Gå til innhold

Notebook Service fra Alienware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med Alienware. Men vurderer å kjøpe en kraftig laptop som f.eks Dell sin nye XPS. Personlig ville jeg ikke kjøpt noe så dyrt fra utlandet, når man tenker på frakt, engelsk kommunikasjon og andre problemer som ofte kan bli mer komplisert når man handler over landegrenser. Men det er bare hva JEG ville gjort.

 

Som oftest går det vel greit, så det er vel bare ditt valg :)

Lenke til kommentar

Sitter A skriver pA en Alienware Aurora m7700 nA. Den nErmer seg vel 2Ar tror jeg. Har ikke vErt noe problem med den, og den har vErt pAskrudd mer eller mindre siden jeg fikk den

 

Blir brukt mye til 3d modelering og rendering, og nAr jeg jeg fAr tid, litt spilling. Alt i alt sA tror jeg Alienware lager gode maskiner, men de koster kansje litt mer en nOdvedig samenlignet med andre merker.

 

Eneste er vel at det blir dyrt A fA sendt den til Norge?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hehe, joda mA jo det. Litt tungvint er det jo, men blir jo vandt til det ogsA ;)

 

Hei!

 

Skal også kjøpe meg en rå gaming laptop. Har vurdert Dell XPS 1730, Alienware sin, samt Sager sin toppmodell (som spesifikasjonsmessig er den råeste av dem alle), men er skeptisk til å kjøpe fra utlandet. Tenker på reklamsjoner og slikt dersom det skulle bli noen problemer. Vi snakker tross alt om elektronikk!

 

Når det gjelder toll, så er det jo snakk om mva på 25% + fortollingsgebyret på kr 180.

 

Har sendt e-post til Sager, od de vil gi meg Norsk tastatur for $35. Alienware vil nok gjøre det samme.

Men som sagt, er skeptisk til å bruke 25000 i utlandet. Noen som har hatt problermer med maksiner som er kjøpt i utlandet? Det er da vi vet hva vi står ovenfor. Fungerer alt, så er det jo ikke noe problem!

 

Mvh.

KHH

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min Area-51 5750 - i fjor fra USA, bare at min svoger tok den med til Norge. Har ikke hatt noen problemer med den ennå. Skulle det skje noe MÅ jeg sende den til Statene i igjen, kan dessverre ikke sende den til en annen lokasjon f.eks England som er nærmere.

 

Ikke bare det, kjøpsrettighetene din er også annerledes i Statene enn her i Norge.

 

Æøå er ikke noe problem da, man MÅ ikke skirve "AA" for å, det er bare å lære seg hvor tastene er. Jeg sitter og skriver på den nå :p

 

Jeg digger bare Alienware for å si det slik og jeg er 34 år :D - Skal vurdere den nye Area-51 9750 siden Dollar kursen er så lav. :D

 

Det er bare å satse ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg kjøpte min Area-51 5750 - i fjor fra USA, bare at min svoger tok den med til Norge. Har ikke hatt noen problemer med den ennå. Skulle det skje noe MÅ jeg sende den til Statene i igjen, kan dessverre ikke sende den til en annen lokasjon f.eks England som er nærmere.

 

Ikke bare det, kjøpsrettighetene din er også annerledes i Statene enn her i Norge.

 

Æøå er ikke noe problem da, man MÅ ikke skirve "AA" for å, det er bare å lære seg hvor tastene er. Jeg sitter og skriver på den nå :p

 

Jeg digger bare Alienware for å si det slik og jeg er 34 år :D - Skal vurdere den nye Area-51 9750 siden Dollar kursen er så lav. :D

 

Det er bare å satse ;)

 

Jeg har faktisk anskaffet meg den nå, går bare å venter på at den skal komme, kom på 30.000,-:).

Endret av Ørnen
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min Area-51 5750 - i fjor fra USA, bare at min svoger tok den med til Norge. Har ikke hatt noen problemer med den ennå. Skulle det skje noe MÅ jeg sende den til Statene i igjen, kan dessverre ikke sende den til en annen lokasjon f.eks England som er nærmere.

 

Ikke bare det, kjøpsrettighetene din er også annerledes i Statene enn her i Norge.

 

Æøå er ikke noe problem da, man MÅ ikke skirve "AA" for å, det er bare å lære seg hvor tastene er. Jeg sitter og skriver på den nå :p

 

Jeg digger bare Alienware for å si det slik og jeg er 34 år :D - Skal vurdere den nye Area-51 9750 siden Dollar kursen er så lav. :D

 

Det er bare å satse ;)

 

Jeg har faktisk anskaffet meg den nå, går bare å venter på at den skal komme, kom på 30.000,-:).

 

Du må være dypt skuffet over det kjøpet med tanke på at du får en XPS 1730 med 8800 GTX SLi for 20.990 kr..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min Area-51 5750 - i fjor fra USA, bare at min svoger tok den med til Norge. Har ikke hatt noen problemer med den ennå. Skulle det skje noe MÅ jeg sende den til Statene i igjen, kan dessverre ikke sende den til en annen lokasjon f.eks England som er nærmere.

 

Ikke bare det, kjøpsrettighetene din er også annerledes i Statene enn her i Norge.

 

Æøå er ikke noe problem da, man MÅ ikke skirve "AA" for å, det er bare å lære seg hvor tastene er. Jeg sitter og skriver på den nå :p

 

Jeg digger bare Alienware for å si det slik og jeg er 34 år :D - Skal vurdere den nye Area-51 9750 siden Dollar kursen er så lav. :D

 

Det er bare å satse ;)

 

Jeg har faktisk anskaffet meg den nå, går bare å venter på at den skal komme, kom på 30.000,-:).

 

Du må være dypt skuffet over det kjøpet med tanke på at du får en XPS 1730 med 8800 GTX SLi for 20.990 kr..

 

Er nok ikke det da jeg får mye annet som jeg ikke hadde fått til samme pris på XPS'en, pluss det at designet på XPS'en er vulgært.

Lenke til kommentar

Du må regne med å betale 25% mva når den kommer over grensen. 5 års reklamasjonsrett har du heller ikke og må betale for utvidet garanti (som nevnt over). Hvis noe skjer med den må den nok sendes til utlandet og tviler på at de dekker frakt begge veier slik som et firma i Norge må.

 

Men som sagt... maskinene er kjempestilige, men man burde ta med i regnestykket alt det "ekstra".

Lenke til kommentar
Du må regne med å betale 25% mva når den kommer over grensen. 5 års reklamasjonsrett har du heller ikke og må betale for utvidet garanti (som nevnt over). Hvis noe skjer med den må den nok sendes til utlandet og tviler på at de dekker frakt begge veier slik som et firma i Norge må.

 

Men som sagt... maskinene er kjempestilige, men man burde ta med i regnestykket alt det "ekstra".

 

Ja 30.000,- er med frakt og moms, pcen kostet 24.000,-. Er fullt klar over garanti å slikt, men som du sier, maskinene er stilige, får heller ta meg bryet med at det koster ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...