Gå til innhold

Fargelaser - Canon LBP-5000 eller HP 2600N ?


Anbefalte innlegg

Min gamle sort/hvit laser har såvidt begynt å blinke for "snart-tom-toner". Ny toner koster like mye som en ny sort/hvit laserskriver, tenkte da jeg heller skulle kline til å kjøpe fargelaser.

 

La derfor merke til at Komplett har tilbud på HP 2600N til kr. 1995,- og med HP's sommerkampanje/mail-in-rabatt (http://www.hp.no/sommerkampanje) blir prisen kr. 1395,- + frakt.

 

Mitt andre alternativ er Canon LBP-5000 som jeg kan få til kr. 1436,- + frakt.

 

Hvilken av disse 2 skal jeg velge?

 

Eller er det andre modeller som er bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min gamle sort/hvit laser har såvidt begynt å blinke for "snart-tom-toner". Ny toner koster like mye som en ny sort/hvit laserskriver, tenkte da jeg heller skulle kline til å kjøpe fargelaser.

 

La derfor merke til at Komplett har tilbud på HP 2600N til kr. 1995,- og med HP's sommerkampanje/mail-in-rabatt (http://www.hp.no/sommerkampanje) blir prisen kr. 1395,- + frakt.

 

Mitt andre alternativ er Canon LBP-5000 som jeg kan få til kr. 1436,- + frakt.

 

Hvilken av disse 2 skal jeg velge?

 

Eller er det andre modeller som er bedre?

9226247[/snapback]

 

Det ser jo ut som om HP'en er et godt kjøp med 800 kr i rabatt, men Både HP og Canon har gode skrivere som du godt kan kjøpe uten videre.

 

HP'en har jo også nettverk og mer minne noe som er kjekt. :tease:

 

En ulempe med begge skriverne er de fysiske målene. De er ganske store sjekk det ut i nærmeste Elkjøp før du bestiller.

 

Selv valgte jeg Samsung CLP-300N som er ganske mye mindre, har 64MB minne og nettverk. Denne har vært et meget bra kjøp :thumbup:

 

Viss du orker kan jo rekne ut pris pr side for å se om det er noen forskjell der.

 

Sjekk ut denne siden med sammenlikning av skriverene: klikk her

Lenke til kommentar

Siden begge to + samsungen sikkert har like god utskriftskvalitet laget jeg en oversikt over det økonomiske:

 

 

Totalpris ved utskrift av sider med 5% dekningsgrad:

 

Sider..........HP............Canon............Samsung

 

1000s.......1395,-........1595,-.............2095,-

2000s.......1395,-........1595,-.............3330,-

3000s.......3890,-........4215,-.............4407,-

4000s.......3890,-........4215,-.............5484,-

 

 

Samsungen leveres med bare 1000 sider farge og 2000 sider svart, mens HP og Canon leveres med 2000s farge og 2500s svart. Det lønner seg helt klart å kjøpe HP. Egentlig burde man kjøpe en ekstra 2600N, ta ut toneren og bare kaste 2600N uten toner i søpla :-)

Lenke til kommentar
Siden begge to + samsungen sikkert har like god utskriftskvalitet laget jeg en oversikt over det økonomiske:

 

 

Totalpris ved utskrift av sider med 5% dekningsgrad:

 

Sider..........HP............Canon............Samsung

 

1000s.......1395,-........1595,-.............2095,-

2000s.......1395,-........1595,-.............3330,-

3000s.......3890,-........4215,-.............4407,-

4000s.......3890,-........4215,-.............5484,-

 

 

Samsungen leveres med bare 1000 sider farge og 2000 sider svart, mens HP og Canon leveres med 2000s farge og 2500s svart. Det lønner seg helt klart å kjøpe HP. Egentlig burde man kjøpe en ekstra 2600N, ta ut toneren og bare kaste 2600N uten toner i søpla :-)

9227990[/snapback]

 

HP'en blir et meget bra kjøp når du får 800 i rabatt :thumbup:

 

Sjekk likevel ut de fysiske målene på HP'en, den er ganske svær (hvis det betyr noe da).

