser dette som jordens undergang. Sannsynligheten for at du får RroD er mindre enn at du ikke får det, og får du det, leverer du den inn og venter i et par uker før du får den returnert. Helt gratis.

9332900[/snapback]

 

Gratis? Tid er penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner jeg et snev av offtopic her eller?

 

*sniff sniff*

 

Yup, det oser litt off topic nå av de siste innleggene. Kutt ut, på forhånd takk. Jeg driter i den røde ringen, tar den sorg om den kommer og ikke før den tid.

 

Anyway:

 

Nå som valgets kvaler er satt, er det noen spill utenom Gears of Forza 2 som jeg burde investere i rundt tidens løp?

Lenke til kommentar

Bare for å avklare et par ting her:

 

Premium kommer med HDMI om noen uker, men butikkene vil kvitte seg med den gamle versjonen først. Ingen forskjell i pris, men man kan se forskjell på pakken:

 

xboxSides.jpg

 

De første Elite-konsollene har ikke 65 nm-chipper eller det som har blitt kalt Falcon-chipsettet. Den har fått en ny heatsink og en hakket mer stillegående DVD-spiller, men dette er ikke eksklusivt til Elite. Dette finnes på de nye Premium-konsollene også. Elite og nye Premium-konsoller har nøyaktig samme innmat med unntak av større harddisk i Elite.

 

Microsoft vil gjøre forbedringer på konsollene litt etter litt. Det er ikke sånn at det plutselig en dag vil dukke opp en versjon som er veldig mye bedre enn de gamle. Dette vil skje gradvis fra måned til måned.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Det er her valget kommer inn, hva skal jeg velge og hva har jeg egentlig bruk for. Skal jeg velge lammet (Elite) med sin 120 Gb HD og HDMI eller skal jeg velge sauen (Premium).

 

Langt svar ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Xbox 360 Elite pakken inneholder:

Sortfarget konsoll

Kompositt/komponent og HDMI (2 i en, pluss en HDMI kabel. Fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Sortfarget trådløs kontroller

Sortfarget headset

Internet-kabel

Sortfarget harddisk på 120GB (som også selges separat i både sort og grå farge)

Klistremerke

Legg merke til at eneste forskjellen på denne og Premium pakken er at Elite er sort, prisen er 2000kr høyere, den har HDMI, og en medfølgende 120GB harddisk.

Elite kommer med nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning out of the box.

 

 

 

Xbox 360 Premium pakken inneholder:

Konsoll

Kompositt/komponent (2 i en, fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Trådløs kontroller

Headset

Internet-kabel

Harddisk på 20GB

Klistremerke

Premium kommer også om kort tid med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning.

Dette vil gjøre den identisk med Elite, bortsett fra fargen, og HDD'en (Med Elite følger det med en 120GB HDD som også selges separat)

Dette uten prisendring.

 

 

 

Xbox 360 Core/Arcade pakken inneholder:

Konsoll

Kompositt/komponent (2 i en, fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Kablet kontroller

Headset

Internet-kabel

Klistremerke

Core kommer også om kort tid med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning.

Denne nye versjonen av Core vil bli kalt Xbox 360 Arcade og vil inneholde det som allerede er listet opp over, pluss disse:

-256MB Minnekort

-5 Xbox Live Arcade spill

-Bytter ut Kablet kontroller med Trådløs kontroller.

Dette vil også være, såvidt jeg har kjennskap til, uten noen prisendring.

 

 

 

--------

 

Når jeg sier at de forskjellige vil komme med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning innen kort tid er det snakk om noen uker.

- Ang Core som blir til Arcade så er overgangen allerede igang steder i USA.

 

Vi har også noen Limited Edition versjoner av Xbox 360, disse er 100% identiske med Xbox 360 Elite, bortsett fra at de ser annerledes ut.

- 300 Edition er farget etter filmen 300.

- Halo 3 Edition er farget etter Halo 3 spillet.

 

Ryktene om en ny Xbox 360 SKU som vil bli hetende Xbox 360 Ultimate er 99% Bullshit og 1% drøm.

 

ALLE konsollene vil også om en stund få 65nm brikkesett.

 

 

--------

 

Basert på dette jeg skrev over vil jeg anbefale alle nye potensielle Xbox 360 kjøpere, og vente noen uker.

Da vil premium få alle godene til Elite, og til en mye hyggeligere pris.

Hvis du vil ha Elite pga HDD'en, kjøp heller en HDD sidenav, det blir fremdeles billigere.

 

 

Just for the record, jeg kommer til og lime inn det jeg har skrevet her (kanskje med noen justeringer) i mange av de trådene jeg ser rundt samme emnet.

