Gå til innhold

Defekt Fujitsu-disk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jeg vanskelig for å tru (du kan jo prøve :wink: ). Hvis du er lysten på å lodde ville jeg prøve å finne ut hvilken komponent som er ødelagt, kan denne anskaffes er det jo et forsøk verdt (hvis disken er under 3 år og dette ikke skyldes "brukerfeil" er det en garanti-sak). Nye disker rundt den størelsen er ikke dyre, så med mindre det er no uhyre viktig på den disken så ville jeg vurdert ny disk.

Lenke til kommentar

Riktig det meg garanti! I tillegg har man jo reklamasjon også. (litt usikker på om det er 2 eller 5 år på harddisker)

 

Men du vil vel ha kretskort for å få ut dataene på disken.. Tipper du må ha et kretskort fra en helt identisk disk siden det bla er en firmware på det som forteller hvor mange lesehoder det skal leses fra. Så vidt jeg vet går det ikke an å flashe slik firmware selv.

Lenke til kommentar

Det går nok ikke på garantien, jeg var litt uheldig og skada print-plata selv.

 

Jeg har tilgang på en tilsvarende disk for uthenting av data, men skulle gjerne fått disken til å funke igjen, da den andre disken kun er til låns og det er noen programmer som CD'ene har blitt borte til som er installert må disken.

 

Evt. Vet noen om det er mulig å få laget en image og legge denne over på en annen disk? (Maskina vil ellers være den samme, men med en annen disk). Vil det fungere fint? OS er Win2000.

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke fujitsu i det hele tatt!

 

Jobbet noen uker på IT avdelingen i NSU, og de hadde installert et titalls compaq pc'er med fujitsu-disker. Alle diskene gikk i løpet av den sommeren, så vi ferievikarer hadde nok å henge fingrene i. Og, diskene var på 20GB.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å lage et image av disken (når du har montert et kretskort som fungerer). Imaget kan uten proglemer brukes på en harddisk av et annet merke og av en annen størrelse om ønskelig. Jeg foreslår du kjøper en nye disk, "låner" kretskortet fra den som fungerer, og kopierer et image over til den nye disken. Så kan du montere tilbake kretskortet og levere tilbake disken. (og takke for lånet :D )

 

Fujitsu hadde en serie som de trakk tilbake pga alt for mange disk-kræsj. Mulig de compaq'ene hadde disker fra denne serien.

 

PS. I ettertid er sikkert Norsk Språk Ungdom (NSU) bare glade for at noen av dokumentene deres forsvant... Godt Eva Jolie (?) er tilbake i landet :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...