Gå til innhold

FAT32 til NTFS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at slike eksterne disker kommer med FAT32 er at dette er lesbart og skrivbart for dei fleste systemer (win, *nix og mac).

Ulempen med å ta det over til NTFS er at *nix-maskinene kan berre lese, og alt av win-maskiner eldre enn 2000 kan verken lese eller skrive, mac er eg usikker på men rekner med at dei har same problem som nix (då macOs er eit nix-system).

Skal usb-pennen berre brukast mellom win-maskiner med XP eller nyare fell denne problematikken vekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Enda enklere er det å høyreklikke på stasjonen og velg formater. Du får da opp ett vindu hvor du kan velge hvilket filsystem du vil benyttet på lagringsmediet.

9292057[/snapback]

Men da formaterer du disken og tingene du ville ha....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Win+R og skriv "cmd".  Når den svarte ruta kommer opp skriver du:CONVERT [stasjon]: /FS:NTFS.

 

 

Så enkelt var det...Lykke til

9291936[/snapback]

 

funka som f... glimrende :woot:

9292404[/snapback]

Flott for deg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Win+R og skriv "cmd".  Når den svarte ruta kommer opp skriver du:CONVERT [stasjon]: /FS:NTFS.

 

 

Så enkelt var det...Lykke til

9291936[/snapback]

 

Hei, har samme problemet som Tornado78 hadde. Men skal snart kjøpe meg mac. er det like lett og formatere tilbake til fat32? Eller er det sånn at om jeg formaterer er det vanskelig og formatere tilbake? Er ikke så smart på sånt. Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Enda enklere er det å høyreklikke på stasjonen og velg formater. Du får da opp ett vindu hvor du kan velge hvilket filsystem du vil benyttet på lagringsmediet.

9292057[/snapback]

 

 

jepp er enklere om du bare vill formatere.. det gå ikke ann å skifte fil system der..

sånn er det i værtfall på min minne tusj..

 

rett?

Lenke til kommentar
Enda enklere er det å høyreklikke på stasjonen og velg formater. Du får da opp ett vindu hvor du kan velge hvilket filsystem du vil benyttet på lagringsmediet.

9292057[/snapback]

 

 

jepp er enklere om du bare vill formatere.. det gå ikke ann å skifte fil system der..

sånn er det i værtfall på min minne tusj..

 

rett?

9333598[/snapback]

Endret av -sondre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...