Gå til innhold

Trengs 4 pin 12v på 24 pin hk?


Anbefalte innlegg

Har altså et hovedkort som kan ta 24 pin kontakt, dette har også en egen 4 pin 12v kontakt.

Spørsmålet er altså om man må bruke 4pin om man har en 20pin->24pin kontakt på strømforsyningen?

 

PSUen er et par år gammel og har bare 20 pin og ingen 4 pin, men jeg vil gjerne bruke denne ved å kjøpe en 20pin->24pin kontakt.

 

Kunne ikke finne en 12v->4pin kontakt på komplett og foretrekker å ikke måtte handle fra 2 butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hk med 24 pin kan en bare sette inn 20 pins kontakten i. Det er ikke alltid påkrevet med de 4 ekstra der. Du må uansett ha 4 pins til cpu.

 

Er PSUen så gammel at den ikke har P4 kontakt engang, ville jeg sterkt vurdere en ny. Ellers kan du muligens slite med å få nok strøm i det nye systemet ditt.

 

Overgang fra molex til p4 er ikke alltid like lurt, da det er et poeng med to 12 v ledninger i den, og ta det fra en kabel med molex (som også har kun en 12v) som da sikkert deler med noe annet utstyr som disker osv, ville ikke jeg ha gjort.

Lenke til kommentar

Kjører med 20 pin og 4 pin nå, men denne psuen er bare 250w og jeg vil heller bruke en litt eldre 300w.

 

Nå er ikke dette et nytt system, bare hovedkortet som er nytt.

xp3500+, gf6200 agp, 2 disker .. er ikke akkurat så strømhungrig så jeg tror det skal gå fint.

 

Vil også kunne hente 4pin fra en kabel som ikke deles med noe annet.

Lenke til kommentar

Hvis du har en så gammel PSU at den ikke har P4 kontakt så er det ganske sikkert at den er uegnet til en moderne PC.

Antall watt betyr svært lite i denne sammenheng. Det betyr mye mer hvor mye strøm som kan levers på 12V. Eldre systemer tok strøm til CPU fra 5V, og hadde ikke så stor kapasitet på 12V. Men da P4 kom gikk de over til 12V, og det krever en helt annen fordeling av strømmen fra PSU.

Det pleier å stå på PSU hvor mye strøm de leverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...