Gå til innhold

kjøp av ny pc, på tide :P


Anbefalte innlegg

med tanke på at fra før av så har jeg amd64 3200+, pov gforce 6800 ultra, 1gb kingston 3200 ram, så har jeg bestemt meg for å bestille ny pc..

 

Oppdaterer ikke så altfor ofte, så vil ha noe fremtidsretta. Bruker den mest til spill og photoshop. Håper noen med litt erfaring kan se på delene og gi meg noen tips..

 

ting jeg lurer på er blandt annet : dual vs quad - gtx vs ultra

 

her er oppsettet :

 

hovedkort : XFX nForce 680i SLI

 

CPU : Intel Core 2 Quad Q6600

 

GPU : XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3

 

RAM : Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

 

HDD : Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

strømforsyning : Hiper Strømforsyning 730W Sort

 

kabinett : Apevia X-Plorer

 

systemet leveres med vista home premium, men ikke 64 versjonen. Derfor føler jeg at 4gb ram er unødvendig.

 

Harddisken er ganske standard, men jeg gidder ikke å koste på noen ekstra tusen for en raptor, tipper os loader kjapt nokk uansett.

Med på maskina følger også brenner, gamer lydkort osv..

Men lurer mest på kombinasjonen cpu+gpu+mb..

Også lurer jeg på om noen har erfaring med den strømforsyninga?

 

Har også et asus fysikk kort ligende, hvor brukbar er egentli di kortene?

 

Har et thermaltake armor også stående, så vurderer å bruke det kabinettet istedenfor det som følger med i pakken.

Endret av martinemilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bruke 64-bit vista og ha 4 GB minne? Du ville jo ha noe fremtidsrettet? ;)

9217437[/snapback]

 

men budsjettet mitt sprekker. :hmm: . er det ikke over 4k for vista m 64-bit? RAM er uansett blitt ganske billig, så kan godt oppgradere 2 giga til om ei lita stund.

Får liksom valget mellom imba skjermkort eller vista 64-bit nå, og velger skjermkortet :thumbup:

Lenke til kommentar
Vista 64 bit Ultimate Norsk koster 1500 kr. Home Premium koster 900.

9217505[/snapback]

 

 

å, ikke verre.. :dribble:

'

 

men likevel så tror jeg det orginalt opsatte systemet vil fungere bra til neste lønning, når jeg evetuelt koster på ca 3k ekstra for 2 gb minne og 64bit..

 

Men det oppsatte systemet ser bra ut? tenker på om dere ser noen merkbare flaskehalser?

Lenke til kommentar

kanskje til neste sommern, men mente ikke quad-støtte, mente ekte 4kjerners. Det som er nå er to-tokjerners "sveisa" sammen, ikke ekte 4kjerners altså

 

det med quad-støtte er også, nesten ingen ting idag støtter 4kjerner

Endret av kenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...