Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Favoriserer Telenor utbygging av kabelmodem fremfor ADSL?


Anbefalte innlegg

I høst var jeg i kontakt med Telenor i Tromsø for å høre om det var mulig å få ADSL i Tromsdalen/Tomasjord/Kroken området (ca. 20 000 mennesker bor i dette området). Det var det dessverre ikke, de hadde heller ingen planer om å bygge ut ADSL nettet i Tromsø m/omegn med det første. Derimot så kunne han fortelle at omtrentlig hele byen ville få muligheten til å koble seg opp til ”bredbånd” via kabel-tv (kabelmodem) nå før Jul.

 

Det jeg lurer på er om dette er en strategisk strategi fra Telenors side? Er det ikke slik at hvis Telenor hadde bygd ut ADSL nette så måtte de åpnet opp for konkurrerende ADSL operatører på samme nett (Slik som det er i ”Mobilverden” med mange underleverandører som leier nett hos respektive Nettcom og Telenor)?

 

Og er det ikke videre slik at de ved utbygging av høyhastighets internett over kabel-tv, eliminerer denne konkurransen? Slik jeg ser det så vil dette gi Telenor en monopolsituasjon, i tillegg tvinger de alle som ønsker en ”bredbåndforbindelse” til å abonnere på kabel-tv fra Telenor Avidi.

 

Jeg har ingen holdepunkter for å si at dette er en strategi Telenor satser på, men jeg må si at jeg fikk en litt vond smak i kjeften da jeg var i kontakt med Telenor i høst.

 

Er det noen av dere som vet noe om dette???:o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ingen holdepunkter for å si at dette er en strategi Telenor satser på, men jeg må si at jeg fikk en litt vond smak i kjeften da jeg var i kontakt med Telenor i høst.

 

Er det noen av dere som vet noe om dette???:o

 

 

Tror nok ikke dette er noen strategi, Telenor Avidi og Telenor Plus bygger ut uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...