Gå til innhold

Laptop 4-5k, skolebruk praktisk og lang batteritid


Anbefalte innlegg

Hei,

 

søsteren min skal ha laptop i forbindelse med skolestart og ettersom jeg aldri har handlet laptop før, spør jeg her om noen vet om noe bra :)

 

Kriterier:

-Lang batteritid!

-Ikke for dyr (4k hvis mulig)

-praktisk å bruke, bra tastatur osv.

-skal kjøre kontor applikasjoner, litt film og minimalt med spill. hvis den greier the sims 2 skader for øvrig ikke det..

-behagelig skjerm.

-ikke for tung

-selve utseende er mindre viktig!

 

Takker for hjelp, bare å spørre hvis det trengs noe presisering eller lignende. :)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å finne en pc for 4000kr er litt vanskelig,

kvaliteten er et annet problem.

jeg selv har spart 11k for min pc, men jeg kjenner en som har kjøpt en relatift bra pc på binders for 7k.

http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?act...88&loc=subgroup

dette er en godt pc som søsteren din kan ha i mange år.

jeg vil anbefale hvis hun skal ha windows vista på sin må hun IKKE kjøpe en pc m ed vista home basic, det er bare dritt.

hun må heller kjøpe en pc med vista home premium.

jeg var vell ikke stor til hjelp men dette er hva jeg anbefaler.

hvis du leter mere finner du bedre tilbud en hva jeg kom med

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Skal vurdere den pc-en der ole_marius, men den kan være litt dyr tror jeg.

 

Jeg vet at det er flere bærbare der ute til 4-5k. Jeg mener jo at kvaliteten får være relativ til prisen. La meg reformulere litt - hva er den beste pc-en i forhold til hennes kriterier man får til den prisen? Regner med det er endel forskjeller på produsent osv når det er snakk om bærbare pc-er, ellers hadde jeg kunnet se på komponentene selv som jeg pleier :p Med ikke for tung mente jeg noe som går greit å ha med seg til skolen, ikke nødvendigvis gå langtur med. Og batteritid.. vel hva er det beste man får til det prisområdet?

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Hvis du vil gå så lavt i pris er det vel mest hensiktsmessig å prøve å finne noe brukt - bruktmarkedet her på hw.no for eksempel er jo et godt utgangspunkt :)

 

Denne kan sikkert bli mye fin office-pc for pengene for en søster som skal på skolen.. 1,7 Pentium M og ikke så tung heller..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Hei,

 

søsteren min skal ha laptop i forbindelse med skolestart og ettersom jeg aldri har handlet laptop før, spør jeg her om noen vet om noe bra :)

 

Kriterier:

-Lang batteritid!

-Ikke for dyr (4k hvis mulig)

-praktisk å bruke, bra tastatur osv.

-skal kjøre kontor applikasjoner, litt film og minimalt med spill. hvis den greier the sims 2 skader for øvrig ikke det..

-behagelig skjerm.

-ikke for tung

-selve utseende er mindre viktig!

 

Takker for hjelp, bare å spørre hvis det trengs noe presisering eller lignende. :)

9285103[/snapback]

ville leitet litt på demomarer/lagersalg/kampanje/ukens tilbud etc på de forskjellige nettbutikkene......

 

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1385185;c:100561

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336502

Endret av provolone
Lenke til kommentar

4-5k's pc er en vanskelig pris, men.....spørs hva hun skal gjøre med den, for det er jo det viktigste spørsmål, er det bare for skolebruk er det en grei pris, er det for underholdning er dette min pc http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331330

litt dyr underholdnings pc.

men den pc jeg viste deg først er en blanding. og er relativt en god blanding mellom arbeid og underholdning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...