Gå til innhold

Klippe klørene på katter?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Innekatter bør man klippe klørne på, men dette bør gjøres hos veterinær for å være sikker på at man ikke klipper over nervene som går langt ut i klørne.

 

Man klipper de ganske langt ut, slik at katten fortsatt har klør og kan bruke de som katter gjør. Men de gjør mindre skader på folk og møbler, og ikke minst kan innekatter ha problemer med at de ikke får klort nok til å slipe ned klørne. De kan da vokse seg så store at det blir problematisk for katten, og de kan til og med vokse inn i poten igjen.

 

Så klipp klørne til innekatter.

Lenke til kommentar
Innekatter bør man klippe klørne på, men dette bør gjøres hos veterinær for å være sikker på at man ikke klipper over nervene som går langt ut i klørne.

 

Man klipper de ganske langt ut, slik at katten fortsatt har klør og kan bruke de som katter gjør. Men de gjør mindre skader på folk og møbler, og ikke minst kan innekatter ha problemer med at de ikke får klort nok til å slipe ned klørne. De kan da vokse seg så store at det blir problematisk for katten, og de kan til og med vokse inn i poten igjen.

 

Så klipp klørne til innekatter.

9307689[/snapback]

 

 

For katter med lyse klør er det jo NULL problem å se hvor nerva går, så hvorfor bruke tiden til vet'n og pengene dine til det?

 

Jeg har alltid klippet på mine katter selv.. Og har klippet litt av tuppen på katter med mørke klør også. Nerven sitter jo ganske langt inn, men selvøflgelig. Nå pleier jo klørne på innekatter å være himla lange om de ikke blir klippet også da. ;)

Lenke til kommentar

For katter med lyse klør er det jo NULL problem å se hvor nerva går, så hvorfor bruke tiden til vet'n og pengene dine til det?

 

Jeg har alltid klippet på mine katter selv.. Og har klippet litt av tuppen på katter med mørke klør også. Nerven sitter jo ganske langt inn, men selvøflgelig. Nå pleier jo klørne på innekatter å være himla lange om de ikke blir klippet også da. ;)

9321396[/snapback]

 

Ja, sant nok. Er man helt sikker på at man ser skillet, og man vet hva man gjør, er det helt greit å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Jeg tør ikke klippe neglene på katta, i frykt for at jeg treffer for langt inn...

Dette skjedde en del på hunden til besteforeldrene mine (RIP doggie ;))

Da var det mye ynkling og piping, risting, lange blikk og redsel fra hunden.

Ble trist av å tenke på hvor redd den hunden ble for den saksa, og generelt etter første gangen det skjedde.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...