Gå til innhold

oppsett av raid?


bel

Anbefalte innlegg

Skal sette opp nytt system med P4-1,8GHz, Abit th7-2 raid / 2x40Gb WD disker i raid 0, 2x256MB ram, Noen med lignende system som har noen tips om oppsett av raid/fremgangsmåte?(skal bruke XPpro). Skal jeg bruke ntfs eller fat32? ,Hvor mye kan jeg overklokke,og hvordan?

 

[ Denne Melding var redigert av: bel på 2002-01-01 22:47 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: bel på 2002-01-01 23:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett av raid på en hpt370 er jo meget enkelt? hehe, eneste du gjør er jo å koble hver av diskene på hver sin IDE 3 og 4 port, hvis jeg ikke husker feil. trykker CTRL L (?) eller.no når du skal sette opp et raid array. velger å bruke begge diskene, setter block size (eller hva det nå var) ti 32kb. Det er en mellomting av alle sammen, større på den gir deg bedre overføring på større filer. mens en "mellomting" gir deg da gjennomsnittlig bedre ytelse. Hvorfor velge p4 til overklokking? Hvorfor ikke? abit kortet er genialt bra til overklokking. http://www.nordhardware.com har en artikkel om overklokking av en p4 med abit kortet. du kan sjekke litt rundt der, så finner du den. Men jeg anbefaler deg å lese manualen for oppsett av raid, jeg vet at det er meget enkelt på en slik kontroller (hadde et abit hk med samme kontroller før). Bare husk å velge den blocksize (tror det het det) til 32kb. ikke 64. det har ingen hensikt.

 

Håper dette hjalp litt:) lurer du på noe, kan du alltids sende meg en mail...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...