Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har akkurat gått til innkjøp av en del nye pc deler:

 

Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4

2x XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3

Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA

Western Digital Raptor 74GB SATA

2x Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

 

Den fungerer som bare det, men når jeg skal spille så skrur den seg rett av etter en liten stund.

 

Tenkte det var no temperatur som var problemet. CPU lå på rundt 48 idle og steg til 50+ under load. Har ikke sett hvilken temp den ligger på rett før den skrur seg av.

 

Dagen etterpå kjøpte jeg en Zalman CNPS9700 LED og 2x 120mm vifter som jeg har satt inn og styrer via en enkel viftestyring.

 

Håpet at det skulle fikse problemet, men den skrur seg fortsatt av. Nå ligger den på ca 41-45 idle og ca rundt 50 under load (etter det jeg har sett før den skrur seg av).

 

Det er vanvittig varmt her og den delen av leiligheten som pc'en står i er også alltid et par grader varmere enn andre rom.

 

Kan det være temperaturen eller kan det være noe annet som er problemet?

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten samme oppsettet som deg, og har de samme problemene :(

Hva slags operativsystem kjører du på PCen? Hvilke spill er det det gjelder? Muligens gjør vi noe av det samme galt :p Selv vurderer jeg å sende inn skiten på angrerett innenfor fristen, og kjøpe nytt system, kanskje intel...

 

Roff-El

Lenke til kommentar

Roff-El:

 

Kjører XP for øyeblikket og de spillene jeg har spilt så langt er NFS Underground 2, DiRT og GRAW2.

 

-Turin_Turambar-:

 

Har kikka litt rundt i bios, men har ikke klart å finne no funksjon som automagisk skrur av maskinen ved høy tempereratur. Bare en alarm.

 

Tenkte også at det kanskje kunne være strømforsyningen, men ville jo tro at 750 skulle kunne kjøre alt sammen ganske greit.

Lenke til kommentar
Roff-El:

 

Kjører XP for øyeblikket og de spillene jeg har spilt så langt er NFS Underground 2, DiRT og GRAW2.

 

-Turin_Turambar-:

 

Har kikka litt rundt i bios, men har ikke klart å finne no funksjon som automagisk skrur av maskinen ved høy tempereratur. Bare en alarm.

 

Tenkte også at det kanskje kunne være strømforsyningen, men ville jo tro at 750 skulle kunne kjøre alt sammen ganske greit.

9244445[/snapback]

 

Hva med temperatur på skjermkortene dine?

Lenke til kommentar

Fikk svar på hvorfor mitt system ikke fungerer som det skal, er pga. trådløst kort via PCI porten. Visstnok er det et kjent problem med det... Under spilling la jeg merke til at CPUen sakte med sikkert økte opp mot 100%, helt uten grunn... Gjorde som foreslått av en på forumet her, og testet uten trådløst kort... no problem!

Så om du har trådløst kort kan du jo sjekke om dette er tilfelle hos deg og.

Lykke til, og venter på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...