Gå til innhold

problem med DVI-VGA-overgang?


Skrellaren

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC no, og har funne ut at det har kome litt nye standardar på skjermkort-fronten sidan sist gong eg kjøpte nytt skjermkort. Eg skal ha eit GeForce 8800 GTS, som har 2xDVI-utgongar, og ingen VGA-utgong. Med andre ord ser planen min om å bruke min trufaste Samtron 19" CRT ut til å henge i ein tynn tråd. Eg veit der finst billige overgongar frå DVI til VGA, men kva gjer desse overgongane med signalet? Eg har jo ikkje lyst til å ha crappy bilete når eg først har investert i grom-PC. Bør eg bite i det sure, og kjøpe ny skjerm medan eg i gong?

 

Isåfall, er det mogleg og få ein god LCD-skjermar med OK størrelse (20"-22") til under 2K? Eller er desse skjermane elendige? Eg har diverre ikkje 3000+ å bruke på skjerm.. Anbefalingar, nokon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur ikke du vil miste noe særlig signal med en sånn overgang.

Men det du burde er å teste den skjermen du har, og om du syns det er for dårlig så kan du jo bare kjøpe ny når du har råd til det :)

PS, trur det følger med slike overganger på dem fleste skjermkort.. jeg har ihvertfall fått med på mine.. men det er noen år siden jeg har kjøpt kort.. siste jeg kjøpte var vel radeon 9800 pro :p

Lenke til kommentar

jeg tror dette går begge veiene.

kjøper men skjermkort så følger det som regel med en eller flere overganger (også s-video til compositt ).

 

siden mitt skjermkort ( kjøpt for ens stund siden ) har både VGA og dvi utgang så var det ikke med overgang .

 

da jeg kjøpte (lcd)skjermen som jeg har kunne den kobles med både DVI og VGA.

 

det fulgte med 2 kabler der det i den ene enden var enten DVi eller VGA tilkobling og den ander DVI ( på begge kablene) . den skjermen har altså bare en kontakt til skjermkabelen .

 

 

en DVI til VGA overgang tar det analoge signalet til VGA kontakten.

 

forskjellen du vil få er den det blir mellom DVI og VGA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...