Gå til innhold

Skifte til windows vista?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestemt meg for å kjøpe windows vista ultimate versjonen.

Men er tiden inne for å sikfte nå? Eller bør jeg vente litt til. Er litt småsuge på å skifte.

 

Men hva synes dere? Skal jeg leve med windows xp et halvt år til?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du bytte?   ;)

9268180[/snapback]

 

Vil bytte for å teste noe nytt. Men hvis det er bare rot med det så er det jo ikke noe vits.

9282150[/snapback]

 

 

En kompis av meg har vista og nesten ingen spill fungerer, Vis du skal spille mye så er ikke Vista det beste valget, jeg holder meg il XP så leng :D

Lenke til kommentar
Har kjørt Vista 64x en stund nå. Ingen problemer med drivere så langt, og svært stabilt. Ser ingen grunn til at du ikke skal prøve det  :thumbup:

 

Du finner mye nyttig info i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788275

9289811[/snapback]

Har brukt vista ultimate selv, eneste eg hadde problemer med var installasjon av den norske språkpakken...

 

Men utenom det har den dungert bra! =)

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd Vista selv, men alle jeg har snakket med som har prøvd har vært misfornøyde og byttet tilbake til XP. Mye tull med drivere blant annet.

9268184[/snapback]

jeg har hatt vista ultimate siden det kom ut. og har fått meg den nye versjonen for ikke så lenge siden. og har faktisk xp,vista og ubuntu på pc'n min.

 

og jeg vista blir MINST brukt.

det er ikke problemer med drivere. men det er halvparten så raskt som xp og minst 10 ganger så ustabilt.

 

hvis du er en skikkelik "gamer" en som spiller mye spill osv slikt. ikke sats på vista da.

 

hadde jeg vært deg. så ville jeg hadd 'dualbot'

 

slik at du har xp og vista. så hvis du ikke liker vista å gir du blaffen i vistaen og bruker xp. og sletter partisjon og bruker den til lagringsplass. eller du må få prøve vista hos noen du kjenner eller noen slikt. man kan ikke si at vista er bra fordet om man bare har prøvd det ferdig med alt hos en "kompis" og at det funket så "bra" hos han. man kan få storen problemer selv med vista på sin egen pc.

 

jeg sier ikke at du ikke skal ha vista. men sier bare mange har gådd tilbake til xp siden det er mere stabilt enn vista.

Lenke til kommentar

Har du kjapp nok pc er det ingenting i vegen for å velge Vista.

Kva hardware har du?

Du må ha kjapp nok pc, med riklig med minne.

Har du eit gammalt vrak av ein pc så er det ingen vits å velge vista.

Det er jævlig mange som har høyrt av ein kompis som har høyrt av ein venn igjen at vista er dårlig, uten å ha testa sjølv.

 

Brukt Vista sida februar, og ingen store problemer så langt.

Lenke til kommentar

Var litt skjeptisk til og installer vista men har hatt det i 2 mnd og veldig fornøygt med det er komt ut mange bra driver no so har ikkje hatt noke probelm, funker som regle fint med programer og spill berre husk og legge inn den nyaste patche og oppdater programer. Bruker det til ein god del spill og då er det noke spill eg har hatt porblem med men det går ann og sette kompatibilitetsmodus på det sette til "Windows Xp (SP2)" og då har ikkje eg noke problem med og spille av gamle spill alle eg har prøvd har funger heilt fint. Så det er berre og bytt etter mi meining

Lenke til kommentar
Har du kjapp nok pc er det ingenting i vegen for å velge Vista.

Kva hardware har du?

Du må ha kjapp nok pc, med riklig med minne.

Har du eit gammalt vrak av ein pc så er det ingen vits å velge vista.

Det er jævlig mange som har høyrt av ein kompis som har høyrt av ein venn igjen at vista er dårlig, uten å ha testa sjølv.

 

Brukt Vista sida februar, og ingen store problemer så langt.

9291378[/snapback]

det har du rett i. må ha ganske bra pc for å klare det.

 

jeg bygde pcn min selv da.

 

den VET jeg at den klarer vista. siden jeg har det nå da :blush:

 

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz (har klokka den til 2.8 og funker som bare det :D

nvidia geforce 7900 gs

3x500 gb hd 7200 rpm

1x150 gb raptop hd 10000 rpm

Lenke til kommentar
Har du kjapp nok pc er det ingenting i vegen for å velge Vista.

Kva hardware har du?

Du må ha kjapp nok pc, med riklig med minne.

Har du eit gammalt vrak av ein pc så er det ingen vits å velge vista.

Det er jævlig mange som har høyrt av ein kompis som har høyrt av ein venn igjen at vista er dårlig, uten å ha testa sjølv.

 

Brukt Vista sida februar, og ingen store problemer så langt.

9291378[/snapback]

 

Hardware liste:

 

Amd 64 3200+

1GB RAM

256 MB grafikkkort (et billig et fra aopen)

400 GB harddisk plass totalt

 

Jeg spiller ikke så mye lenger. Går helst i vanlig programbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...