Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 106 Rallye Fan Club:)


culexus

Anbefalte innlegg

Peugeot 106 Rallye :w00t:

 

Ja hei jeg er en stolt eiger av denne bilen, men det jeg lurte på er om det er

andre her i norge som også har en slikt bil.

 

Tenker eventuelt på å utveksle erfaringer, bilder, tuning osv.

Det beste hadde hvert å få vite hvor mange registrerte som går på norske veier,

noen som vet?

 

Håper dette er av interesse:)

 

post-14683-1186951205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er stor fan av den bilen.... har aldri kjørt en dog, men jeg hadde en som ikke er helt ulik.. Saxo VTS.... Den du har er vel hakket morsommere.... :)

 

ville hatt en slik, hadde det ikke vært for min langkjøring.... måtte ha en som var litt mer komfortabel og økonomisk på det... dermed A2,1,2tdi

Lenke til kommentar

Er kjempe fornøyd med bilen så langt, kjører 10 km hver dag og det er ikke så veldig langt men er enig i at det er lite komfor i den.

Det ble heller ikke stort bedre etter at jeg fikk dekk som har 40 i profil.

Men det er liksom like kjekt å sette seg inn i bilen hver gang, man føler seg litt rally:)

 

For å ha det virkelig gøy så må man jo gi litt på, den virker relativt rolig med normal kjøring.

Maks hest er jo hentet ut på 6200rpm noe som gir 103hk, ikke mye tenker en men vi snakker om en samlet vekt på 865kg..

Da begynner det å fukne litt, selft så ligger en langt bak turbo biler som A3 turbo.. Men den gjør det bra på 0-100 på bare 7,5sek.

 

Det beste er at den faktisk ikke bruker mye bensin ved normalt bruk, tipper den ligger på ca 0,8 en plass.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bortifra at jeg kjøper en 106 rallye en gang... Komforten i saxo var egentlig helt grei... men det blir masete å ligge over 3000omr på e6 i lang tid.... forbruker mitt var på ca 0,65 med den bilen.. men det var jo 1,4 liter 75 hester da.. 840kg. 1,6 vts utgaven er betydelig vassere...

 

Idag har jeg et snittforbruk på 0,34liter pr mil.. kommer under 0,28 på ekstrem økokjøring.. men er fornøyd på 0,34 egentlig.

Lenke til kommentar
Er kjempe fornøyd med bilen så langt, kjører 10 km hver dag og det er ikke så veldig langt men er enig i at det er lite komfor i den.

Det ble heller ikke stort bedre etter at jeg fikk dekk som har 40 i profil.

Men det er liksom like kjekt å sette seg inn i bilen hver gang, man føler seg litt rally:)

 

For å ha det virkelig gøy så må man jo gi litt på, den virker relativt rolig med normal kjøring.

Maks hest er jo hentet ut på 6200rpm noe som gir 103hk, ikke mye tenker en men vi snakker om en samlet vekt på 865kg..

Da begynner det å fukne litt, selft så ligger en langt bak turbo biler som A3 turbo.. Men den gjør det bra på 0-100 på bare 7,5sek.

 

Det beste er at den faktisk ikke bruker mye bensin ved normalt bruk, tipper den ligger på ca 0,8 en plass.

9278831[/snapback]

 

0,8?? Det er jo like mye som våres 03 Audi a6, på 1600kg med en 150 hester, 1.8liters turbomotor :p

Lenke til kommentar

Dette er da på blandet kjøring.

 

Lurer også på om jeg har fått et for lite filter til bilen.

Jeg bestilte et filter kit fra green filters, men det jeg fant ut var at de hadde samme artikkel nr på filteret til vts og rallye. Disse motorene ser veldig like ut men rallyen er på 103hk og vts noe mindre tror jeg. Hvor mye dette utgjør på filteret vet jeg ikke.

Så det kan være den drikker noe for mye?

 

 

her er bildet av filteret. (ikke i min bil).

 

post-14683-1187257345_thumb.jpg

 

Jeg hadde også store problemer med å montere den boksen siden dette var til vts.

hovedproblemet var at panseret på de to bilene ikke er like, så hos meg fikk jeg ikke panseret igjenn. Kipt.. Men driver å fikser på det med litt glassfiber og stasj.

Det skal pusses ned etter på og lakeres i hvit med rallye emblem. :)

 

Neste prosjekt er å handle et supersprint anlegg men det kosta noe peng, så får vente til det er litt i kassa:)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min for ca 5mnd siden, ga vel 48000,- for den. Dette er da en 96model og har gått 97000km. Har leita lenge etter en slik bil men som sagt det er ikke lett å finne + at den bør se bra ut.

 

Tideligere eier var en dame på 38år og hun hadde fulgt alle servicer til i dag. Men måtte selge den på grunn av lite bruk. Den hadde da stått 2 år i garasjen.

 

I min rallye så er det bare 5trins kasse men hva som står i den tideligere vet jeg ikke. Denne jeg har er verisjon 2 av rallye, den tideligere modellen kom med 1,3 liters maskin, men selv den skal være

gaske så sprek.

 

Vist dere går på www.streetfire.net og søker på Peugeot 106 maxi så får dere se en enda råere 106.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...