Gå til innhold

Ny veldig billig bærbar (Skal kjøre ubuntu)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal sikkert kjøpe meg en BILLIG bærbar PC til skolestart..

Den skal være så billig som det er mulig å få den bare en klarer ubuntu stabilt..

Siden jeg skal ha linux skal den ikke drive noen tunge progammer (Bare msn, firefox, open office osv)

Den må også være liten og lett, og uten operativsystem!

Men først av alt, billig!

Edit:

Kan vel legge til at den MÅ ha en kraftig innebygd antenne til trådløst internet...

Endret av Zeph
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eller hvis du vil kjøpe en laptop slik at du også har penger igjen til en Xbox 360, så kan du kjøpe denne nye pcen fra en svensk nettbutikk for bare 900 kroner =)

Svensk laptop til under 1000 lappen

Du kan lese mer om pcen her på forumet: 14' Medison til under 1000kr

PS: kanskje du får den, kanskje ikke... Diskusjonene på nettet generelt peker mot begge retningene...

Endret av AMDXP
Skrevet
Eller hvis du vil kjøpe en laptop slik at du også har penger igjen til en Xbox 360, så kan du kjøpe denne nye pcen fra en svensk nettbutikk for bare 900 kroner =)

Svensk laptop til under 1000 lappen

Du kan lese mer om pcen her på forumet: 14' Medison til under 1000kr

PS: kanskje du får den, kanskje ikke... Diskusjonene på nettet generelt peker mot begge retningene...

9236915[/snapback]

Der dnakker vi PC etter mitt behov og busjett :)

Skrevet (endret)

Da har jeg funnet ut hva budsjettet mitt er på.

5000,-

Skal være så bra som mulig for 5000,-, uten operativsystem..

Edit: Hjelp fra noen som har peiling? :)

Endret av Kontorstol
Skrevet (endret)

Wow, greentech var jammen billig' XD..

*kjøper* hadde vært font å ofre på skolen, istedetfor å gå rundt med frykt om at noen stjeler ferrarien min XD

elkjop.no har noen billige og brae, mn med operativ system.. det er jo igunn bare bra.. da har du begge deler.. (install ubuntu på ny partisjon)

Endret av thomasy932
Skrevet
Jeg skal ha levert uten os, skal ikke betale for noe jeg ikke skal bruke ;)

9236863[/snapback]

Er bare å ikke godta lissensvilkårene til windows da du først starter opp maskina. Kontakte forhandleren og få tilbake pengene for OEM-lissensen. Står i vilkårene at du har krav på pengene tilbake hvis du ikke godtar lissensvilkårene. Altså slipper du å betale for noe du ikke skal bruke uansett hvilken maskin du velger.

Skrevet (endret)

9236863[/snapback]

Er bare å ikke godta lissensvilkårene til windows da du først starter opp maskina. Kontakte forhandleren og få tilbake pengene for OEM-lissensen. Står i vilkårene at du har krav på pengene tilbake hvis du ikke godtar lissensvilkårene. Altså slipper du å betale for noe du ikke skal bruke uansett hvilken maskin du velger.

9267471[/snapback]

Du må nok skrike høyt skal du få de pengene igjen... :hmm:

Også greit å sjekke ubuntuforums.org og høre med folk hvilke maskiner de har og som vil fungere bra med Ubuntu. Litt kjipt å sitte der med f.eks et sært trådløst kort som Ubuntu ikke fikser, bare fordi du skulle spare en hundrelapp.

Endret av brsseb
Skrevet (endret)

9236863[/snapback]

9267471[/snapback]

Du må nok skrike høyt skal du få de pengene igjen... :hmm:

9267511[/snapback]

Det skal være enkelt!

Edit: Med andre ord levert uten operativsytem

Endret av Kontorstol
Skrevet (endret)
ring dell, og gjør en avtale med dem.

9267729[/snapback]

Flere som sier at man kan ringe dell og avtale kjøp av bærbar uten os men jeg har ikke fått det til... :)

Ringte dem senest fredag men uten hell...

Er det noen her som kan gi meg noen tips ang. det?

Bærbare fra Multicom og Zepto-bærbare fra netshop kan du kjøpe uten OS

Begge har ihvertfall 14,1" bærbare, og multicom har vel Asus 13,3" også som kan leveres uten OS, men den fra asus er litt dyr.

Tror det billigste er å faktisk kjøpe en billigbærbar MED OS, også får du bare installere det du vil på den etterpå.

Har ikke funnet noen billigbærbare UTEN OS.

Mvh

Endret av krbalto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...