Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Da begynner skolen imorgen :)


Anbefalte innlegg

Les siste setning i mitt innlegg? Jeg startet altså i første klasse på lambertseter videregående skole, studiespesialisering.

 

Hva er det så galt å ha faddere og navnelek? Hvilken skade utgjøres det hvis folk faktisk blir kjent med hverandre første skoledag? Det er dere som er litt teite spør du meg :)

9325264[/snapback]

 

Selv synes jeg også at opplegget var bra på lambertseter. Det virker som en skole med godt miljø og mange sosiale arrangementer. Disse navnelekene gjorde slik at vi lærte navn og ble kjent med flere i klassen. Kanskje litt barnslig?, men hva gjør vell det når man blir kjent med hverandre alerede første dag. Både lærerene og elevene på Lambertseter virket hyggelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser her at det er mange av dere som ikkje kjøper bøker i det heile tatt den første veka? :ohmy: vi har sånn strenge lærarar som sa at vi egentlig skulle ha alle bøkene klare til idag. Eg mangler forsatt bøker til el-energi, gym og norsk, og vi skal ha el-energi i morgon og eg har ikkje dei bøkene i det faget :cry: Er jo heilt utsolgt begge librisbutikkane her i byen, men er det ein unnskyldning? :hmm:

Lenke til kommentar
Leser her at det er mange av dere som ikkje kjøper bøker i det heile tatt den første veka? :ohmy:  vi har sånn strenge lærarar som sa at vi egentlig skulle ha alle bøkene klare til idag. Eg mangler forsatt bøker til el-energi, gym og norsk, og vi skal ha el-energi i morgon og eg har ikkje dei bøkene i det faget  :cry:  Er jo heilt utsolgt begge librisbutikkane her i byen, men er det ein unnskyldning? :hmm:

9333117[/snapback]

 

Oj! Vi har ikke begynt med "ordentlig" timer enda, fremdeles bare walkarounds og "sinavnettillærernslikathun\hanmuligenshuskerdet".

Men vi skalmuligens ha noen kartleggingsprøver imorgen, får se om systeme holder seg oppe :p

 

Jeg vil tro at det er en unnskyldning, det er jo ikke DIN feil at bokhandlern er utsolgt for bøker.

Forklar sitiuasjonen til lærern, han\hun forstår sikkert.

Lenke til kommentar
Leser her at det er mange av dere som ikkje kjøper bøker i det heile tatt den første veka? :ohmy:  vi har sånn strenge lærarar som sa at vi egentlig skulle ha alle bøkene klare til idag. Eg mangler forsatt bøker til el-energi, gym og norsk, og vi skal ha el-energi i morgon og eg har ikkje dei bøkene i det faget  :cry:  Er jo heilt utsolgt begge librisbutikkane her i byen, men er det ein unnskyldning? :hmm:

9333117[/snapback]

 

Oj! Vi har ikke begynt med "ordentlig" timer enda, fremdeles bare walkarounds og "sinavnettillærernslikathun\hanmuligenshuskerdet".

Men vi skalmuligens ha noen kartleggingsprøver imorgen, får se om systeme holder seg oppe :p

 

Jeg vil tro at det er en unnskyldning, det er jo ikke DIN feil at bokhandlern er utsolgt for bøker.

Forklar sitiuasjonen til lærern, han\hun forstår sikkert.

9333191[/snapback]

 

Vi fekk jo brev i posten om bøkene vi skulle ha kjøpt. Det brevet fekk vi i sommerferien, så lurer på om det då er ein unnskyldning siden vi har fått tid på oss, men det er jo også folk som er på ferie og greier i sommerferien

Lenke til kommentar

Du kunne jo ikke vite at det var utsolgt disse dagene da, så jeg tror nok den unnskyldningen holder :)

 

Ellers blir det som en av lærerne mine på ungdommskolen. Hun ble sur om vi ikke hadde gjort leksene til fredag, greit nok, men saken var at jeg var syk på torsdagen. Da kom hun med den strålende kommentaren; Du kunne gjort den tidligere i uken.

 

Sitter jo ikke å planlegger sykdom på torsdagen :p

Lenke til kommentar
Du kunne jo ikke vite at det var utsolgt disse dagene da, så jeg tror nok den unnskyldningen holder :)

 

Ja, hvem kan vite at skolebøker blir utsolgt med en gang skolen starter, det er jo helt villt. Hvert eneste år blir skolebøker utsolgt de første dagene, er du ikke rask nok så blir du uten bøker til de kjøper inn mer.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Synest det er litt teit at bokhandlerane ikkje bestille litt fleire bøker med ein gong då. Så slepper det å bli utsolgt så fort, også må dei neste som skal kjøpe stå å vente på at bestillinga skal komme.

 

Edit: såg ut som om at han eine læraren ikkje var så streng på at vi mangla bøker siden det var utsolgt, han ville berre at vi skulle skaffe det så fort som mulig når dei kom inn i butikkhyllene igjen. Han var også veldig motiverande og sa at vi måtte berre følge med i starten, så kom resten av seg sjølv når vi hadde gått igjennom det nok ganger. Virker som ein veldig grei og kjekk lærar, og det er første året han jobber som lærar. Han ga oss også gode råd om korleis vi skulle få bedre orden i permar og saker og ting

 

Hadde vi hatt han andre mannlege læraren i dag og ikkje hadde hatt bøkene til det faget, hadde han nok skrevet oss opp om at vi mangla bøker ein eller anna plass. Han er også litt småcreepy siden eg aldri forstår om han kødder eller er alvorlig :ph34r:

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar
Du kunne jo ikke vite at det var utsolgt disse dagene da, så jeg tror nok den unnskyldningen holder :)

 

Ja, hvem kan vite at skolebøker blir utsolgt med en gang skolen starter, det er jo helt villt. Hvert eneste år blir skolebøker utsolgt de første dagene, er du ikke rask nok så blir du uten bøker til de kjøper inn mer.