Vi kunne også trengt ett slikt oppslag i en sticky, som det går enkelt an og linke til i slike tråder *hint, hint*

 

 

Have a nice day :)

Lenke til kommentar
Aner jeg et snev av offtopic her eller?

 

*sniff sniff*

 

Yup, det oser litt off topic nå av de siste innleggene. Kutt ut, på forhånd takk. Jeg driter i den røde ringen, tar den sorg om den kommer og ikke før den tid.

 

Anyway:

 

Nå som valgets kvaler er satt, er det noen spill utenom Gears of Forza 2 som jeg burde investere i rundt tidens løp?

9333345[/snapback]

 

Først vil jeg gratulere og ønske deg velkommen som en av de kule gutta :)

 

Også ser jeg du har fått noen gode anbefalinger allerede, men jeg kan anbefale Rainbow Six: Vegas. Et spill jeg personlig synes er bedre gameplaymessig både på singelplayer og multiplayer enn Gears. Det ligger også på andre plass (bak Gears) over de mest spillte tittlene på Xbox Live, så multiplayerdelen i spillet lever i beste velgående.

 

Spillet har vært ute en stund så det burde kunne skaffes for en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Valget falt på en Premium med Gears of War til 2930 ,- innklusiv frakt.

 

Så får man håpe jeg blir fornøyd eller ikke :p

9331328[/snapback]

 

 

Hvor fikk du kjøpt den så billig??

9333774[/snapback]

 

Elkjøp selger premium til vel 2490 (tror jeg det var), så valgte jeg Gears of War som koster 299 og da frakt på 169, så rundt 2900 (tror det var 2960 for å være pirket) totalt for den pakken, noe jeg tolker som billig nok.

 

Når det gjelder HDMI port er vel dette noe jeg strengt tatt ikke har bruk for annet enn å redde komponent porten på TVen som allerede sliter med at jeg må bytte mellom nå 3 konsoller vær gang jeg skal spille. Men skal investere i en komponent switch snart så det problemet håper jeg blir løst.

Lenke til kommentar
Det er her valget kommer inn, hva skal jeg velge og hva har jeg egentlig bruk for. Skal jeg velge lammet (Elite) med sin 120 Gb HD og HDMI eller skal jeg velge sauen (Premium).

 

Langt svar ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Xbox 360 Elite pakken inneholder:

Sortfarget konsoll

Kompositt/komponent og HDMI (2 i en, pluss en HDMI kabel. Fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Sortfarget trådløs kontroller

Sortfarget headset

Internet-kabel

Sortfarget harddisk på 120GB (som også selges separat i både sort og grå farge)

Klistremerke

Legg merke til at eneste forskjellen på denne og Premium pakken er at Elite er sort, prisen er 2000kr høyere, den har HDMI, og en medfølgende 120GB harddisk.

Elite kommer med nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning out of the box.

 

 

 

 

 

Xbox 360 Premium pakken inneholder:

Konsoll

Kompositt/komponent (2 i en, fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Trådløs kontroller

Headset

Internet-kabel

Harddisk på 20GB

Klistremerke

Premium kommer også om kort tid med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning.

Dette vil gjøre den identisk med Elite, bortsett fra fargen, og HDD'en (Med Elite følger det med en 120GB HDD som også selges separat)

Dette uten prisendring.

 

 

 

Xbox 360 Core/Arcade pakken inneholder:

Konsoll

Kompositt/komponent (2 i en, fungerer på SD- og HD-tver med andre ord).

Strømadapter

Kablet kontroller

Headset

Internet-kabel

Klistremerke

Core kommer også om kort tid med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning.

Denne nye versjonen av Core vil bli kalt Xbox 360 Arcade og vil inneholde det som allerede er listet opp over, pluss disse:

-256MB Minnekort

-5 Xbox Live Arcade spill

-Bytter ut Kablet kontroller med Trådløs kontroller.

Dette vil også være, såvidt jeg har kjennskap til, uten noen prisendring.

 

 

 

--------

 

Når jeg sier at de forskjellige vil komme med HDMI, nytt DVD drev som er stillere og ny kjøleløsning innen kort tid er det snakk om noen uker.

- Ang Core som blir til Arcade så er overgangen allerede igang steder i USA.

 

Vi har også noen Limited Edition versjoner av Xbox 360, disse er 100% identiske med Xbox 360 Elite, bortsett fra at de ser annerledes ut.

- 300 Edition er farget etter filmen 300.

- Halo 3 Edition er farget etter Halo 3 spillet.

 

Ryktene om en ny Xbox 360 SKU som vil bli hetende Xbox 360 Ultimate er 99% Bullshit og 1% drøm.

 

ALLE konsollene vil også om en stund få 65nm brikkesett.

