Gå til innhold

Har begynt å få spam mail fra nextgentel.


Anbefalte innlegg

Har hatt mailkonto hos NGT i over ett år nå, i det siste har både samboeren min og jeg fått en del spam mail (THE WIZ, VICKY o.l).

Vi har ikke registrert adressene våre noen steder. Har en hotmail konto som jeg bruker til det. Er det flere som får slik mail fra NGT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kanskje ikke NGT som sender mailene

En jeg kjenner har gjort som dere - han har en online.no-adresse hos Telenor, samt. en hotmail-konto for junkmail. Han er svært forsiktig med å oppgi online.no-adressen, men sannelig har han ikke fått spam der også.

Det du kan gjøre er å legge inn filtere som siler ut mailer med de og de ordene, evt. rett og slett skaffe deg en ny adresse (Nei, det er ikke morsomt å bytte en adresse man har hatt en stund). Det måtte jeg gjøre til slutt :roll:

Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Jeg ble også ganke så lei av spam og i perioder har det vært så ille at jeg har måttet slette mailkontoer for å slippe unna all dritten. Vel, for en stund siden lastet jeg ned et program som heter mailwasher. Dette programmet leser hva som ligger på mailserveren din, og du kan velge å slette det der uten å laste det ned. Det geniale med programmet er at det samtidig kan sende en melding til avsender av spam mail at kontoen din ikke eksistere eller noe sånt. Dette har for min del hjulpet utrolig bra, og antallet med uønsket mail har gått ned fra mellom 10-20 om dagen til 0-2.

 

Programmet kan lastes ned på http://www.mailwasher.net/

 

Lykke til :p

 

Gry

Lenke til kommentar
Har hatt mailkonto hos NGT i over ett år nå, i det siste har både samboeren min og jeg fått en del spam mail (THE WIZ, VICKY o.l).

Vi har ikke registrert adressene våre noen steder. Har en hotmail konto som jeg bruker til det. Er det flere som får slik mail fra NGT?

 

Samma problemet. Lagde meg rett og slett ein ny inne på "min side"

Lenke til kommentar

Telenor Frisurf er best, men det er kun hvis man bruker enkel ISDN! :rofl:

 

Tviler sterkt på at det er NGT som sender dere spam, er nok heller folk som har snappet opp email adressen deres og signa dere opp her og der.

 

Selv har jeg hatt epost fra http://epost.portalen.no ca ett halvt år, ikke en eneste spam mail :)

 

Hvem VIL ha Telenor?

 

Jeg gidder ikke ta opp denne diskusjonen, les i "Internett" delen av forumet som finner du mange innlegg om dette tema'et.

Lenke til kommentar
...fa*een ta N.G.T si opp abbonometet og bestill fra Telenor!

 

:woot: Telenor OWNZ! :woot:

 

håper det var ironisk, ellers lever du i din lille merkelige verden uten kontakt med omverden...

 

men tilbake til saken, ngt sender nok ikke ut spam, men det kan være at noen har klart å tippe mailadressen din, man skal være heldig for å klare det, men det er mulig

Lenke til kommentar

men tilbake til saken, ngt sender nok ikke ut spam, men det kan være at noen har klart å tippe mailadressen din, man skal være heldig for å klare det, men det er mulig

 

Mer sannsynelig har noen skrevet opp adressen din et sted på webben (for eksempel kan en kamerat av deg ha skrevet opp mailadressen på hjemmesiden sin), og et program har plukke den opp.

 

AtW

Lenke til kommentar
eunaas: Veldig usaklig av deg. BTW: Min erfaring med begge tyder på det motsatte.

 

Tilbake til topic: Jeg har ikke fått spam til min NGT-konto. Har dere vært på news elns? Har dere en hjemmeside med mailto-link?

Har heller ikke fått noe spam mail fra de. Tror eg har fått mail fra de 6 ganger siden eg har hatt bredbånd (9mnd)
Lenke til kommentar
Har hatt mailkonto hos NGT i over ett år nå, i det siste har både samboeren min og jeg fått en del spam mail (THE WIZ, VICKY o.l).

Vi har ikke registrert adressene våre noen steder. Har en hotmail konto som jeg bruker til det. Er det flere som får slik mail fra NGT?

 

 

Tør jeg tippe at du har installert DivX 5.02 Pro codec ?

 

I så fall: Denne inneholder såkallt spyware som hele tiden sjekker ut hvor du surfer på nettet, den genererer så en mail og sender deg tilbud på ting den "tror" kan interessere deg.

 

Fjern denne spy-waren med anti-spyware programmer som f.eks Ad-aware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...