Gå til innhold

firstmile.no | Bare tull?


Anbefalte innlegg

Har som mange andre i nabolaget bestillt ADSL fra firstmile.no, der står det at de bygger ut om det er over 20 stk interriserte på sentralen.. I sentralen min er det nå registrert over 50 stk. som har bestillt, likevel har vi ikke hørt et pip fra firstmile! nå har det blitt 3-4 måneder siden vi var over 20 stk. er det ikke litt underlig at vi ikke blir kontaktet?

 

Telenor som er desperate etter kunder hos oss, har til og med ringt rundt til de som har bestillt fra firstmile og sagt at de var gått konkurs, dette er noe jeg kan avkrefte pga. at de er datterselskapet til et veeldig rikt firma. Feig måte å drive forretninger på synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der var sleipt av Telenor ja! Hvorfor sender du ikke en mail til dem og spørr?

 

Du kan også lese i den andre tråden om firstmile. Der står det mye om slikt. Dette er sakset fra den:

 

"Smertegrensen vår går på 20 kunder. Dvs, får vi inn 20 bestillinger på din sentral, vil den bli bygget ut. Tidsperspektivet kan jeg jo ikke si noe om, men jeg vil tippe tidligst høst/vinter -2003. "

 

Altså tidligst høst/vinter 2003.. Vet ikke om de mener at de tidligst kan bygge ut sentralen da, men...

 

Og dette ble skrevet den 14. januar 2003, av en fyr som jobber i Firstmile, så det ser ikke ut som om de har gått konkurs.

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=62398&forum=61

 

Edit: Leste litt til, og fant dette:

 

"

Men som sagt tidligere, først Oslo, så en ny runde der vi går på 'distrikts-Norge'. Så vil vi ta en evaluering da og se antall og område etter det. De to første rundene vil gå tregt da rutiner, mangler, stamnett, mm kartlegges og utarbeides. Det har ingen hensikt og kontakte oss nå og spørre om når din sentral bygges ut da vi ikke vil gå ut med hvilke sentraler vi planlegger å bygge ut og det i stor grad ikke er spikret. Dere må nok bare smøre dere inn med tålmodighet, dette tar tid."

Lenke til kommentar

3-4 måneder siden? Det er meget sterkt siden det ikke er 3 måneder en gang siden firstmile-tråden dukket opp her på forumet og den kom HELT I STARTEN av Firstmile's karriere.

 

Firstmile er et nytt firma som bare har EKSISTERT i 3-4 måneder så gi dem tid. Kontakt DEM hvis du lurer på hva som skjer, ikke oss!

Lenke til kommentar

tror det var jeg som posta den første firstmile tråden..men, dere sier jeg må henvende meg til firstmile, men det er jo umulig å få noe slags respons fra dem. de kunne iværtfall ha sendt ut en mail og sagt om det er 1mnd eller 2år vi må vente..

 

PS

 

Klokka med ei Cooler Master vifte fra komplett til 150kr, uopplåst XP (kun FSB) 2000+ @ XP 2200+, har ikke prøvd å klokka mer etter jeg har fått vannkjøling, ikke noe behov for det=)

Lenke til kommentar

Ser altså ut til at Firstmile er avhengig av AKKURAT samme strategi som Telenor og de andre bredbåndsutbyggerne...nemlig å bygge ut i sentrale strøk først....

 

Mener også at det er på månedsvis siden det passerte 20 her, og det er langt mellom oppdateringene på nettsiden deres. Og noe bestillings-skjema ser vi ingenting til.

 

Så spørs det da om de rekker å komme til bygda mi før noen andre gjør det...det er nemlig mulig å skaffe seg både kabel og Telenor (huff) på andre siden av fjorden utenfor vinduet mitt. Og den er ikke bred.

Lenke til kommentar

Naboene som bor 200m unna har til oss tilgang til alt fra telenor, dette er meget irritabelt. Telenor har også sagt til meg når jeg har tatt kontakt at "det kommer om 14 dager" osv.. dette har pågått i laang tid, men ingen bygger ut.

 

 

PS: hehe, la ikke merke til det jeg=) Profilen er herved rettet opp.

Lenke til kommentar

Firstmile er eid av Zyxel og var vistnok kun tenkt som et lite prosjekt. Det slo ann i helt andre høyder enn de hadde antatt. Jeg fikk tilbakemelding fra dem med en gang jeg sendte forespørsel, dog på vegne av jobben. vi har mange kontorer i distriktene.

 

men har ikke hørt noe siden. Men i og med at det var et lite prosjekt og ikke en større satsing, så tror jeg nok det kan stille seg i køen avselskaper som ikke kan infri dset de har lovet.

Lenke til kommentar

Det virker jo mere som det firstmile greiene egentlig bare et et prøveprosjekt ...

 

de vil sikkert kartlegge hvor mange kunder de kan få først. Deretter se på om dette er noe å satse på ...

 

Det lukter litt telenor av dette, skulle ikke forundre meg om telenor kommer til å sette en stopper på dette. De skal tross alt sende søknader til telenor da .. hvordan tror du det kommer til å gå da ? Det kommer sikkert til å ta alt for lang tid ...

 

Det kommer sikkert til å bli en flopp alt sammen tenker jeg ...

Lenke til kommentar

personlig tror jeg at bredbånd bare en noe som eksisterer i drømmene til folk. jeg har aldri sett snurten av det og vil sannsynligvis aldri gjøre det heller. det er ett komplott sier jeg, mot oss som i distriktsnorge, ett komplott for å få oss som bor her til å flytte inn til byene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...