Gå til innhold

Studering med håp om sannhetens komme


Anbefalte innlegg

Jeg har studert livet, og verden jeg bor i, samt bibelen og koranen, siden jeg var liten. Så jeg mener jeg har en god del kunnskaper som kansje folk vil nyte godt av og få høre...

 

Oppfordrer folket til og begynne og studere tingene nøye.. Min påstand er at Bibelen er Genial og at den er helt sann. Den har jeg løst med logikk.. Jeg vil at de som tar oppfordringen leser bibelen som om det ikke er noe overnaturlig Gud der som er super mann i himmelen.... Jeg vil at folk bare skal lese den som en bok, heeelt vanelig bok og ungå og tolke den men lese den på en vanelig måte.. Les den som om du skulle lest filosofi, eller lære, eller som om den er skrevet av en i verden i dag som har skrevet om verden på en meget spesiell måte... Jeg vil at dere skal undersøke alle begrepene dere ikke forstår, og komme til meg om dere setter dere fast ok?? Lager en topic av dette slik at jeg kan bruke den til det i steden! :)

 

Skriv ned det dere finner.. Kan også spørre om det er noe dere lurer på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du kristen? Det har blitt vanskelig å skille troll fra religiøse. Skremmende egentlig.

 

Hvordan har du studert livet? Har du brukt den vitenskapelig metode, eller bare sett rundt deg og gjort opp dine egne meninger uten noe mer enn det? Hva slags logikk brukte du da du kom fram til at bibelen er sann?

 

Uansett, jeg har ikke lest hele bibelen, men utifra det fundamentalistiske kristne sier om skapelseberetningen og hvor gammel jorden er osv. vet jeg 100% sikkert at bibelen ikke er sann. Og hva venter du at vi skal finne hvis vi leser den som en helt vanlig bok? At vi skal komme til den konklusjonen at dette høres så "logisk" ut at denne guden bare må være ekte og jesus er hans sønn? Når jeg skal lære noe om verden så ser jeg på hva folk har forsket på, hva slags eksperimenter de har gjort og hvilke konklusjoner og bevis de kan trekke fra det. Jeg regner det som mye mer pålitelig enn en 2000 år gammel bok, er ikke det logisk?

Lenke til kommentar
Er du kristen? Det har blitt vanskelig å skille troll fra religiøse. Skremmende egentlig.

 

Hvordan har du studert livet? Har du brukt den vitenskapelig metode, eller bare sett rundt deg og gjort opp dine egne meninger uten noe mer enn det? Hva slags logikk brukte du da du kom fram til at bibelen er sann?

 

Uansett, jeg har ikke lest hele bibelen, men utifra det fundamentalistiske kristne sier om skapelseberetningen og hvor gammel jorden er osv. vet jeg 100% sikkert at bibelen ikke er sann. Og hva venter du at vi skal finne hvis vi leser den som en helt vanlig bok? At vi skal komme til den konklusjonen at dette høres så "logisk" ut at denne guden bare må være ekte og jesus er hans sønn? Når jeg skal lære noe om verden så ser jeg på hva folk har forsket på, hva slags eksperimenter de har gjort og hvilke konklusjoner og bevis de kan trekke fra det. Jeg regner det som mye mer pålitelig enn en 2000 år gammel bok, er ikke det logisk?

9237122[/snapback]

 

Jeg vet ikke om du har lest noe av det jeg har skrevet her ellers, men jeg har sagt ganske mange ganger at bibelen, kan leses uten og være verken: jøde, kristen, hedning, ateist, asket, budhist, osv.. Det at du ikke forstår bibelen og koranen, det er ditt problem ikke mitt...

Lenke til kommentar
Er du kristen? Det har blitt vanskelig å skille troll fra religiøse. Skremmende egentlig.

 

Hvordan har du studert livet? Har du brukt den vitenskapelig metode, eller bare sett rundt deg og gjort opp dine egne meninger uten noe mer enn det? Hva slags logikk brukte du da du kom fram til at bibelen er sann?

 

Uansett, jeg har ikke lest hele bibelen, men utifra det fundamentalistiske kristne sier om skapelseberetningen og hvor gammel jorden er osv. vet jeg 100% sikkert at bibelen ikke er sann. Og hva venter du at vi skal finne hvis vi leser den som en helt vanlig bok? At vi skal komme til den konklusjonen at dette høres så "logisk" ut at denne guden bare må være ekte og jesus er hans sønn? Når jeg skal lære noe om verden så ser jeg på hva folk har forsket på, hva slags eksperimenter de har gjort og hvilke konklusjoner og bevis de kan trekke fra det. Jeg regner det som mye mer pålitelig enn en 2000 år gammel bok, er ikke det logisk?

