Gå til innhold

posten knuste kabinettet mitt


Anbefalte innlegg

Hentet en pakke fra microplex på posten i dag. Jeg så at det var en rift i esken men det så bare ut som pappen hadde revnet fra håndtaket. Jeg kjørte rett hjem med stor iver og åpnet pappesken forsiktig.

 

Det var da jeg så at bakenden på kabinettet der ekspansjonskortene titter frem hadde blitt klemt inn og sidedøra hadde en bøy på seg. Den hvite gummisaken som pleier å sitte på hver side av kabinetter under frakt var også helt vritt og klemt inn i kanten på kabinettet. Noe sier meg at en eller annen har vært litt uforsiktig med trucken og kjørt gaffelen rett inn.

 

Jeg tok pakken med tilbake til postkontoret med en gang men de hadde aldri opplevd slikt før så de visste ikke hvordan de skulle løse det. Jeg måtte sette igjen pakken der til i morgen da en annen arbeider kom på jobb som hadde løst slike problemer før..

 

Jeg lurer på om noen har opplevd lignende og hva er det som da skjer? får du pengene tilbake eller skaffer posten deg ny vare? Har nemlig lyst til å bestille nytt kabinett fra microplex med en gang for jeg ventet lenge på det og hadde store planer..men vil ikke bestille hvis det er slik at posten må ordne ny vare fra microplex som erstatning, det tar nok et par uker.. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde et lignende problem med en laptop fra multicom. Her er det nok microplex's velvilje som bestemmer. Multicom forstod at den ødelagte varen var en sak mellom dem og posten og sendte en ny med en gang.

9244927[/snapback]

 

jeg tok bilder av kabinettet og esken som bevis i tilfelle..

Lenke til kommentar

En kompis av meg fikk en PC som var knust i smådeler for å si det sånn :-P Kabinettet var trødd inn på ene sida, og hovedkort, skjermkort og diverse deler lå strødd utover i kabinettet. Han fikk ny PC etter et par uker, er vel såvidt jeg vet, Postens ansvar å erstatte hele saken.

Lenke til kommentar
er dere klare over at hvis pakken er lett nok blir den kastet på?

 

dette vet jeg, da jeg en gang jobbet i posten, ting flyr veggimellom under sortering, aldri send noe du er glad i.

9245094[/snapback]

Regner med at posten har samme folka som stuer på flyene, de har også en trang til å flytte baggasje på den mest destruktive måten de klarer, egentlig rart at det ikke er flere skader enn det faktisk er. Trikset er vel å pakke pakkene godt og krysse fingrene for at det går godt, jeg tviler på at alternativene til Posten er vesentlig bedre.

 

Edit: Pakkene er vel forsikret opp til ett gitt beløp, så det burde ikke være ett problem, men jeg ville nok forberedt meg på at det tar tid.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Er redd for at de skal si at jeg har betalt den selv om jeg så at pappesken hadde en flerre..og at jeg burde sjekke det, men pappesker kan jo få flerrer i seg..det første jeg tenker når jeg ser en flerr i en pappeske er at håndtaket har flerret når de løftet den, jeg tenker ikke på at noen kansje har kjørt en truckgaffel inn i pakka mi og deformert det som er inni som faktisk er laget av metall og tåler en del.

 

En ting med posten, hvem får pakka før de har signert?Når du signerer så signerer du på at du har mottatt pakken men det har aldri skjedd meg at jeg har mottatt pakken før de har krevd at jeg skal signere og betale. Heretter skal jeg kreve å få ut pakka og sjekke den for feil før jeg betaler.

Lenke til kommentar

Samme skjedde med kabinettet mitt på vandringen nordover. Et av hjørnene på esken var bulket, men la ikke merke til det før jeg kom hjem. Da jeg åpnet pakken viste det seg at ene hjørnet på kabinettet hadde fått en kraftig smell. Tok bilder av esken og skadene på kabinettet og sendte de bildene til Netshop. De sa bare at jeg skulle dra ned til postkontoret og skrive skademelding så skulle de sende nytt kabinett så fort som mulig. Tok også bilde av selve skademeldingen som jeg sendte til Netshop. Etter en drøy uke eller der omkring så hadde jeg nytt kabinett, uten skader denne gang :)

Lenke til kommentar

Jeg var oppi det samme med ett tvkort ifra shg.no. Det som skjedde der, var at jeg fyllte ut ett skade meldingskjema hos posten, da gikk saken over til shg, og shg sendte nytt kort med engang. Tingen er at du melder ifra hos både posten og microplex. Sørg for å få kopier av alle skjema. Saken skal i utgangspunktet ikke du gjøre noe med utenom skademeldingskjema, microplex skal ta saken videre med posten.

