Gå til innhold

Problemer med dualscreen, extended monitor


Debate

Anbefalte innlegg

Alt fungerer helt fint, msn står på skjerm nr.2 mens skjerm nr.1 kjører eks: BF2.

Trykker jeg på en kontakt i msn @ skjerm nr.2 mens jeg er ingame i bf2, hopper skjerm nr.1 som da er ingame, tilbake til skrivebordet? BF2 legger seg på linja. Noen som kan hjelpe meg? Dualscreen virker deilig, men det er slik jeg vil bruke skjermene og det har fungert dårlig så langt.

 

Edit: Jeg bruker ultramoon

Endret av Debate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kjører fullskjerm i et spill kan du ikke skifte over til en annen skjerm uten videre. Windows takler kun 1 fokusert vindu av gangen :) Derfor "minimering" til START linjen. Samme problemet kan oppstå når du f.eks. får en MSN/Yahoo melding inn og den popper opp, antivirus sjekk/oppdatering etc.

 

Alternativet er å kjøre spillet i vindu - da er problemet løst, men dette kan by på andre problemer igjen. Ofte finner du innstillingen i spill på samme sted som oppløsning, kvalitet etc. da dette er skjerm/oppløsningsrelatert.

Lenke til kommentar

Det fungerer ypperlig, men du bør nesten kjøre i vindu :) Alle vinduer fungerer og blir oppdatert, men så fort du klikker på vinduet (skifter fokus) blir det problematisk. Vet enda ikke om noen spill som gjør dette på noen annen måte, selv om det er mulig å skjule selve Windows GUI og framdeles kjøre i vindu.

 

Det betyr ikke f.eks. at du MÅ kjøre 640x480 eller liknende, du kan fint kjøre maksimert. Hvis Windows GUI plager deg, da kan du f.eks. starte med å flytte oppgavelinjen til den andre skjermen, og videre "redusere" selve vinduet så mye som mulig (forsøke å gjøre det anonymt) slik at det ikke oppfanger oppmerksomheten så mye - sorte farger, små fonter, små "ikoner" øverst til høyre etc. Høyreklikk på skrivebordet og du får mulighet til å tweake hvordan vinduer ser ut (har ikke forsøkt med skin).

 

Andre muligheter, når man først har dualhead, kan f.eks. være å kjøre spillet i to skjermer. Da har du såpass stor plass til innebygget chat etc at problemet burde være løst.

post-15998-1186428097_thumb.jpg

Endret av Boye
Lenke til kommentar

En del spill godtar "gode gamle metoden": Venstre CTRL + ENTER (eller var det ALT + ENTER?).

 

BF2 tweaking:

http://www.tweakguides.com/BF2_7.html

http://bf2.fun-o-matic.org/index.php/Command_Line_Options

 

Debate: Problemet har alltid vært der, men du kan jobbe deg rundt det :) En del spill forsøker faktisk å hindre at man gjør dette ved å begrense det aktive museområdet til skjermen man spiller på så man ikke klarer å flytte pilen over til skjerm #2.

 

EDIT: Endret tekst litt, ønsker ikke å virke fornærmende. Er det noe, syng ut :yes:

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...