Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08


Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

  1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

    • Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77


Anbefalte innlegg

Nesten umulig å beslaglegge kameraer hvis de ikke er større enn mobiltelefon. Det kan de ikke ta fra folk. Mobiler er så personlige at de kan ikke ta 20000 telefoner, også skal alle prøve å få dem tilbake etter konserten.

 

Men står du og veiver med et proff kamera over hodet på publikum er du a) ganske dum for sjansen for å miste det er STOR, b) vaktene ser det og brøyter seg frem til deg og ber deg fjerne det eller forlate området.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, putt setlister og slikt i spoiler. Jeg vil ikke vite den før jeg kommer på konserten. Har sett dem mange ganger før, så jeg vil bli overraska over låtene denne gangen. Har greid å unngå alle youtube-klipp og konsertanmeldelser hittil i turneen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Uansett, putt setlister og slikt i spoiler. Jeg vil ikke vite den før jeg kommer på konserten. Har sett dem mange ganger før, så jeg vil bli overraska over låtene denne gangen. Har greid å unngå alle youtube-klipp og konsertanmeldelser hittil i turneen.

 

De spiller hele X-factor og Virtual XI i sin helhet! MUHAHAHAHAHAHA!!

Lenke til kommentar

3 timer før dørene åpner, og du er sikra god plass. Men av egen erfaring holder det som regel å komme en time før dørene åpner, og kanskje også enda senere. Som regel er det bare til å spasere nesten helt frem hvis man vil stå der. Vil man ha første rad dog, så er det greit å komme litt tidligere.

Lenke til kommentar

Er bare tull å sitte i 6 timer i kø. Stadion er så svært at det er ingen problemer å finne seg en bra plass uansett.

Men innen 2 timer etter at dørene åpner er nok en god ide, for da begynner folk å stime seg sammen mot scenen. Men husk, at da er det enda kanskje et par timer til første bandet kommer på. Så det blir MYE ståing og gåing og venting. Da er det ikke sjakktrekk og stå/sitte 5 timer på utsiden og vente i tillegg, uten mat eller annen drikke enn en 12'r øl.

 

Også tenk at det er 2 oppvarmingsband, og folk omorganiserer seg mellom hvert band for å kjøpe øl osv. Det er aldri sånn at man må presse eller slåss for å få plass langt frem hvis man vil. Men når konsertene starter er det et HELVETE å stå helt fremme. Det blir så mye dytting og pressing og folk som brøyter seg frem eller bakover og starter kjedereaksjoner der alle bare faller til en side. Du kjemper mere for å holde deg på beina og i live enn å se på å delta i konserten.

 

Spis godt i byen før dere drar oppover. Ikke McDonalds, da det gjerne kommer kjapt ut igjen. Dra på restaurant eller kjøp noe litt mere ordentlig middag.

Og dere som tenker "må drikke mest mulig øl! MAIDEN GOOOOO!"..tenk at når dere drikker pils må dere pisse. Er det virkelig verdt å miste en bra ståplass for å springe og pisse 3 ganger i timen? Øl er jo noen man kan drikke hele året ellers. Er det virkelig kult og stå og være kvalm og spy midt i den kokvarme folkemengden? Er det kult å presse seg bakover for å kjøpe mere, for så å brøyte seg frem igjen og søle ut 50% av ølen på vei innover? Er det ikke bedre å følge med på selve konserten og synge med?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er ingen som sjekker leg noen steder annet enn i barene. Det er ingen sperrer inne på stadion, og heller ingen sitteplasser, så det går ikke å kontrollere. Men det er mye pes med å stå og drikke under konserten fordi folk dytter borti deg hele tiden. Og skal du hente påfyll mister du plassen din (og venninna di).

 

Men det er mange vakter og sperregjerder for å dele opp mengden i seksjoner, så ser de fjortiser stå og drikke øl blir de tatt selvsagt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er vel greit å få med seg oppvarmingsbandet også. Ihvertfall skal jeg få med meg Avenged Sevenfold! Da er det vel kanskje greit å stille opp i 18-19 tiden.

 

Satser også på et rimelig forspill FØR konserten, ingen drikking der inne, for så å ta turen på byen etterpå. Har ikke tenkt å bruke hele konserten på å drikke øl/pisse og miste en evt. god plass. Da skal jeg heller holde øltørsten i sjakk til etter konserten! :)

Lenke til kommentar

Husk at det er jævlig mye folk som er der mye tidligere, kommer du ikke for 20-tida må du belage deg på å stå hvertfall 100 meter unna scenen. Nytter ikke å brøyte seg fremover når det er så seint. Når jeg kom til Metallica i 18-tida, var det allerede en stor crowd på 6-7000 som sto rundt scena. Men så var ikke min plan å komme nærmest mulig heller, det er et helvete å stå så nært. Altfor mye knuffing og småslåssing og albuer og pressing der fremme. Istedet for å se konserten konser man på å holde andre sin albuer unna ansiktet sitt, og å stå på begge beina ikke bli dratt over ende når folk raser til en eller annen side.

 

Er helt enig i øl-greia..pøser nedpå med øl, så må du pisse hver halvtime, og da mister du plassen din. Prøver du å brøyte deg frem igjen skaper du masse kvalm og kan bli kasta ut av vaktene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye merch de selger på slike konserter? Har ikke tenkt å komme så veldig tidlig men har veldig lyst å sikre meg en turneskjorte av et eller annet slag.

 

Noen som vet om de har egen skjorte for Oslo? Har jo hatt det på en god del konserter i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...