Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

36 timer, mye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mye med 36 timer i andre klasse? Håper noen kan komme med litt erfaring. Vurderer om jeg skal trekke meg fra to fag så jeg får litt færre timer....

9286212[/snapback]

Jeg hadde 32 timer, og hadde 2 fritimer alle dagene uten fredag. Det spørs helt hva du greier og er innstilt på å greier selv :)

Lenke til kommentar
Er det mye med 36 timer i andre klasse? Håper noen kan komme med litt erfaring. Vurderer om jeg skal trekke meg fra to fag så jeg får litt færre timer....

9286212[/snapback]

 

De fleste jobber 37,5 time i uka ;) MEn hvis det blir mye lekser og slik blir det vel godt over 36 timer..

 

Som sagt over, dette kommer helt an på deg selv, hva du føler du kan klare.

Lenke til kommentar
Kan jo nevne fagene jeg skal ha: Sosialantropologi, næringslivsøkonomi, engelsk, kjemi og matte R1. Det jeg lurer på er om jeg skal ta vekk kjemi og matte R1. Fikk en 3 i matte uten å ha jobba noe særlig med matte i år.

9286274[/snapback]

Det var jo de verste fagene du kunne ta bort. Det er realfag, og du trenger minst ett realfag (kjemi, matte eller fysikk) for å komme inn på de fleste skolene. Og det er mest matte og fysikk, som skolene foretrekker.*

 

*Da har jeg mest sett på ingeniør utdanninger.

Lenke til kommentar

Ingeniør har jeg gitt opp:p Men grunne til at det er de jeg kanskje vil fjerne er fordi jeg har samf. som hovedlinje, og at det er mine svake fag. Så jeg har tenkt sånn at det kanskje er bedre med bra karakterer i de øvrige fagene altså ca 5 istedenfor 3 og kanskje 4....

Lenke til kommentar
Ingeniør har jeg gitt opp:p  Men grunne til at det er de jeg kanskje vil fjerne er fordi jeg har samf. som hovedlinje, og at det er mine svake fag. Så jeg har tenkt sånn at det kanskje er bedre med bra karakterer i de øvrige fagene altså ca 5 istedenfor 3 og kanskje 4....

9286369[/snapback]

Hvis du "bare" får 3 eller 4 i matte, vil studiepoengene uansett gjøre slik at du får bedre "score" om du fikk 5 i ett annet fag :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde 37 timer i år/fjor (allmennfag VK1).

Det skal nevnes at 2 av de timene var noe sånn valgfag som var temmelig inaktivt.

Utover det tok jeg 2kj, 2mx og 2fy sammen med engelsk og de obligatoriske fagene.

Det gikk helt greit, med den rette innstillingen.

 

Så mitt råd til deg:

Ikke ta bort noen fag. Gjør heller litt ekstra arbeid. Det kommer du til å ha godt av senere i livet! :)

Lenke til kommentar
Kan jo nevne fagene jeg skal ha: Sosialantropologi, næringslivsøkonomi, engelsk, kjemi og matte R1. Det jeg lurer på er om jeg skal ta vekk kjemi og matte R1. Fikk en 3 i matte uten å ha jobba noe særlig med matte i år.

9286274[/snapback]

 

Hva vil du bli da? Du har gitt opp ingeniør, hva er logikken i å kjøre kjemi da? Tar du næringslivsøkonomi fordi du har lyst til å kjøre økonomiske fag senere høres sosiologi og sosialantropologi, næringslivsøkonomi, matte og engelsk greit ut, så tar du bare vekk engelsk siste året. :)

 

Hvis du ikke har lyst til å bli økonom ville jeg ha droppet matten og næringslivsøkonomien og heller bare kjørt slappe fag.

Lenke til kommentar
Kan jo nevne fagene jeg skal ha: Sosialantropologi, næringslivsøkonomi, engelsk, kjemi og matte R1. Det jeg lurer på er om jeg skal ta vekk kjemi og matte R1. Fikk en 3 i matte uten å ha jobba noe særlig med matte i år.

Det er noen svært enkle fag du har valgt, så tror 36 timer i uka er peanøtter.

Bare ikke vær lat..

Lenke til kommentar
Kan jo nevne fagene jeg skal ha: Sosialantropologi, næringslivsøkonomi, engelsk, kjemi og matte R1. Det jeg lurer på er om jeg skal ta vekk kjemi og matte R1. Fikk en 3 i matte uten å ha jobba noe særlig med matte i år.

9286274[/snapback]

 

Hva vil du bli da? Du har gitt opp ingeniør, hva er logikken i å kjøre kjemi da? Tar du næringslivsøkonomi fordi du har lyst til å kjøre økonomiske fag senere høres sosiologi og sosialantropologi, næringslivsøkonomi, matte og engelsk greit ut, så tar du bare vekk engelsk siste året. :)

 

Hvis du ikke har lyst til å bli økonom ville jeg ha droppet matten og næringslivsøkonomien og heller bare kjørt slappe fag.

9287754[/snapback]

 

Ekke helt sikker på hva jeg vil bli, men grunnen til at jeg skal ha kjemi er fordi da må jeg ikke ha matte i tredje. Hvis du skjønner. Er en sånn teit regel:/

 

Kjører vel sikkert på med alt så får det gå som det går... Skal jo nevnes at jeg skal gå på skole i London. Det er sånn at skolen sender vekk noen elver et år og jeg blandt de:)

 

Edit: Takker for alle svar:)

Endret av -meg-
Lenke til kommentar

Jeg vil si at 36 timer er mye, men til gjengjeld kan du ta deg 24 timer(hvis alt klapper sammen) sisteåret, og det er deilig. Tok 32 andreåret, og fikk heldigvis til å få 28 timer sisteåret, hurray!

 

Nå må du også huske at du får ekstrapoeng hvis du har enkelte fag alle årene, så du taper ganske mye på å kutte ut fag det siste året for å få minst mulig timer, du kan ende opp med 32++ sisteåret også.

Lenke til kommentar

Tror det blir til å overleve ett år, veit jo at det er to-tre andre som også skal gjøre det samme som meg. En liten trøst det.

 

Så dropper jeg nok heller kjemi og matte i tredje året hvis jeg føler for det:) Og at jeg da heller fortsetter med eng, sos. og næringslivsøkonomi... Men det får vi se på når jeg begynner i tredje:)

 

Takker for alle svar igjen:)

Endret av -meg-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...