Gå til innhold

Backup platen feiler på 82% ved utziping.


Anbefalte innlegg

Jeg zipet en del backup jeg hadde av noen filer i sånn fullfart en klved før jeg reiste på ferie.

 

zip filene i winrar og brenne rar filen på en dvd. hvis jeg pørver og kopiere filen til disk får jeg feil på 82% samma skjer hvis jeg ziper den ut.

 

 

jeg teste zip fila om den funka før jeg brenne den så det er dvd platen som feilen ligger ved.

 

er noen kjempsmåkakk iden osv.. noen som noen tips til hvordan få den til å gå vidre ifra 82%?:D

 

 

evnt med div programmer. pørvde dvdclone men den likte ikke innholde ti dvd platen... så trenger flere tips ifra dere! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du sier er at du ikke får lest ut dataene fra DVD-platen fordi den er skadet?

 

Da er det to måter.. enten å prøve en annen DVD-rom som er litt mindre ømfintlig for feil, eller prøve å reparere platen. Litt avhengig av hvor viktig innholdet på plata er, kan du kjøpe deg et CD/DVD-repareringskit. F.eks Disc Repair Pro. Koster noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Stemmer får ikke lest. hele innholdet i dvd. det er ganske viktig innhold.

 

men jeg pørver et sånn kit jeg kan jo ha det til en andre plater også ikke bare dennne..

 

men der jeg kjøpte den sto det veldig lite om div ting. eks når midlet i flasen er slutt? hvor får jeg kjøpt nye flasker?

 

vet du det ;)? eller så får jeg maile dem.

Lenke til kommentar

Til neste gang bør du bruke QuickPAR og lage PAR2 gjennopprettingsfiler når du brenner viktige data. Da vil du kunne fikse delene som er ødelagt i filen. Det er mye tryggere enn å brenne det to ganger, siden du da fortsatt sliter like mye hvis begge backupene har enkelte ødelagte områder.

Lenke til kommentar
men der jeg kjøpte den sto det veldig lite om div ting. eks når midlet i flasen er slutt? hvor får jeg kjøpt nye flasker?

 

vet du det ;)? eller så får jeg maile dem.

9319874[/snapback]

 

I manualen til renseren min står det at man skal henvende seg til butikken man kjøpte renseren fra.. aner ikke om de har bare disse flaskene på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...