Gå til innhold

.. og 40D spesifikasjon på Amazon


Anbefalte innlegg

http://www.amazon.com/Canon-40D-10-1MP-Dig...87520442&sr=1-2

 

# 10.1-megapixel CMOS sensor captures enough detail for photo-quality poster-size prints

# Large 3.0-inch LCD display with enhanced Live View and broadened color gamut

# 6.5 frame-per-second continuous shooting capability (for bursts of up to 75 Large/Fine JPEGs or 17 RAW images)

# sRAW mode; 35-zone metering system; integrated Self-Cleaning Sensor Unit

 

9 punkts AF, 35 soners lysmåling etc etc

 

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde litt urealistisk drøm om antishake i huset, men visste egentlig at det bare var en urealistisk ønskedrøm for en idèell verden.

Mht sensor får vi håpe det er en annen enn den som står i 400D. Da taper man nemlig litt på noen områder for å få en litt større spatial oppløsning. Det gjør modellen uaktuell som oppgradering for min 20D. 20D hadde litt annerledes sensor enn 350D, så det er nok stor sannsynlighet for at den er spesialkonstruert for 40D også. Spørsmålet blir mer om det er mer effektiv forskell på denne sensoren og 400Ds, slik at vi faktisk kan ser en klar forskell i bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at den har "spot" måling i spesifikasjonen heller.

Eller er det jeg som overser noe. :(

9314664[/snapback]

 

 

Fra Amazon.com:

 

"Metering: 35-zone metering sensor; Evaluative metering (linked to all AF points); Center-weighted metering; Partial metering; Spot metering at center of picture (approximately 3.5% of picture area)".

Lenke til kommentar

Fra Amazon.com:

 

"Metering: 35-zone metering sensor; Evaluative metering (linked to all AF points); Center-weighted metering; Partial metering; Spot metering at center of picture (approximately 3.5% of picture area)".

9315056[/snapback]

 

 

Flott.

Da har iallefall de 3 kravene jeg har stilt for å kjøpe 40D blitt innfridd.

 

1. 3" skjerm :)

2. Mer enn 5 bilder i sekundet :D

3. Spot måling. :thumbup:

Lenke til kommentar
http://www.amazon.com/Canon-40D-10-1MP-Dig...87520442&sr=1-2

 

# 10.1-megapixel CMOS sensor captures enough detail for photo-quality poster-size prints

# Large 3.0-inch LCD display with enhanced Live View and broadened color gamut

# 6.5 frame-per-second continuous shooting capability (for bursts of up to 75 Large/Fine JPEGs or 17 RAW images)

# sRAW mode; 35-zone metering system; integrated Self-Cleaning Sensor Unit

 

9 punkts AF, 35 soners lysmåling etc etc

 

Håkon

9313583[/snapback]

 

Linken din funker ikke, mulig at Amazon har fjernet innholdet...

Lenke til kommentar
Linken din funker ikke, mulig at Amazon har fjernet innholdet...

Jepp, den er nede. Hvilket, som Aetius påpekte i Akam sin artikkel, egentlig styrker troverdigheten til disse spesifikasjonene...

 

Ser ut til å bli meget spennende kameraer... Ang. pris, vil jeg igjen gjette på at veil. pris på 40D blir 10x prisen i dollar, altså en veil. pris på rundt 13000 kr (ser ikke bort fra at det blir 12990 eller 12999 :o). På 1Ds MkIII blir kanskje det litt drøyt, men det blir vel fort vekk 60-65 tusen for det også i begynnelsen, før det antakelig ramler ned til 1Ds-nivå i dag.

Lenke til kommentar
Mht sensor får vi håpe det er en annen enn den som står i 400D. Da taper man nemlig litt på noen områder for å få en litt større spatial oppløsning. Det gjør modellen uaktuell som oppgradering for min 20D. 20D hadde litt annerledes sensor enn 350D, så det er nok stor sannsynlighet for at den er spesialkonstruert for 40D også. Spørsmålet blir mer om det er mer effektiv forskell på denne sensoren og 400Ds, slik at vi faktisk kan ser en klar forskell i bildekvalitet.

Om det ikke blir en annen sensor, kan du være trygg på at det blir annen signalbehandling. Vil bli mektig forbauset om det ikke blir skikkelig ISO3200-kvalitet på dette, selv om de kanskje drøyer mulighet for ISO6400. Vil gjette på at 40D får kvalitet på høy ISO i nærheten av 5D, Canon har med 1D Mk III vist at de virkelig kan dette.

 

Det kan selvfølgelig også være at de har gjort noe med sensoren...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi bør ta dette alt for alvorlig. Jeg har vondt for å tro at amazon, som driver med mye annet enn foto skal ha tilgang til informasjon som resten av fotobransjen ikke har tilgang til.

At siden er vekk nå, kan selvfølgelig tolkes som det er en reell lekasje som har blitt stoppet. Men det kan like gjerne være fordi amazon har innsett hvor tåpelig det er å formidle spekulasjoner.

 

Jeg hevder ikke at det er tøv, men gir bare uttrykk for en sund dose skepsis. Ikke baser kjøpsbeslutninger på dette, er mitt råd ;-)

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Nå er siden oppe igjen. Får håpe det er reell informasjon dette her, og ikke bare et utkast fra Amazon (som er på nettet ved en feil) der de har tatt med alle spekulasjonene for å kunne raskt redigere etter lanseringen.

 

Viser det seg at 40D ikke har 14 bits fargedybde likevell, så blir jeg mildt sagt :mad::mad:

Lenke til kommentar
Om det ikke blir en annen sensor, kan du være trygg på at det blir annen signalbehandling. Vil bli mektig forbauset om det ikke blir skikkelig ISO3200-kvalitet på dette, selv om de kanskje drøyer mulighet for ISO6400. Vil gjette på at 40D får kvalitet på høy ISO i nærheten av 5D, Canon har med 1D Mk III vist at de virkelig kan dette.

 

Det kan selvfølgelig også være at de har gjort noe med sensoren...

9317079[/snapback]

 

Det stod at sensoren var basert på den samme som 400D bruker, men mikrolinsene var blitt større/forbedret slik at den ble mer lysfølsom.

 

Og så stod det noe om 14-bits signalbehandling, værbeskyttelse og større søker.

Lenke til kommentar
Da er det vel ikke lenge før det kommer en d300 fra Nikon?

9319833[/snapback]

 

Ryktene sier torsdag, men jeg tviler. Mer sannsynlig at det kommer en erstatning for d2h, hvilket navn det får er mer usikkert. Nikon har ikke for vane å introdusere mer enn et DSLR i gangen. Et rykte er at både D3 og D300 kommer på torsdag, begge med 12MP, D3 i fullformat LBCAST og med 9 fps, ISO opp til 25600... Antagelig drømmer man her :)

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...