Gå til innhold

Anbefale spill lignende KOTOR


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Jeg er ikke vel bevandret i spillverdenen, annet enn de spillene som man ble oppslukt av (settlers2, Civilization2/3, CM/FM osv..)

 

Man oppdaget KOTOR for noen år siden. Mulig det finnes mange kjente spill-titler som ligner, som jeg ikke vet er likt.

 

Det jeg liker med KOTOR er at man kan utvikle egenskapene, samtidig som at kampene ikke er stress. (Det går som regel bra). I tillegg til spenning og videre mål og mening. Mulig jeg likte det fordi jeg liker StarWars-filmene.

 

Noen tips til spill med lignende spillbarhet? (Trenger ikke nødvendigvis være nye spill, men fra de siste 5 årene?) Hva har jeg gått glipp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jade Empire.. prøvd det? det er vel samme utvikler som KOTOR. Relativt stilig spill :)

9291981[/snapback]

 

Det har jeg ikke prøvd, så en liten preview på det nå, virker lovende!

Kampsystemet og utviklingen av hovedpersonen(e) ligner på KOTOR? (Ikke sikkert KOTOR har det beste systemet, men jeg likte det)

Lenke til kommentar

Det er lett å glemme det, men det aller nærmeste man kommer KOTOR, - er nok kanskje KOTOR 2..

 

Noen ble nok skuffet da KOTOR 2 kom ut, men spillet er egentlig nokså likt KOTOR allikevel. Forventningene om et MYE bedre spill dro nok karakteren noe ned for oppfølgeren.

Grafikken i 2eren er selvsagt noe bedre enn i det første spillet. Historien har vel derimot ikke fullt så mange krumspring og nyanser i dette nyeste spillet. Det er (synes jeg) heller ikke fullt så mange virkelig gode *personligheter* i KOTOR 2. Men, - det er et godt spill dette også!

 

Har du ikke prøvd det, vil jeg anbefale KOTOR 2! :)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Jade Empire.. prøvd det? det er vel samme utvikler som KOTOR. Relativt stilig spill :)

9291981[/snapback]

 

Lest litt om dette, og ble litt skuffa. Ser ikke ut til at spillet er direkte Vista-kompatibelt.

Man eier en PC med vista, og en Ps3. Man burde hatt XP eller xbox360 ser det ut til. (Om jeg gidder å nedgradere, eller legge inn XP parallellt er tvilsomt... )

Lenke til kommentar

Jeg var egentlig ganske skuffet over Jade Empire, det er veldig grunt i forhold til det Kotor er.

 

Det jeg liker med KOTOR er at man kan utvikle egenskapene, samtidig som at kampene ikke er stress. (Det går som regel bra). I tillegg til spenning og videre mål og mening. Mulig jeg likte det fordi jeg liker StarWars-filmene.

 

Dette er forsåvidt en fellesnevner til de aller fleste (gode) rpg'er, du kan for eksempel ta en titt på neverwinter nights o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...