Lenke til kommentar

Har selv en HP 2600N.

 

Er egentlig ganske fornøyd bortsett fra en ting.

Det forekommer ofte litt "ghosting" når jeg skriver ut. Det skjer ikke alltid.

Oppgraderte firmware, som faktisk fikset dette problemet, men det forekommer fortsatt.

 

Printeren er ganske ny, ca 2 mnd, så muligens at det vil forsvinne etter hvert som man skriver ut mer. Jeg har kanskje skrevet ut 150 sider.

 

Skulle ha visst om den sommerkampanjen, så kunne jeg ha drøya kjøpet :p

Lenke til kommentar

Jeg har selv vurdert LBP-5000 i en stund

 

+ billig(st) (ca 1600kr + frakt)

+ fulle tonerkassetter (2000/2500) - verdi på godt over 2000kr !

- mangler nettverk (men overlever uten det hjemme)

 

Til sammenligning koster f.eks HP LJ 1600 tilsvarende men har bare 1000 siders toner som følger med = bad deal

 

Jeg har ikke prøvd en LBP-5000 selv, men i følge tester på nett ser det ut til å være stor sett det samme hva man velger av den og HP. Jeg har dog brukt en 2600n litt og den var helt ok. Som vanlig hadde HP noen forferdelige svære drivere til windows som trekker litt ned, men det er slett ikke sikkert Canon er noe bedre der.

 

 

MEN...

 

Ukens tilbud på komplett med 2600n til 1995 står også oppgitt med fulle tonerkasseter (2000/2500). Dersom det stemmer at du får full cashback på det kjøpet er det liten tvil om hva man bør gå for. Jeg ville sjekket med HP først om det faktisk er 800kr å hente. Det kan jo hende de synes det er billig nok fra før...

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket på HP sine hjemmesider og der står det at man får 600 kroner i rabatt = prisen er i praksis 1395,-

 

Kan aldri tenke meg at HP trekker tilbake et tilbud om penger tilbake med den negative publisiteten det vil medføre.

 

Skjønner forresten ikke hvor dere får 800 kr. i rabatt fra :)

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket på HP sine hjemmesider og der står det at man får 600 kroner i rabatt = prisen er i praksis 1395,-

 

Kan aldri tenke meg at HP trekker tilbake et tilbud om penger tilbake med den negative publisiteten det vil medføre.

 

Skjønner forresten ikke hvor dere får 800 kr. i rabatt fra  :)

9229657[/snapback]

 

Det står opptil 800 i rabatt.

Lenke til kommentar
Ja, og når du trykker linken Registrer online Kan du velge hvilken printer du har kjøpt og 2600N står oppført med 600 kr. cash-back ved registrering.

9231113[/snapback]

 

Det virker som om HP'en er et godt kjøp i alle tilfeller.

 

Jeg ville også tenkt meg godt om før jeg kjøpte Canon uten nettverk. Det er veldig kjekt når skriveren er koblet til svitsjen og man kan skrive ut fra hvor som helst i huset (via wifi).

Lenke til kommentar
Ja, og når du trykker linken Registrer online Kan du velge hvilken printer du har kjøpt og 2600N står oppført med 600 kr. cash-back ved registrering.

9231113[/snapback]

 

Det virker som om HP'en er et godt kjøp i alle tilfeller.

 

Jeg ville også tenkt meg godt om før jeg kjøpte Canon uten nettverk. Det er veldig kjekt når skriveren er koblet til svitsjen og man kan skrive ut fra hvor som helst i huset (via wifi).

9231163[/snapback]

 

Enig. Bestillte derfor HP 2600N fra komplett idag. Ser ut som den går som varmt hvetebrød :-)

 

Var nesten 40 på lager midt på dagen igår og nå er det bare 10 stk. igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...