Gå til innhold

Hvor mye koster det å barbere katt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Balsam har jeg faktisk prøvd. Fungerte litt. Klippe tør jeg ikke, vet ikke hva som er hår og hud.

9322769[/snapback]

 

Som en generell tommelfingerregel så er hår tynne og sirkelformede mens hud er rimelig flatt. Hår er også hardere enn det hud pleier å være.

 

Men fra spøk til revolver. Hvis du klipper litt og litt så vil du se at det blir enklere å klippe nærmere huden siden det naturlig nok ikke er så mye hår i veien.

 

Jeg vil også anbefale at du bruker en saks med korte blad som ikke er spisse slik at du ungår å stikke katten.

 

Når det er sagt så er forsiktighet alt som skal til. Du dreper ikke katten om den får en liten rift i pelsen. Uhell kan skje, men sår gror alltid. Bare du ikke klipper av hele snoppen (valgfritt tilleggsutstyr) på katten så tror jeg dette skal gå bra.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med min. Det jeg gjør er å ta kjøkkensaksa og skamklipper han. Bare klipper og klipper til det funker å gre pelsen. Noe annet som hjalp var å ta en saueklipper (sånn man bruker til å skinne kompiser) og bare ta den fort over pelsen til katten. Du får ikke av mye hår, du bare gjør den litt kortere. Det holdt faktisk å bare gjøre det iår. Utrolig hvor mye det hjalp. Han fikk ikke en floke på to mnd, og denne katten må jeg vanligvis gre to ganger om dagen. Da ser katten litt penere ut også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...