Gå til innhold

Salong rifle, hva skal jeg velge?


shut-up

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sluttstykket er et genialt forum jeg bruker mye selv, men skulle jeg anbefale deg en salong ville jeg sagt en CZ 452 modell.

Std, Varmint og American er fine utgaver,

Kjempepresise også. En Tasco kikkert til 1500kr og du er vell utstyrt.

Vil du bruke mer penger, anbefaler jeg varmt Kimber..

Lenke til kommentar
Sluttstykket er et genialt forum jeg bruker mye selv, men skulle jeg anbefale deg en salong ville jeg sagt en CZ 452 modell.

Std, Varmint og American er fine utgaver,

Kjempepresise også. En Tasco kikkert til 1500kr og du er vell utstyrt.

Vil du bruke mer penger, anbefaler jeg varmt Kimber..

9276506[/snapback]

 

Enig med "Varmit" her, CZ 452 kan anbefales på det sterkeste :thumbup:

Lenke til kommentar

Eller som den het før i tiden Brno Mod.2

Den mest geniale salongrifla i verden. Du kan skyte en milliard skudd med den, og bruke den til å røre i grøten med, uten at det merkes.

 

Tror forresten det ligger en på qxl nå.

 

Edit : Her er den.QXL

 

Med kikkert, reim og demper. Genialt.

Endret av celebra
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Merkelige anbefalinger du har fått her,Det er kun EN salong rifle som har stor utbredelse. Det er Ruger 10/22, denne anbefales på det varmeste,Gjør noen enkle søk på nettet så ser du hvorfor.Det finnes tusenvis av nettsteder der du kan bestille tilleggsutstyr og skifte og tilpasse alt på børsa hvis du hvil.halv auto er jo my morsommere å skyte med også.haga2000

Sluttstykket er et genialt forum jeg bruker mye selv, men skulle jeg anbefale deg en salong ville jeg sagt en CZ 452 modell.Std, Varmint og American er fine utgaver,Kjempepresise også. En Tasco kikkert til 1500kr og du er vell utstyrt.Vil du bruke mer penger, anbefaler jeg varmt Kimber..
Velg heller en rifle som har litt større utbredelse og som er morsommere og bruke, og som du kan tune og bygge om til det uendelige.Da er det kun EN saling rifle som gjelder, det er RUGER 10/22
Lenke til kommentar
Merkelige anbefalinger du har fått her,Det er kun EN salong rifle som har stor utbredelse. Det er Ruger 10/22, denne anbefales på det varmeste,Gjør noen enkle søk på nettet så ser du hvorfor.Det finnes tusenvis av nettsteder der du kan bestille tilleggsutstyr og skifte og tilpasse alt på børsa hvis du hvil.halv auto er jo my morsommere å skyte med også.haga2000
Sluttstykket er et genialt forum jeg bruker mye selv, men skulle jeg anbefale deg en salong ville jeg sagt en CZ 452 modell.Std, Varmint og American er fine utgaver,Kjempepresise også. En Tasco kikkert til 1500kr og du er vell utstyrt.Vil du bruke mer penger, anbefaler jeg varmt Kimber..
Velg heller en rifle som har litt større utbredelse og som er morsommere og bruke, og som du kan tune og bygge om til det uendelige.Da er det kun EN saling rifle som gjelder, det er RUGER 10/22

 

Tja, om du ønsker skytetrening ville jeg valgt boltrifle.

Halvautomatisk er morsomt ja, men presisjonen er på et lavere hakk og du bruker med en gang mye mer ammunisjon.

Jeg liker best boltrifle.

 

En annen børse som er fantastisk er jo Sauer 200 STR i 22lr. Mye dyrere, men knallgod.

Bruker den på trening.

Lenke til kommentar
Å få god nok jaktpresisjon på en 10/22 er DYRT!

 

 

kommer jo helt ann å hvordan man definerer "dyrt" men jeg vil si nei.

Har selv en 10/22 som kosta 2400 IIRC og kjøpte så nytt løp/stokk og noen avtrekker deler for omtrent det samme.

Det fine med en 10/22 er tilgjengeligheten på deler og hvor lett det er å gjøre noe selv med den. Så man kan kjøpe en og bygge ut etterhvert som man har bedre råd.

Og en kan gå MEGET bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...