Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om hvor grensen for salg går


Jooakim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde en liten diskusjon med en fyr som hoster Ventrilo-servere av versjon 2.1.4. Kravet er blant annet å måtte ha én idler per tiende slot på en IRC-kanal.

 

Quote fra Ventrilo;

Anyone who provides access to a Ventrilo server that is not version 2.3 is committing fraud.

 

    Since all official licensee's are required to run the latest 2.3 Pro servers then any hosting company providing you access to an older version of the server is subject to legal action and punitive damages. This will include, but not limited to, contacting all state / federal law enforcement agencies and requesting their assistance in a fraud investigation. If they are outside of the United States then their respective countries / jurisdiction law enforcement agencies will be contacted.

 

    We would appreciate any information regarding hosting companies or individuals who are providing older servers. Please contact us at [email protected]. All correspondence will be kept confidential. Please include the URL of the offenders web site or the IRC network and channel. Please include any information possible such as the IP address and PORT number of a currently active Ventrilo server.

 

Her er det da snakk om at salg er ulovlig. Men om en skal virkelig være nøye, er det den fyren jeg diskuterte med gjør, ulovlig? Om en vil ha en 50 slots ventrilo-server, må en da ha fem idlere på IRC-kanalen deres. Noe jeg ser på som salg/bytte/ulovlig - men tar jeg feil? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, beklager, Caze!

 

Ventrilo er et kommunikasjonsprogram og om en Ventrilo-server har ti slots, er det plass til ti personer på serveren. Det å idle en IRC-kanal, betyr rett å slett å være på den så ofte en kan. Og her ville jeg tenkt at så ofte en kan, betyr å være på IRC-kanalen så ofte en har tilgang til internett (kanskje litt satt ut på spissen, men forhåpentligvis skjønner dere hva jeg mener).

Lenke til kommentar

Det de mener er nok at ingen har lov til å kreve betalt for å låne ut servere som kjører en eldre versjon enn 2.3 PRO.

Det neppe tenkes å være ulovlig hvis jeg setter opp en 2.1.4 server slik at vennene mine, vederlagsfritt, kan bruke den når de spiller.

 

Jeg kan uansett vanskelig se hvordan dette skal regnes som et salg. Det er vel i beste fall et tjenestebytte.

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til Ventrilos lisensavdelig og fikk det oppklart;

Hi there,

 

Is it illegal to claim one idler (on their IRC-chan) per 10th slot as payment for a Ventrilo 2.1.4-server?

 

Regards

Joakim.

Big time illegal. We about to file suit against some trying to do

exactly that.

 

Sucks to be him.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...