 

 

--------

 

Basert på dette jeg skrev over vil jeg anbefale alle nye potensielle Xbox 360 kjøpere, og vente noen uker.

Da vil premium få alle godene til Elite, og til en mye hyggeligere pris.

Hvis du vil ha Elite pga HDD'en, kjøp heller en HDD sidenav, det blir fremdeles billigere.

 

 

Just for the record, jeg kommer til og lime inn det jeg har skrevet her (kanskje med noen justeringer) i mange av de trådene jeg ser rundt samme emnet.

Vi kunne også trengt ett slikt oppslag i en sticky, som det går enkelt an og linke til i slike tråder *hint, hint*

 

 

Have a nice day :)

9333687[/snapback]

 

 

Glimrende, kan noen starte en ny tråd så fort de nye premiumene kommer ! ? Elite er bortkasta penger imo, video on demand koster i tillegg penger for å laste ned low-bit 720p serier ! Så 120 gb har du virkelig ikke behov for.

 

Coolt at den er svart da. Er det bekrefta at de nye premiumene har 65nm ?

 

Eneste grunn jeg bytter inn min 3dje core er pga Hd-dvd i 1080p med hdmi ,vga er så farge-blast i 1080p sammenlikna med component i 1080i.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt XBOX før, men vurderer å kjøpe en 360 Elite nå, primært på grunn av fargen. Men er det ikke slik at man kan legge MP3 på harddisken, og bruke den som "jukebox" på vorspiel o.l? Da er det jo en fordel med 120GB.

 

Og et (sikkert) litt dumt spørsmål. Kan man spille vanlige DVD`er på XBOX? Funker denne i tilfelle tilfredsstillende? Eller går den tregt, man må innom 1000 menyer etc for å starte? Jeg vet man må ha en egen spiller for å spille HD DVD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Man kan spille vanlige DVD-er på Xbox 360, ja - det er mer eller mindre bare å slenge i discen og så er man i gang.

Vedr. MP3 så kan man ikke legge disse rett over på harddisken, men man kan rippe audio-cder og legge disse rett inn på disc. Ikke like praktisk som å kopiere over all musikken fra en PC, men en "ok" løsning om du har mye av musikken på CD-er.

Lenke til kommentar
Man kan spille vanlige DVD-er på Xbox 360, ja - det er mer eller mindre bare å slenge i discen og så er man i gang.

Vedr. MP3 så kan man ikke legge disse rett over på harddisken, men man kan rippe audio-cder og legge disse rett inn på disc. Ikke like praktisk som å kopiere over all musikken fra en PC, men en "ok" løsning om du har mye av musikken på CD-er.

9335519[/snapback]

Ved å koble PC'n mot Xboxen er det heller ikke noe problem å streame all musikken fra PC'n. Dermed skan man ha all musikken på PC og får direkte tilgang til all ny musikk man evt. ønsker å legge inn.

Lenke til kommentar
Smart! Takker for tips! Har en Mediecenter PC som sikkert funker bra å streame fra.

 

Er forresten den innebyggede DVD-spilleren i XBOX sonefri? Mener å ha sett at den kun kan spille en sone? Finnes det i tilfelle noen kode el.l (som på vanlige DVD-spillere), slik at man kan se sone 1?

9337611[/snapback]

 

Nei DVD spilleren er ikke sonefri, men skulle du finne på å kjøpe HD DVD drevet så er det sonefri i alle fall (på HD DVD'er).

Lenke til kommentar

Antar at HD DVD drevet også kan spille "vanlige" DVD`er, men er det noen som vet om den er sonefri for vanlige DVD`er? Eller om det finnes koder (på fjernkontrollen f.eks) for å se både sone 1 og sone 2? Tilsvarende for vanlige stasjonære DVD-spillere. På min gamle må jeg f.eks trykke oppsett+1 for sone 1 eller oppsett+2 for sone 2.

 

Spilleren er jo rimelig ubrukelig dersom den ikke kan spille sone 1. Har masse sone 1 filmer, som jeg da ikke får sett. Gidder ikke å ha en egen spiller i racken for å se på disse.

Lenke til kommentar

Fikk verdens mest irriterende nyhet. Ringte Elkjøp, og de har plutselig oppdatert informasjonen på siden sin, og der er den nå ikke tilgjengelig.

 

Værste er, etter en telefonsamtale fikk jeg vite at de ikke fikk den inn på lager før 10 september, og da blir den sendt. Ettersom jeg har ringt og hørt er det heller ingen butikker rundt meg som har den inne. Så et lite spørsmål, noen som vet om noen andre nettbutikker som har den inne? Vil ikke vente i nesten 1 månde på Elkjøp, da betaler jeg heller litt ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...