Gå til innhold

Høye regninger fra Tele2


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en Sony Erichson K800i i mai - med 12mnd bindingstid til Tele2 Mobil Pluss. Sønnen min disponerer denne tlf. Første regning var på 780kr uten at han hadde ringt eller sendt sms/mms. Han hadde lest nyheter på mobilen....( Internet/WAP 42Mbytes). Jeg ringte Tele2 og la fram problemet, sa at han skulle ha tilgang til å ringe ut, ta i mot tlf., samt sms/mms. Tele2 skulle slette innholdstj.

Gutten har siden IKKE brukt mobilen annet enn til å ta bilder samt 1 utgående samtale. Neste regning fra Tele2 var på 1200kr (Internett/WAP 96Mbytes), hva er det som har skjedd? Kan mobilen bruke nettet selv om den er avskrudd? Ved tlf. til Tele2 bruker mob fortsatt nettet, SIM kortet er nå tatt ut og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! :cry: (Å si opp abbonementet koster 2000kr.) Kan dette være noen form for hacking? Hva med at Tele2 la ut 60000 personnumre på nettet-kan det medføre et slikt problem? (Har mottatt cd fra Sverige som ikke er bestilt også).

Noen som kan hjelpe stakkars meg med en forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Kjøpte en Sony Erichson K800i i mai - med 12mnd bindingstid til Tele2 Mobil Pluss. Sønnen min disponerer denne tlf. Første regning var på 780kr uten at han hadde ringt eller sendt sms/mms. Han hadde lest nyheter på mobilen....( Internet/WAP 42Mbytes). Jeg ringte Tele2 og la fram problemet, sa at han skulle ha tilgang til å ringe ut, ta i mot tlf., samt sms/mms. Tele2 skulle slette innholdstj.

Gutten har siden IKKE brukt mobilen annet enn til å ta bilder samt 1 utgående samtale. Neste regning fra Tele2 var på 1200kr (Internett/WAP 96Mbytes), hva er det som har skjedd? Kan mobilen bruke nettet selv om den er avskrudd? Ved tlf. til Tele2 bruker mob fortsatt nettet, SIM kortet er nå tatt ut og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!  :cry: (Å si opp abbonementet koster 2000kr.) Kan dette være noen form for hacking? Hva med at Tele2 la ut 60000 personnumre på nettet-kan det medføre et slikt problem? (Har mottatt cd fra Sverige som ikke er bestilt også).

Noen som kan hjelpe stakkars meg med en forklaring?

9317637[/snapback]

 

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Har dere sjekket at blåtann er av og internett like dan?

 

Sirikat

Lenke til kommentar

96MB er da utrolig mye data for "bare" nyheter, holder en knapp på at det på mystisk vis vil roe seg nå som du har fjernet SIM-kortet.

 

Når det gjelder personnumrene så var det kun personnumre som ble hentet ut, de ble ikke brukt til noe annet enn å beskrive at de hadde et sikkerhetshull på siden dems slik jeg har forstått det.

 

(Forsiden til VG alene (på vanlig web) er under 200Kb, noe som kan medføre at jeg kan se på den opp mot 500 ganger før jeg når så store datamengder)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
(Forsiden til VG alene (på vanlig web) er under 200Kb, noe som kan medføre at jeg kan se på den opp mot 500 ganger før jeg når så store datamengder)

9317872[/snapback]

Såvidt jeg kan se akkurat nå er hovedsiden 203 kB, men i tillegg kommer 848 kB med grafikk. Hvor fornuftig nettleseren på denne telefonen er aner jeg ikke, men dersom den laster full grafikk på hver side man åpner skal det vel ikke mye til før man når 96 MB?

edit: skrivefeil

Endret av sneilerts
Lenke til kommentar

Du er ikke den første som har opplevd det der. Det har kommet mange innom meg, som jobber på telebutikk, og spør om det der. Jeg ser jo selv på regningen dems at det ikke stemmer. Så det er noe merkelig på gang der! Har vært samme problemet med djuice vet jeg. Må nesten bare ta tak i operatørene og si fra at dette gidd man ikke være med på!

Lenke til kommentar

www.tele2.no --> mobil --> velg "datatrafikk" under priser på høyre side.

 

Der finner du en kalkulator som forteller deg hvor mye denne type forbruk koster hos Tele2. Jeg tastet inn 96mb og fikk opp 999,05 kr. Så stemmer nok dette, er nok ikke noe å være redd for annet en litt høye priser. Dette kan du fikse ved å stoppe surfingen til sønnen din.

Endret av SaianSupa
Lenke til kommentar

han har vel drevet og surfet då.

 

og med tele2 sine priser blir det fort dyrt..

 

Skal du laste opp 1.siden til vg så koster det fort 10 kr bare det.. pga all reklamen. Det går an på de fleste å endre innstillingene sånn at det ikke blir lasta ned bilder osv... Det kan man spare mye på..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel ikke bare Tele2 som har merkelige regninger. Regnet ut at den effektive ringepris på mit Netcom smart talk ligger på noe rundt 6-7 kroner eller ca 10 ganger det de oppgir.

 

Forsøkte også trikset med å legge telefonen avskrudd i en skuff i to måneder, for å se hvordan Netcoms fakturaavdeling reagerte på dette. Fortsatt 4-500 kroner i månedlig regning.

 

Håper å redusere regningen med 90 % når jeg går over fra Netcom smarttalt til Netcom kontant. Tenker også jeg forsøker å disable datatrafikken på en eller annen måte. Hvor mye data var det i VG sin forside, 4 MB, var det det vel (?)og prisen pr megabyt i utgangspunktet 20 kr ....

Endret av arne22
Lenke til kommentar

I 99.9% av tilfellene så har høye fakura en naturlig årsak. Dvs. at man selv eller andre som har tilgang til din mobil har brukt denne.

 

Når det gjelder datatrafikk så har de fleste telefoner en teller, der man altså kan se hvor mye som er overført (siden sist man resatte denne). Om du sjekker denne på telefonen så stemmer nok ting overeens ;)

 

Synes selv prisene på gprs fra Tele 2 er bra. Om man ikke har en gprs tjeneste fra telenor koster det 20 kr. pr. MB. max 50 kr. pr dag.

 

Tele 2 skalerer prisene fra 14.50 før 20 MB pr. mnd. og 9.50 etter.

Første halve MB koster vell å merke 9.50 kr.

Lenke til kommentar

Be han bruke Opera mini, da vil mengden data krympe dramatisk! Men det beste er kanskje å be han bruke PC til vg.no og telefon til sms/samtaler. Du kan selv sjekke hvor mye data han har sendt/mottatt under instillinger-kommunikasjon(?)-samtalekostnad-tellere. Husker ikke nøyaktig hva menyene heter, for jeg byttet ut min k800i for noen måneder siden...

Endret av _troffen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...