Gå til innhold

Kan man chippe en PS3?

vestlia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe PS3, bare bruke PC. Men lurer litt på om det går ann og chippe PS3en? Så man kan spille homebrews osv? ISO filer?

Takker på forhånd for svar, og håper jeg ikke har oversett andre poster der dette er nevnt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe PS3, bare bruke PC. Men lurer litt på om det går ann og chippe PS3en? Så man kan spille homebrews osv? ISO filer?

9302979[/snapback]

Homebrews og ISO-filer kan du spille av helt fint om du innstallerer linux, trenger ikke chip.

Skrevet

Du kan i teorien kjøre spill. Men ikke i praksis. Ikke annet enn kabal og slikt i alle fall.

Altså, du kan installere hva som helst, men det er sperret av for hardware-rendering på skjermkortet.

Skrevet

For å være helt ærlig, så håper jeg at det ikke blir mulig på to år.

Så lenge det ikke er mulig å piratkopiere spill for PS3, kan utviklerene satse fullt på PS3 som plattform uten å måtte bekymre seg for det, noe som over tid vil vise seg i bedre titler som studioene har investert mer i å få laget enn til andre plattformer.

Skrevet

Så lenge det ikke er mulig å piratkopiere spill for PS3, kan utviklerene satse fullt på PS3 som plattform uten å måtte bekymre seg for det, noe som over tid vil vise seg i bedre titler som studioene har investert mer i å få laget enn til andre plattformer.

9303565[/snapback]

Egentlig enig her, men piratkopiering er en ting du ikke kommer vekk fra, så lenge konsoll og spill koster svinmye ;)

Skrevet

9303565[/snapback]

Egentlig enig her, men piratkopiering er en ting du ikke kommer vekk fra, så lenge konsoll og spill koster svinmye ;)

9303645[/snapback]

Det er en grinn til at de koster mye. Enormt med arbeidstimer bak et spill. I det hele tatt spørre om noe slikt bør være grunn til å kaste deg ut av forumet og slette hele denne tråden. Piratkopiering er ikke noe annet enn kriminalitet.

Skrevet

Jeg vet det er ulovlig, og jeg sier ikke at jeg laster ned materialet. Jeg bare påpeker at jeg synes prisene er svindyre. 9t arbeid=1spill.

Eneste grunnen til at jeg poster er at jeg lurer på om hva det er mulig å kjøre på PS3, som homebrews, OS osv.

Skrevet
Jeg vet det er ulovlig, og jeg sier ikke at jeg laster ned materialet. Jeg bare påpeker at jeg synes prisene er svindyre. 9t arbeid=1spill.

Eneste grunnen til at jeg poster er at jeg lurer på om hva det er mulig å kjøre på PS3, som homebrews, OS osv.

9304081[/snapback]

Fatter ikke hva du mener med 9t arbeid=et spill.. Hvis du mener underholdnings tiden så er det langt ifra sannheten. Det er virkelig få spill, hvis noen til de nye underholdningmaskinene du ikke kan få mer en 9 gode spill timer ut av..

Og at du poster kun pga Homebrews og OS er det så mye BS at du bør ikke nevne det engang.

Skrevet

Hehe. Er 16år, og tjener nå 85 eller 88kr timen. 85*9=765kr. Jeg tjener altså et spill på ca. en hel arbeidsdag. Mulig dere er av en annen oppfatning, men jeg synes det er DYRT. PC spille er jo igrunn dyrt også, men du får jo 2-3 pcspill for 1PS3 spill.

Er fullt klar over at det er forskjellige meninger, men det er jo sånn det skal være ;)

Skrevet (endret)

Da bør du kanskje ikke investere i en så dyr maskin som PS3, hold deg til pc du og gjør hva du vill der :p

Edit: Er ikke vanlig arbeidsdag 8 timer - 30min fra matpause?^^

Endret av Zaleeeek
Skrevet
Da bør du kanskje ikke investere i en så dyr maskin som PS3, hold deg til pc du og gjør hva du vill der  :p

Edit: Er ikke vanlig arbeidsdag 8 timer - 30min fra matpause?^^

9304317[/snapback]

Jobber fra 8-17 om vinteren, og tror det blir 9timer. Riktig at det er 30min matpause, så da blir det 8 1/2t. Noe som nesten er ett spill ;)

Etter en ungdoms budsjett er da en Ps3 og spill dyrt :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...