Gå til innhold

Studentguiden-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder kjøp for studenter kan jo ADC-programmet til Apple nevnes, som gir 20% rabatt på 1 handel i året. Dette er spesielt lønnsomt ved kjøp av dyrere maskiner som iMac, Macbook Pro og Mac Pro.

 

En litt lengre bestillingsprosess med stor gevins vil jeg si. Studenter kan bli medlemmer uavhengig av faglinje.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Som student i dag kommer du ikke langt uten bærbar PC

 

Kommer ikke langt uten bærbar PC? Det er vel temmelig overdrevet.

9303927[/snapback]

 

Ja, det er temmelig overdrevet. Jeg studerer Informatikk, og her er det ikke noe krav om at man trenger bærbar. Hvis man rett og slett skal springe hjem etter en forelesning, eller til noen venner, så er kanskje en bærbar et must.

Men beveger man seg til en term-stue (arbeidsrom med en del datamaskiner) så klarer man seg helt fint uten bærbar for å klare pensum.

Slik er det iallefall på Informatikk, og dette studiet handler tross alt om programmering og slikt!

Lenke til kommentar
Når det gjelder kjøp for studenter kan jo ADC-programmet til Apple nevnes, som gir 20% rabatt på 1 handel i året. Dette er spesielt lønnsomt ved kjøp av dyrere maskiner som iMac, Macbook Pro og Mac Pro.

Med mindre du har mange liv, kan du vel bare bruke denne rabatten 1 gong. Men som du seier kan dette vere lurt å vurdere viss du skal kjøpe dyre produkt.

 

The Student Developer Hardware Purchase Program enables eligible ADC Student members to take advantage of a non-renewable, one-time-only hardware discount per lifetime.

http://developer.apple.com/students/sthardware.html

Lenke til kommentar

9302380[/snapback]

 

Dette er avhengig av vilkårene i innboforsikringen, så du må altså sjekke hva som står her.

 

Det kan også tenkes at dine foreldres innboforsikring også gjelder for deg, forutsatt at du fortsatt er folkeregistrert på deres bopel.

9302814[/snapback]

 

Vet at leiligheten står i pappa sitt navn... Men noe mer vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Anbefaler folk å sjekke ut studentPC tilbudene til de ulike unversitetene også. NTNU har for øyeblikket et ganske godt tilbud på Dell D630.

9303562[/snapback]

Et tilbud jeg på det varmeste vil anbefale for de som skal studere på NTNU. Dette er en laptop beregnet på større bedrifter med de kvaliteter og garantiordninger det medfører. Prisen er også meget bra. Har en sånn selv, men den har jeg fått gjennom jobben. Det er helt riktig at XPS M1330 leveres først i oktober. Dette gjelder ikke Latitude, da de er prioritert over Inspiron/XPS på fabrikken.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvordan det er et ve ldig godt tilbud.

 

På dell-siden står det at den koster 6590?

 

Det kan jo nevnes at man får med litt ekstrautstyr som mus, programmvare og ryggsekk.

Mus har man, programmvare får man gratis av fakultetet og ryggsekk har man?

9305425[/snapback]

 

Sjekk specsa. Jeg la inn tilsvarende maskin i kalkulatoren på dell og endte opp på 12-13000 tror jeg. Uten mums muligens.

Lenke til kommentar
Når det gjelder kjøp for studenter kan jo ADC-programmet til Apple nevnes, som gir 20% rabatt på 1 handel i året. Dette er spesielt lønnsomt ved kjøp av dyrere maskiner som iMac, Macbook Pro og Mac Pro.

Med mindre du har mange liv, kan du vel bare bruke denne rabatten 1 gong. Men som du seier kan dette vere lurt å vurdere viss du skal kjøpe dyre produkt.

 

The Student Developer Hardware Purchase Program enables eligible ADC Student members to take advantage of a non-renewable, one-time-only hardware discount per lifetime.

http://developer.apple.com/students/sthardware.html

9304382[/snapback]

 

Det er Student medlemskapet av ADC, ja. Er du fullverdig medlem så får du 20% på alt du kjøper... Et fullt medlemskap koster kanskje litt mye, men kjøper du mye i løpet av et år kan du spare det inn.

Lenke til kommentar

Eg vil tru det er studentmedlemsskap som er mest aktuelt for dei fleste i alle fall. Rett nok kan du tene på det viss du kjøper mykje, men for oss som lever på stipend og studielån er ikkkje dette så veldig aktuelt. :)

 

ADC Student Member (US$99.00): 1 ADC Hardware Discount (pr. liv)

ADC Select Member (US$499.00): 1 ADC Hardware Discount (pr. år).

ADC Premier Member (US$3,499.00): 10 ADC Hardware Discount (pr. år)

http://developer.apple.com/products/index.html

Lenke til kommentar

Fin guide, men syntes nok at den kunne kommet for 2 uker siden :-) Blir en XPS M1330 på meg grunnet satans godt tilbud (gjennom hjemmepc løsning) Hvis jeg ikke hadde tatt den hadde jeg enten gått for:

 

Dell Latitude D630 (tilbud for NTNU)

Lenovo R(T)61

Dell Vostro 1500

 

Teit at ikke R61 var med, for denne kan man få slik at den blir en sterk kandidat.

Lenke til kommentar

Driver og vurderer sterkt å kjøpe meg PC nå, og den best spesifiserte Vostro 1000 til 4450 kr + mva er den jeg vurderer sterkest for tiden. Jeg synes den virker som et meget godt kjøp for de av oss som ikke bryr oss om ultrakjapt grafikkort, web-kamera og sånt fjas :p

Lenke til kommentar
Vil tipse mange studenter om noko som eg gjor i fjor. Har du foreldre som ikkje bruker heimepc avtalen så få dei til å bestille ein PC for deg igjennom det.

 

Dette gjor eg igjennom min far i fjor, eg bestilte ein Dell Inspiron 6400 som kosta 7000 kroner i vanleg pris og fekk den for 2200 kroner.

 

Denne grunnet at eg for det første slapp unna moms og for det andre så blei den resterende prisen trukket frå bruttolønna.

 

Her får ein mykje PC for pengane om ein har moglegheita :)

9301665[/snapback]

 

hvilken hjemmepc avtale? har tenkte å bestille fra dell...

 

2200,- er jo utrolig billig!

 

skall enten bestille:

vostro 1400 med 3 års ulykkesforsikring til (uten frakt) 8899,-

eller

vostro 1500 med 3 års ulykkesforsikring til (uten frakt) 11300,-

 

får jeg vostro 1400/1500 til under 3500 - 7000 med den avtalen kjøper jeg den med en gang.

Lenke til kommentar

Hva mener du med utdatert? Er jo 2GB minne og 160GB HDD ved siden av Intel Core 2 Duo prosessorer som er det vanlige? Eller tar jeg grundig feil nå?

 

Hvilken pc ville dere anbefalt i prissegmentet opp til 6500?

 

Ønsker forsåvidt en liten og fin pc med god batterikapasitet. Har en Asus W3n nå, liker den utrolig godt, men batteriet er dødt. Hvor får man kjøpt et nytt et eventuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...