Lenke til kommentar
Hentet en pakke fra microplex på posten i dag. Jeg så at det var en rift i esken men det så bare ut som pappen hadde revnet fra håndtaket. Jeg kjørte rett hjem med stor iver og åpnet pappesken forsiktig.

 

Det var da jeg så at bakenden på kabinettet der ekspansjonskortene titter frem hadde blitt klemt inn og sidedøra hadde en bøy på seg. Den hvite gummisaken som pleier å sitte på hver side av kabinetter under frakt var også helt vritt og klemt inn i kanten på kabinettet. Noe sier meg at en eller annen har vært litt uforsiktig med trucken og kjørt gaffelen rett inn.

 

Jeg tok pakken med tilbake til postkontoret med en gang men de hadde aldri opplevd slikt før så de visste ikke hvordan de skulle løse det. Jeg måtte sette igjen pakken der til i morgen da en annen arbeider kom på jobb som hadde løst slike problemer før..

 

Jeg lurer på om noen har opplevd lignende og hva er det som da skjer? får du pengene tilbake eller skaffer posten deg ny vare? Har nemlig lyst til å bestille nytt kabinett fra microplex med en gang for jeg ventet lenge på det og hadde store planer..men vil ikke bestille hvis det er slik at posten må ordne ny vare fra microplex som erstatning, det tar nok et par uker..  :mad:

9244847[/snapback]

 

Dette er en sak mellom microplex og posten. Regner med microplex er såpass professionelle at de sender deg ny vare ganske fort. Microplex får også erstattet utgiftene da 3'er pakker (normale pakker) er forsikret opp til 10 000 kroner.

 

En ting med posten, hvem får pakka før de har signert?Når du signerer så signerer du på at du har mottatt pakken men det har aldri skjedd meg at jeg har mottatt pakken før de har krevd at jeg skal signere og betale. Heretter skal jeg kreve å få ut pakka og sjekke den for feil før jeg betaler.

9245340[/snapback]

 

Du har faktisk ikke rett til å få sjekke pakka for feil før du betaler. Posten har ikke lov til å gi deg pakken før du har betalt postoppkravsbeølpet og signert. Det at du har gjort dette betyr derimot IKKE at du misster rettighetene dine. Er pakken ødelagt er dette fortsatt posten sitt ansvar, og jeg har enda ikke opplevd at posten har fraskrevet seg det ansvaret. Jobber selv på en butikk med post i butikk, og har enda til gode å oppleve problemer med erstatning for skadede varer i posgangen fra posten sin side. Kan si mye rart om posten, men betaler det de skylder/kunden har krav på gjør de ganske greit.

Lenke til kommentar
Men hva skjer så hvis posten går tvert, og hevder at det er du som er ansvarlig for skaden? Dvs, prøver å si at de har gitt ut varen uten skade...

9248107[/snapback]

 

Posten vet godt hvordan pakkene bli behandlet ved omdelingsstasjonene sine. Dette er noe av grunnen til at det å sende post i Norge er såpass dyrt, de bruker veldig mye penger på erstatningssaker som dette. Sannsynligheten for at de setter seg på bakbeina er selvsagt til stede, men veldig liten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte jeg skulle si fra at det gikk i orden. Fikk nytt tilsendt. :)

Men hva skjer så hvis posten går tvert, og hevder at det er du som er ansvarlig for skaden? Dvs, prøver å si at de har gitt ut varen uten skade...

9248107[/snapback]

 

Posten vet godt hvordan pakkene bli behandlet ved omdelingsstasjonene sine. Dette er noe av grunnen til at det å sende post i Norge er såpass dyrt, de bruker veldig mye penger på erstatningssaker som dette. Sannsynligheten for at de setter seg på bakbeina er selvsagt til stede, men veldig liten.

9248847[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...