olemedkrutt Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg hadde xp på en 75gb partisjon, også hadde jeg 5gb upartisjonert. Jeg la inn ubuntu der. Men nå greier jeg ikke å boote til bake til xp igjen. GRUB menyen kommer opp, men det eneste valgene jeg får da er: Ubuntu Ubuntu recovery Memory test Ingen xp... Hva gjør jeg for å boote til xp? Endret 10. august 2007 av olemedkrutt
olemedkrutt Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 Tror jeg gjorde det værre nå, jeg gikk inn i windows repair med xp cd'n. Så skrev jeg: fixboot C Også skrev jeg: fixmbr \Device\HardDisk0 Etter jeg restarta fikk jeg "DISK BOOT FAILURE, INSER DISK AND BOOT". Hva gjør jeg nå?
Hårek Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Ser du har flere tråder om samme problemet, det kan bli rotete å følge med. Den meldingen kommer fra BIOS. Årsak: finner ikke MBR kode, tom partition tabell, eller ikke aktiv partisjon. Du bør inspisere MBR, f.eks med MBRtool som du finner på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå