Gå til innhold

Varm maskin. Ingen grunn til å være så varm.


mr. Bjerre

Anbefalte innlegg

God dag.

 

Jeg har en varm maskin. Jeg vet ikke hvorfor den skal være så varm. Disse resultatene fikk jeg på en standard regnværsdag på 12 grader. Dette er IDLE tempratur på denne pcen. Har nettopp støvsugd sammensuriet Hjalp litt, men ikke så mye.

 

Maskinvare:

Asus P5NSLI

Intel Core 2 duo E6400

3 GB ram DDR2 pc5300

Sapphire X1900GT 256 mb.

 

Har ikke brukt annen cooling paste, enn den som fulgte med processorn.

 

Takker for svar. :)

post-49655-1187265249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey. Nå har jeg sjekket at alle viftene kjører, og det gjør de. I tillegg hadde jeg pc'en ute i et åpent rom, med sidedøra på kabinettet åpent. Da var temperaturene omtrent helt lik. Med det første har jeg ikke særlig lyst å montere nye vifter, rett og slett av prinsipp da jeg mener at det burde ikke være nødvendig for at maskinen min skal kunne kjøre the sims 2 stabilt :p

Lenke til kommentar

Men 102 grader varmer godt opp i et kabinett..

 

@ Konnis. Honeycomb er beskyttelses metallet/plasten etc som er forran vifteplasser og andre steder der man kan få luftflyt.. I eksempelet under er det den blå hullet veggen som er honeycomb :)

 

Eksempel:

post-74957-1187302792_thumb.jpg

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Trådstarter, prøv og sett ei 120 mm vifte festet med dobbelsidig teip til å blåse på grafikkortet.. Sånn at viften blåser fra front av grafikkortet til bakenden.. Varmen fra grafikkortet blir dermed blåst bort og ut igjen hull bak i kabinettet, evnt ta ut noen av de pci skjold greiene i bakant..

 

Dette hjalp hos meg da jeg hadde dårlig luftflyt inne i kabinettet mitt.. :)

Lenke til kommentar

Mitt X1950Pro ble 98 grader etter litt spilling i S.T.A.L.K.E.R. men det var før jeg hadde et kabinett med vifter. Kanskje jeg skal nevne at den ligger 4 cm borte fra en prosessor som er BIOS innstillt på å holde 75 grader (Packard Bell / Elkjøp)

 

Edit:

95583.jpeg

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar

Har erfaring med varme maskiner, ja... Sitter på vannkjøling nå, med 2 radiatorer med følgende resultat:CPUTemp.jpg

 

Forøvrig vil jeg si at 1900GT kortet har jeg dårlig erfaring med. Dårlig kjøling -> ALTFOR varmt -> Artifakts på skjermen -> Hopper ut i Windows. Nå får jeg ikke spillt mer enn kanskje 30 sek. før skjermen slår seg av, og maskina detter ned fra treet med løkka om halsen...

Lenke til kommentar

Okey. Nå prøvde jeg å stille inn viftehastigheten i rivatuner opp på 100 %. Merkelig nokk gjorde det ingen forskjell på noe. Jeg skal kjenne på kjøleren senere når jeg får tid en gang, også rapporterer jeg om det.

Forøvrig kan jeg nevne at min kamerat, Rastaxp har akkurat samme pc. Vi kjøpte de ilag, og han har ingen problemer med varme hos seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...