Gå til innhold

Sandra vs Asus probe


lk

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor Sandra mener at temperaturen på CPU'en min er 20-25 grader høyere enn det Asus Probe mener? Hvem bør jeg stole på?

 

Feks, nå viser Sandra at tempen er 70 grader, mens Probe mener at den ikke er mer enn 46. På hovedkortet derimot er begge enige om at temperaturen er 35 grader.

 

Dette er med en AMD 2400+ cpu og Asus A7V8x hovedkort, biosversjon 1010. I BIOS vises forøvering ca samme temp som Probe når jeg går inn etter en reboot.

 

Oh, og en annen ting, hva bør temeraturen på CPU'en ligge på ved vanlig kjøring og hvor mye tåler den før det begynner å bli kritisk?

 

 

lk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEG HAR HATT LIGNENDE PROBLEM. HAR SAMME TYPE HOVEDKORT SOM DU HAR A7V8X OG JEG SKAL SI DEG EN TING. DÅRLIG KORT !!!! KVITT DEGT DET KORTET FORRTEST MULIG. DET ER IKKE BARE MEG SOM HAR HATT DET PROBLEMMET MED TEMP LES PÅ FORUMET SÅ FÅR DE SE AT NESTEN ALLE SOM HAR HATT SAMME TYPE HD HAR HATT SAMME PROBLEMM. STOL PÅ BIOSEN!!!

 

GIDDER DU Å SENDE MEG DEN BIOS FILA DE PR MEIL ?

[email protected]

Lenke til kommentar

sanel-vucko

Sånt er det med det aller siste nye på markedet. Du kan risikere å få litt start problemer, i de fleste tilfellene er det bare noen bios oppdateringer som skal til. Og vennligst ha litt tolmodighet og skru av caps lock, når du bruker caps lock så skriker du. Ingen som er døve her, tror eg? Hvorfor går du ikke til asus.com og henter fila selv.

Lenke til kommentar

Samme problemet her! Probe viser 52 grader på CPU, mens Sandra viser 60. Ellers er de ganske enige på HK og diverse. Fått problemer med at maskina piper litt av og til mens jeg spiller. Håper det ikke er probe som reagerer på varmen. Får være måter på hvor mye varmeproblemer man skal ha.. Satser på at det er SilentTwin-vifta mi som synker under registrerbar rpm, og at det er derfor den piper.

Lenke til kommentar

jeg har nyeste offisielle bios oppdatering.

nyeste oppdatering av asus probe.

bruker silent twin.

men papst viftene liker ikke cpufan-kontakten, så da bruker jeg powerfan og chassisfan.

 

har du husket "goop" mellom cpu og kjøler?

 

kjører en annen vifte på cpufan og den funker kjempefint.

 

skulle gjerne ha skiftet hk, men er litt naiv og håper på bedre tider

har oxo ikke så meget god råd lenger.

 

begge når pcn er idle (ingen overklokking)

 

cpu temp= 50

mb temp=28

 

70 grader er kritisk og

80 grader, da er du uten cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...