9237122[/snapback]

 

Jeg vet ikke om du har lest noe av det jeg har skrevet her ellers, men jeg har sagt ganske mange ganger at bibelen, kan leses uten og være verken: jøde, kristen, hedning, ateist, asket, budhist, osv.. Det at du ikke forstår bibelen og koranen, det er ditt problem ikke mitt...

9237171[/snapback]

Jeg sa ikke at bibelen ikke kunne leses av alle? Jeg skjønner ikke hvorfor du skrev det en gang, selvfølgelig vet jeg at alle kan lese en jævla bok.

 

Hva er det jeg ikke skjønner med bibelen?

 

Neste gang kan du kanskje svare på det jeg faktisk skriver istedetfor å dra ting ut av ræva di som ikke har noe relevans til det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at bibelen ikke kunne leses av alle? Jeg skjønner ikke hvorfor du skrev det en gang, selvfølgelig vet jeg at alle kan lese en jævla bok.

 

Hva er det jeg ikke skjønner med bibelen?

 

Neste gang kan du kanskje svare på det jeg faktisk skriver istedetfor å dra ting ut av ræva di som ikke har noe relevans til det jeg skrev.

 

Du sier religiøs, og spør om jeg er kristen... Jeg hater religion, og jeg vet at de kristne er folk som andre... Det at du stiller spørsmålene på den måten, gjør at jeg velger og svare på den måten... Du stiller dem ikke, som om du ikke vet svarene, men som om du vet svaret... hvorfor skal jeg da bruke energi på og fortelle deg noe som jeg har studert hele livet?

Uansett, jeg har ikke lest hele bibelen, men utifra det fundamentalistiske kristne sier om skapelseberetningen og hvor gammel jorden er osv. vet jeg 100% sikkert at bibelen ikke er sann.

 

fundamentalistiske kristne, de følger hedningenes apostel, paulus... et kort og godt svar på noe.. Du vet 100% at det som står i bibelen ikke er sant?

 

Bibelen sier at dersom du går og dømmer andre, så vil du selv bli dømt... Det er ikke sant?

 

 

Gudebilde hva er det? Noe denne mannen her har laget mye av? Se nå lager jeg et av han! ;-P

2001180515911704780_fs.jpg

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Ok, så du er ikke kristen? Men du tror bibelen er sann? Eller var det en tullepost?

Beklager hvis jeg ikke misforstod posten din, jeg skjønner egentlig ikke hva du mener i den andre posten din heller. Du er litt for kryptisk for meg gitt, så da skal jeg ikke si noe mer.

9237428[/snapback]

 

Hallo? Bare og spørre, så får du svar.. Men ta en titt på hvordan du skrev det da!

 

Ok, så du er ikke kristen? Men du tror bibelen er sann? Eller var det en tullepost?

Beklager hvis jeg misforstod posten din, jeg skjønner egentlig ikke hva du mener i den andre posten din heller. Du er litt for kryptisk for meg gitt, så da skal jeg ikke si noe mer.

 

Finnes det noen forstandige? Finnes det noen som ønsker og forstå? Må kan man være menneske, eller må man sette seg ned i en bås? Som alle andre... Jeg mener at jeg er den forstandige, som vil veilede slik at andre kan forstå den.... Bibelen er en profeti, hele saken... Alt er en profeti og det som står i den boka, er noe som beskriver noe som altid har vert i verden! Alle menneskene der er beskrivelser av forskjellige mennesker i dag...

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

6 Gå til mauren, du late,

se på dens strev og bli vis!

7 Enda den ikke har noen høvding,

verken oppsynsmann eller herre,

8 sørger den for mat om sommeren

og samler inn føde om høsten.

9 Hvor lenge vil du ligge, du late,

når vil du våkne og stå opp?

10 «Jeg vil sove litt til, en ørliten blund,

legge hendene sammen og hvile en stund.»

11 Da kommer fattigdommen som en farende fant

og nøden som en væpnet mann.

Ordsp 6,6–11

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Jeg har studert livet, og verden jeg bor i, samt bibelen og koranen, siden jeg var liten. Så jeg mener jeg har en god del kunnskaper som kansje folk vil nyte godt av og få høre...

 

Oppfordrer folket til og begynne og studere tingene nøye.. Min påstand er at Bibelen er Genial og at den er helt sann.

9235005[/snapback]

 

8:10 And the third angel sounded, and there fell a great star from heaven, burning as it were a lamp, and it fell upon the third part of the rivers, and upon the fountains of waters;

 

Dette er snakk om en stjerne som faller på jorden...