Hos oss er det vanskelig å vite når de får inn bøkene første gang, og vi vet derfor ikke når vi skal dra for å kjøpe. I år har de enda ikke fått inn mange av skolebøkene, så elevene må vente til de kommer neste uke.

Lenke til kommentar
Du kunne jo ikke vite at det var utsolgt disse dagene da, så jeg tror nok den unnskyldningen holder :)

 

Ja, hvem kan vite at skolebøker blir utsolgt med en gang skolen starter, det er jo helt villt. Hvert eneste år blir skolebøker utsolgt de første dagene, er du ikke rask nok så blir du uten bøker til de kjøper inn mer.

9335967[/snapback]

 

Det er da ikke hannes ansvar om butikken er utsolgt? Greit nok at han kunne gått å kjøpt bøker tidligere, men han trengte de ikke tidligere. Da er det bokhandleren som har ansvaret for å få flere bøker i hyllene.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden tror du at de sendte boklisten 1-2 måneder før? Fordi de hadde lyst? Når man faktisk får sendt de rett hjem, og ikke bare ligger på hjemmesiden så må da folk forstå poenget.

 

Det er hans skyld at han ikke hadde bøker når han hadde 1-2 månder å skaffe dem på, FØR skolen startet. Greit nok, det er ferie og folk er på ferie, da kjøper du dem før eller etter du har kommet hjem.

Lenke til kommentar

Uff, fikk ingen god start i år. Den ene personen jeg kjente, kom selvfølgelig i en annen klasse. Begynte i går, og da satt vel alle og skulte ned i pulten og var sjenerte,men i dag begynte folk å finne sammen. Unntatt meg selvfølgelig. Så i dag var det vel mest å gå på dassen, for å få tida til å gå i friminuttene.

 

Så viser det seg at vi, i morgen, skal ut til et friområde utenfor byen, hvos vi skal ha "sosial samvær, kanskje ta en dukkert og ha det gøy med volleyball", som læreren sa det. Så nå sitter jeg her og funderer; skal jeg drite i morgendagen, eller møte opp til avtalt tid?

 

Ved å gi fullt faen, vil jeg jo kanskje virke veldig negativ og folkesky, og ikke gi noe særlig bra inntrykk på læreren, men hvis jeg møter opp, frykter jeg at det bare blir å sitte i skauen og røyke i 5 timer. I verste fall vil læreren komme bort til meg, og leie meg bort til resten av klassen med "Ja folkens, ta godt vare på han her, jeg tror ikke han kan ha det så greit". Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
I verste fall vil læreren komme bort til meg, og leie meg bort til resten av klassen med "Ja folkens, ta godt vare på han her, jeg tror ikke han kan ha det så greit". Noen som har noen tips?

9338079[/snapback]

 

Er læreren så skadet? :ph34r:

 

Møt opp, ta det som det kommer seg. Læreren har nok planlagt noe til klassen sin, siden det er folk som ikke kjenner noen.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden tror du at de sendte boklisten 1-2 måneder før? Fordi de hadde lyst? Når man faktisk får sendt de rett hjem, og ikke bare ligger på hjemmesiden så må da folk forstå poenget.

Selv om man mottar boklisten tidlig, så betyr det ikke at bokhandelen har bøkene inne. De kommer vanligvis ikke før midten av august.

Lenke til kommentar

Vel for meg virker det som at det er 3-4 "gjenger" i klassen, som hver har gått på ungdomsskole sammen. De sitter i hvert sitt hjørne og jatter. Dog ble fortvilelsen dempet, da jeg forstod det i den retning at det var en annen som var i noenlunde samme situasjon som meg. Han har ikke sagt et ord til noen, som jeg har hørt. Eller han sa "Mhm ... Ja ..." Til meg i geografitimen i dag, men hverken jeg eller han har konversert med noen av de andre, eller hverandre. Jeg får vel kanskje ta i et tak, og prøve å få kontakt med vedkommende, for begges beste.

 

Om læreren er "skadet" eller ei, så frykter jeg at svaret er ja. Jeg har opplevd så mye sånn "Å, stakkars, har du ingen å samarbeide med, jaja, da får vi to hygge oss", og "Hm, jeg ser du ikke har en dansepartner, kom så skal vi få vei i vellinga her", på barne- og ungdomsskolen, at noe slikt ikke vil overraske meg på vgs.

Lenke til kommentar
FYFAEN!  er så trøtt på skolen jeg! Helt vilt... Læreren blei sur på meg idag fordi jeg nesten dubbet av... Uff... Jeg blir jo ikke trøtt før i 24 tiden heller -.-

9342559[/snapback]

Samme problem med meg. Kjempetrøtt på morran, ikke soveklar på kvelden - så kijpt og irriterende. Bah, må bare bli vant til denne dagrutinen på en eller annen måte.

 

Edit: Det hjelper ganske lite når folka i klassen er så lærevillige og engasjerte. Å besvare lærerens spørsmål når du er halvveis spaced out er ganske så vanskelig.

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...