Gå til innhold

OI; Skikkelig skader på skjermen? Hva har skjedd?


magnus85

Anbefalte innlegg

Pcn er vært lukket mens jeg var på jobb men var ikke helt seg selv da jeg startet den i morges, noen som i det hele tatt har peiling på hva som kan ha skjedd her?

 

Det synes ikke på print screen men det er svarte bulker, samt små små striper i alle farger..hmf..

 

Mye koster nytt LCD display a? Om ikke garantien dekker det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta bilde av skjermen med et kamera? (Screenshot hjelper selvsagt ikke da det bare snapper opp bildet før det sendes fra skjermkortet til skjermen.)

 

Jeg har hatt noen feil før som kan treffe med beskrivelsen din. På den ene PCen var skjermen knust/brukket og på den andre var pluggen mellom skjermen og hovedkortet delvis løsnet. Hvis det bare er pluggen så skal det bare være å dytte den på plass ved å klemme riktig plass eller ved å åpne PCen, finne pluggen og dytte den på plass.

 

PS. Når jeg tenker meg om så er det to plugger. Både den på hovedkortet og den andre enden av samme kabel som går til skjermen og ligger omtrent midt bakpå skjermen.

Lenke til kommentar

Det var en knust skjerm ja...

 

PS. LCD skjermer tåler ikke særlig mye trykking / bøying.

 

Du kan ha f.eks. lukket lokket brått og da kan hengslene som er mellom maskinen og skjermen ha vært stramme, som så har ført til at det har blitt spenn i skjermen / skjermhuset. Dette spennet kan da ha ført til at skjermen har blitt skadet (Ofte et problem på WideScreen skjermer)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Dette spennet kan da ha ført til at skjermen har blitt skadet (Ofte et problem på WideScreen skjermer)

9264752[/snapback]

 

OT: Hvorfor er dette problemet vanligere på widescreen enn 4:3-skjermer? Man skulle jo tro det var omvendt, ettersom en 4:3-skjerm er høyere og du dermed får større moment (moment = kraft*arm) når du lukker den brått...

Lenke til kommentar

ventle: Jeg vil gjette på at det kommer av at folk lukker skjermen med høyre hånd på det øvre høyre hjørnet av skjermen (hvis de er høyrehendte). Hvis den hengselen som er nærmest hånda glir lett mens den andre er veldig treg så vil det gi større moment enn om skjermen var 4:3. Tenk at momentet er proporsjonalt med avstanden fra det hjørnet man holder i til den hengselen som er lengst bort.

 

Ellers: Helt klart en knust skjerm. Håper du har uhellsforsikring eller får tak i en kompatibel erstatning for en billig penge. Et sted å begynne å lete etter en skjerm er www.lcds4less.com

Lenke til kommentar
Det ser ut som det er noen bulker og skraper i rammen under lcd skjermen også :hmm:

9272512[/snapback]

 

Ser du ordentlig etter ser du det bare er etterspor av klistremerke som holdt fast noen ledninger, lim-rester.

 

Men jeg venter fortsatt på svar fra Dell, noen som vet om jeg kan kjøpe skjerm som passer til denne utenom fra Dell selv?

 

Isåfall, hva skal jeg søke på? Samsung 17" WUXGA LCD er forsøkt uten noen heldige resultater sett bortifra noen ebay auksjoner...

Lenke til kommentar

Den skjermen er nok dau ja. helt klart knust/sammentrykket. Sorry mac. Ta kontakt med leverandør og se hva de charger for utbytting av skjerm, men den triste sannhet er at det ofte er såpass dyrt at ved mindre det re en ny og dyr PC kan det ofte være like lurt å bytte ut maskinen...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...