 

La oss anta at det var en stjerne med masse 1/5 av vår egen stjerne: En ganske alminnelig stjerne.

 

Denne solen er omtrent 100 000 ganger større enn jorden.

 

...

Regner med at gud skapte verden på nytt etter dette -- siden det er en verden.

 

Men sjedde alt som er beskrevet i bibelen *før* denne episoden igjen i denne nye verden, eller har det aldri sjedd på denne jord?

 

Det er en stjerne -- en sol -- ikke en astroide.

 

Det er heller ikke den eneste gangen stjerer er beskrevet som lysende lamper som gud har hengt på en blå murvegg kalt himmelen.

 

Også ved dommedag skal alle stjernene falle mot jorden.

 

Blir litt av et skue...

 

4:5 And the devil, taking him up into an high mountain, shewed unto him all the kingdoms of the world in a moment of time.

 

Var jorden flat?!

 

24:30 And then shall appear the sign of the Son of man in heaven: and then shall all the tribes of the earth mourn, and they shall see the Son of man coming in the clouds of heaven with power and great glory.

 

Skyene i den bibelske etterlivs-himmelen kan sees fra jorden?

Altså, himmelen vi ser fra jorden er etterlivshimmelen?

 

24:29 Immediately after the tribulation of those days shall the sun be darkened, and the moon shall not give her light, and the stars shall fall from heaven, and the powers of the heavens shall be shaken:

 

Månen lyser?

Månen reflekterer.

Og stjernene skal falle ned fra denne mursteinhimmelen hvor englene bor og ned på jorden...

 

Alvorlig talt -- om ikke annet, så tror jeg de kristne trenger å lese bibelen en gang til.

 

Med helt objektive øyne er det masse tullball og fjas i den.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Jeg har studert livet, og verden jeg bor i, samt bibelen og koranen, siden jeg var liten. Så jeg mener jeg har en god del kunnskaper som kansje folk vil nyte godt av og få høre...

 

Oppfordrer folket til og begynne og studere tingene nøye.. Min påstand er at Bibelen er Genial og at den er helt sann. Den har jeg løst med logikk.. Jeg vil at de som tar oppfordringen leser bibelen som om det ikke er noe overnaturlig Gud der som er super mann i himmelen.... Jeg vil at folk bare skal lese den som en bok, heeelt vanelig bok og ungå og tolke den men lese den på en vanelig måte.. Les den som om du skulle lest filosofi, eller lære, eller som om den er skrevet av en i verden i dag som har skrevet om verden på en meget spesiell måte... Jeg vil at dere skal undersøke alle begrepene dere ikke forstår, og komme til meg om dere setter dere fast ok?? Lager en topic av dette slik at jeg kan bruke den til det i steden! :)

 

Skriv ned det dere finner.. Kan også spørre om det er noe dere lurer på.

9235005[/snapback]

 

Du sier altså at jorden er 6000 år gammel. og at noa klarte å berge alle dyrearter med 2 av hvert dyr uten at de til slutt døde av innavl. At jesus gjorde vann til vin? høres ikke ut som en troverdig dokumentar spør du meg.

 

Fossiler vi finner som er datert 100000 år gamle ble da egentlig laget og gravet ferdig ned i jorden ferdig eldet til 999400 år gamle. Evolution finnes ikke. Og alt som heter moderne vitenskap er bare å hive, ettersom bibelen ser bort ifra alt som heter fornuft.

 

Du er 100% enig med bibelen i alt det?

 

Jeg vil gjerne si det motsatte av deg, at bibelen er 100% piss, historier som har gått fra hånd til hånd og blitt overdrevet for hvert steg.

Lenke til kommentar
Maken til galskap har jeg ikke sett på lenge.

9237748[/snapback]

Maken av dårskap, altså latskap, og sånn utrolig vannvittig dårlig forståelse har ikke jeg sett.. Hvorfor er dette galskap? TA dette forpulte sitatet og beskriv hva du ser....

9238082[/snapback]

 

-rolig nå Lauritius, må ikke bli hissig fordi det er noen som ikke forstår hva du mener eller er uenig med deg :no:

 

Kan du heller ikke lage en nettside med "Lauritius samlede verker" ?

Myyyyyyye bedre å henvise folk dit ved kritiske innspill en å komme med hissige utbrudd :yes:

Lenke til kommentar
vil ikke si det er en fin eventyrbok en gang, ganske elendige eventyr sammenlignet med andre, gresk mytologi er jo tusen ganger bedre,

9279070[/snapback]

 

For min del holder jeg en knapp på Egyptisk mytelogi siden den slår ihjel all troverdighet til kristendummen, jøsedummen, islam og alle religioner som er tilknyttet disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...